جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۹۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ساعت ۰:۵۹
در مصاحبه با پرستار نمونه شهر آشخانه عنوان شد:

پرستار از وجود و زندگی خودش سرمایه می کند برای احیای ریتم زندگی بیمار

پرستار نمونه سودابه هادی زاده از تلخ و شیرینی های پرستاری، شاخصه های پرستار نمونه و زندگی خودش برای ما صحبت می کند. او در تعریف پرستار می گوید: پرستار از وجود و زندگی خودش سرمایه می کند برای احیای ریتم زندگی بیمار
پرستار از وجود و زندگی خودش سرمایه می کند برای احیای ریتم زندگی بیمار,

به گزارش عصراترک به نقل از پایگاه خبری آشخانه، هركسي براي برطرف نمودن نيازهاي بيماري بكوشد خواه آن را برآورده سازد و خواه برآورده نكند، همانند روزي كه از مادر زاده شده است از گناهانش پاك مي شود. ( رسول اكرم صلی الله علیه و آله و سلم – بحارالانوار 76/335)

به مناسبت سوم بهمن ماه سالروز ولادت حضرت زینب(س) بزرگ پرستار صحرای کربلا گفت و گویی داریم با پرستار نمونه بیمارستان سینا شهر آشخانه که از لحاظ اخلاق پرستار برتر انتخاب اند و مهمترین مولفه ی یک پرستار نمونه را در حُسن خلق و شکیبایی می داند.

سلام، لطفا خودتون رو کامل معرفی کنید:

سلام بر شما، سودابه هادی زاده هستم، در سال 1365 در شهر بندرعباس متولد شدم و به خاطر این که همسرم آشخانه ای بود به این شهر مهاجرت کردیم و در مقطع کاشناس پرستاری نیز تحصیل کرده ام.

چرا این رشته تحصیلی و این شغل رو انتخاب کردین:

از دوران دبیرستان به این رشته به خاطر نگاه  مردم و خدمتی که به مردم می شد علاقه داشتم و مصمم بودم که تحصیلات دانشگاهی و به تبع شغل آینده ام نیز همین باشه.

نظر خانواده تون در رابطه با شغل شما چطوره؟

خانواده ام از این رشته و شغل رضایت دارند هر چند پدرم نظرش بر پزشکی بود، همسرم هم پرستار است و با تلخ و شیرینی های این شغل آشناست و مرا درک می کند، به همین دلیل خانواده ی همسرم نیز در حمایت های به ما مثمر ثمر هستند.

آیا مشکلات و مشغله ی پرستاری در محیط خانه و خانواده هم همراه شماست؟ چگونه می تونید مسائل و مشکلات کاری و خانوادگی رو از هم جدا کنید:

خواه و ناخواه این تداخل در برنامه های خانواده و کار ایجاد می شود. گاهی شده که به خاطر نبودن خانواده همسرم یا پرستار، فرزندانم 6، 7 ساعت در خانه تنها بودند، خُب این برای منِ مادر استرس فراوانی ایجاد می کند، در حالی که اغلب موارد شده با تعهد کاریی که دارم زمانی که بیمار را از پرستار قبلی تحویل می گیرم، همه ی دغدغه ام مشکل ورفع مریضی بیمار است که گاهی شده فراموش کرده ام بعد از 4 ساعت با فرزندانم تماس بگیرم. البته شغل پرستاری این گونه تعهد و کار را ایجاب می کند و همه ی پرستاران دلسوزانه و عاشقانه به بیماران خدمت می کنند.

به خاطر مسئولیتی که به عنوان مادر در خانواده دارم، با وجود سختی های جسمی و روحی شغل پرستاری، این مشکلات را در طی مسیر خانه، آن ها را از وجودم دور می کنم تا وظایف همسری و مادرانه را با رویی گشاده و رضایت بخش برای خانواده ام ادا کنم.

شیفت های پرستاری ابتدای ماه چیده می شوند و گاهی برنامه های زندگی ما مثلا در مراسمات خانوادگی، دید و بازدید ها، مسافرت ها و تعطیلی ها تداخل بوجود می آید که زندگی را تحت تاثیر قرار می دهد.

پرستارِ آقا معمولا کارهای بیرون را بعهده دارد در حالیکه پرستار خانم علاوه بر وظیفه همسری و مادری، باید در شغلش تمرکز داشته باشد، خُب با این دغدغه و کار مضاعف ما از انرژی وجودی خودمان می زنیم.

 

 

معیارهای انتخاب پرستار نمونه چه بوده و فکر می کنید جهت نزدیک شدن به این شاخص ها چه باید کرد:

حُسن خلق و گشاده رویی از معیارهای ارزشی هر شغلی است، این که مشکل و درد بیمار را درک کردن و خالصانه در صدد کاهش مشکلات بیمار بودن، از فضیلت های اخلاقی یک پرستار است، البته همه پرستاران به این فضیله اخلاقی معطر هستند.

صبوری و شکیبایی در مقابل با ناراحتی و تندی بیماران از دیگر معیارهاست، برخی مواقع به دلیل درد و بی تابی بیماران با ما برخورد می کنند، که ما با سکوت و صبوری به آن دامن نمی زنیم.

مسلط بودن در بُعد عملی، حضور به موقع، نظم و نظافت، شرکت در جلسات و کلاس های آموزشی از دیگر شاخصه هاست که پرستار نمونه _البته چه به لحاظ دنیوی و معنوی_ می بایست ملزم به این شاخصه ها باشد.

دلیل انتخاب شدن شما به عنوان پرستار نمونه شهر آشخانه چیه:

البته همکاران به ویژه سرپرستار خانم محزون و نیز رئیس بیمارستان جناب دکتر برآبادی به بنده لطف داشته اند، در حالی که همه ی پرستاران این بیمارستان خالصانه  عاشقانه به بیماران خدمت می کنند.

سعي نمودم وظايف كاريم را در آن سطحي كه برايم تشريح شده بود درست و كامل انجام دهم و تا جايي كه در حد توانم بود و مي توانستم در اين امر تلاش نمودم .  همچنين سعي نمودم هميشه وجدان كاري و مسئوليت خطير پرستاري كه با جان و سلامت جسمي و روحي بيماران و حتي همراهان بيمار مربوط مي باشد را فراموش نكنم .

خاطره ای شیرین از 8 سال سابقه کاری خود:

یک نوزاد 7 ماهه که به دلیل مشکلات اقتصادی دچار سوء تغذیه شدید شده بود و امکان فوت وجود داشت بستری شد، با رسیدگی پزشک و خدمات پرستاران طی یک ماه و نیم و رابطه ی عاطفی که با مادر و نوزاد برقرار شد، این کودک روز به روز وزن گرفت و بهبود پیدا یافت.

تعریف شما از پرستار چیست:

پرستار از وجود و زندگی خودش سرمایه می کند برای احیای ریتم زندگی بیمار

حرف آخر شما:

فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زینب (س) را به تمام ملت ایران به خصوص جامعه ی پرستاری تبریک عرض می کنم. هم چنین از جناب دکتر قربانی رئیس شبکه بهداشت شهرستان مانه و سملقان و جناب دکتر برآبادی مدیر بیمارستان سینا و تمامی خادمان در بیمارستان تشکر و قدردانی می کنم.

انتهای پیام/ امین  فیروز بخت

 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک