پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۹۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۰۲ - ساعت ۱:۲۶
شب گذشته تحویل شد؛

دخل و خرج سال ۹۷ شهرداری بجنورد روی میز شورا

شهردار بجنورد شب گذشته در جلسه رسمی شورای شهر بجنورد لایحه بودجه سال 97 شهرداری بجنورد با پیش بینی بودجه بندی 150 میلیارد تومانی را تقدیم شورای شهر بجنورد کرد.
دخل و خرج سال 97 شهرداری بجنورد روی میز شورا,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، روح الله براتیان، شهردار بجنورد شب گذشته در جلسه رسمی شورای شهر بجنورد با تحویل لایحه بودجه سال 97 شهرداری بجنورد به رئیس شورای شهر بجنورد درباره این لایحه تنظیمی اظهار کرد: شهرداری بجنورد در مهلت قانونی توانست لایحه بودجه سال آتی خود را آماده و در این جلسه تحویل شورای شهر بجنورد بدهد.

براتیان با اعلام اینکه در این لایحه، بودجه پیش بینی شده سال 97 شهرداری بجنورد به مبلغ 150 میلیارد تومان تنظیم شده است، افزود: 52 درصد از این بودجه برای هزینه های عمرانی ( 86 میلیارد و 600 میلیون تومان ) و 42 درصد دیگر از این بودجه برای هزینه های جاری ( 63 میلیارد و 400 میلیون تومان ) پیش بینی شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: در این بودجه پیش بینی شده است که 36 میلیارد و 900 میلیون تومان برای معاونت شهرداری بجنورد، 15 میلیارد و 400 میلیون تومان برای شهرداری منطقه یک و 11 میلیارد تومان برای شهرداری منطقه دو همچنین 24 میلیارد و 200 میلیون تومان نیز برای سایر معاونت های شهرداری بجنورد اختصاص داده شوند.

وی در ادامه با تاکید بر این نکته که توسعه متوازن شهری از اولویت های برنامه ای شهرداری بجنورد طی چهار سال پیش رو است، تصریح کرد: تلاش شهرداری بجنورد بر این خواهد بود که وضعیت سامان دهی مناطق حاشیه نشین شهر را به سطح مناطق یک و دو شهرداری بجنورد برساند.

شهردار بجنورد افزود: در لایحه بودجه سال 97 شهرداری بجنورد 32 درصد از بودجه عمرانی برای مناطق حاشیه نشین شهر بجنورد هزینه خواهد شد.

افزون بر این، وی عنوان کرد: در تنظیم لایحه بودجه سال 97 از سازمان های شهرداری بجنورد درخواست کرده بودم که بودجه بندی سازمان های خود در سال آتی را با افق چهار ساله اما با برش های یک ساله تنظیم کنند.

وی در بخشی دیگر از سخن خود، یادآور شد: در لایحه بودجه سال 97 شهرداری بجنورد بیشترین بودجه برای بازگشایی معابر به ویژه در مناطق حاشیه شهر بجنورد صرف خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه شهرداری بجنورد 110 میلیارد تومان از ادارات دولتی، بخش خصوصی و مردم طلب دارد، خواستار شد: سازمان بازرسی استان در وصول طلب 52 میلیارد تومانی شهرداری بجنورد از ادارات به این نهاد کمک کند.

علاوه بر آن، براتیان از ادامه اجرای برنامه ممیزی املاک از سوی شهردار بجنورد در سال 97 نیز خبر داد.

مهدی محمدی، رئیس شورای شهر بجنورد نیز در این جلسه درباره این لایحه اظهار کرد: از شهردار بجنورد در سال 97 خواستار هستیم تا پرداخت دیون به پیمانکاران طلبکار از این شهرداری همچنین نحوه وصول طلب های شهرداری از ادارات دولتی و بخش خصوصی را پیگیری و تعیین تکیف کند.

محمدی تصریح کرد: با توجه به اینکه بودجه سال 97 شهرداری بجنورد با مبلغ پیش بینی شده 150 میلیارد تومان تنظیم و تدوین شده است که این رقم در مقایسه با وضعیت درآمدی سال جاری شهرداری بجنورد بیشتر است، نگران آن هستم که انحراف از هزینه کرد بودجه در سال آتی بیشتر شود.

بهمن جباری، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بجنورد نیز عنوان کرد: پیش بینی بودجه سال 97 شهرداری بجنورد با رقم 150 میلیارد تومان یک تعهد بزرگ برای این نهاد را به همراه دارد که البته نظارت شورا بر عملکرد ماهانه شهرداری بجنورد بیشتر خواهد شد.

سید محسن موسوی، رئیس کمیسیون عمران و ترافیک شورای شهر بجنورد نیز بیان کرد: از شهردار بجنورد خواستار هستیم که پروژه های ناتمام حوزه خود در سطح شهر را تکمیل و اجرای نهضت آسفالت، بهبود وضعیت ترافیک شهری و ارتقای آن به مدیریت ترافیک هوشمند همچنین تجهیز پل های عابر پیاده به آسانسور و پله های برقی را در اولویت برنامه های سال آتی خود قرار دهد.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک