جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۷۹۹۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۰۴ - ساعت ۳:۱۹
گفتگو با کارآفرین خرقی که محصول تولیدیش تا جنوب کشور مشتری دارد

سفارش ملی از کارگاه روستایی

مهدی جعفری، کارآفرین روستای خرق، 10 سال است که کارگاه چوب بری دارد و کندوی زنبور عسل تولید می کند، بخاطر کیفیت خوب تولیداتش حتی از بندرعباس هم مشتری دارد.
سفارش ملی از کارگاه روستایی,

به گزارش عصر اترک، مهدی جعفری متولد 1358 در روستای خرق از توابع شهرستان فاروج است و از ده سال پیش کار تولید کندوی زنبور عسل را شروع  کرده و حالا به طور مستقیم  پنج نفر در کارگاهش مشغول به کار هستند و دو زن سرپرست خانوار هم به صورت کار در خانه با او همکاری می کنند.
 

آقای جعفری می گوید: در کارگاهی که 10 سال پیش با 5 میلیون تومان راه اندازی کرد حالا 5 نفر کارگر دارد که 6 ماه از سال با او همکاری می کنند و در این مدت 60 میلیون تومان حقوق به آن ها پرداخت می کند که اگر بتواند سرمایه اش را افزایش دهد می شود این درآمد را برای کل سال داشته باشد.

این کارآفرین فاروجی می گوید: در سال 2500 تا 3500 کندوی زنبور عسل در کارگاهش ساخته می شود و بخاطر کیفیت خوب محصول تولیدشان علاوه بر استان های خراسان از سایر استان ها حتی بندر عباس هم سفارش دارد.

 

استا مهدی می گوید: چوب مورد نیاز برای تولیداتش که اغلب چوب سپیدار هستند را از شهرستان های اسفراین و شیروان تهیه می کند.

 

او ادامه می هد: گاها بعضی از مشتریان تقاضای تولید کندو با چوب روسی می کنند که این چوب ها را از مشهد و سبزوار تامین می کند.

 

آقای جعفری ادامه می دهد: در 6 ماه از سال چوب هایی را که خریداری می کند به صورت الوار و به شکل قفسه در فضای بیرون کارگاه می چیند تا به خوبی خشک شود و بعد از خشک شدن برای تهیه قطعات کوچکتر و میخ کاری استفاده می شوند.


 

استا مهدی معتقد است: استفاده از چوب هایی که صدرصد خشک هستند یکی از دلایل کیفیت کندوهای تولیدی کارگاه او است.

 

این کارآفرین تاکید می کند: متقاضی محصولات تولیدی این کارگاه زیاد است اما بخاطر کمبود سرمایه نمی تواند پاسخگوی تمام سفارشات باشد.

 

وی با بیان اینکه در این 10 سال که مشغول به این کار است فقط توانسته 30 میلیون تومان وام از صندوق مهر امام رضا(ع) بگیرد ، می گوید: حداقل دویست میلیون تومان سرمایه نیاز دارد تا بتواند کارش را گسترش دهد.

 

او می گوید: اعتبار 200 میلیون تومانی برای دهیاری خرق گرفته شده است تا در کارگاه های روستای خرق نیاز سه استان خراسان که گاهی اوقات از استان های دیگر تامین شود، برطرف شود.





استا مهدی گلایه ای هم از بانک ها دارد و می گوید: ما برای رونق کارمان نیازمند سرمایه بیشتر هستیم اما زمانی که برای دریافت وام به بانک مراجعه می کنیم بعنوان وثیقه از ما در خواست سند شهری و یا ضامن کارمند می کنند که این موارد باعث می شود نتوانیم از تسهیلات استفاده کنیم.

 

این کارآفرین موفق ادامه می هد: وقتی یک کار تولیدی شروع می شود نیازمند این است که بانک ها برای بازپرداخت تسهیلات، بازه زمانی حداقل یک ساله را بعنوان تنفس در نظر بگیرند.




 

وی خاطر نشان می کند: روستای خرق 22 کارگاه چوب بری دارد و انتظار مردم این روستا از مسئولان این است که برای این منطقه ناحیه صنعتی در نظر بگیرند تا از مهاجرت روستائیان به شهر ها جلوگیری کنند و سبب رونق اشتغال شوند.

 

انتهای پیام/

 

 

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک