چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۹۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ساعت ۶:۴۹

مشکلات ریز و درشت شهرک های مسکونی اسفراین/ طلایی که باید مس شود

نبود خطوط تاکسی،فضای سبز،امکانات خدماتی ، رفاهی و خرابی پیاده رو ها از مشکلات اساسی شهرک های مسکونی در اسفراین است.
مشکلات ریز و درشت شهرک های مسکونی اسفراین/ طلایی که باید مس شود,
به گزارش عصر اترک به نقل از  سپهرآیین ، در چند سال گذشته افزایش ساخت و ساز در شهرستان اسفراین  باعث ایجاد شهرک‌های جدید در این شهر شده است که یکی از اهداف تاسیس این شهرک‌ها کاهش بار جمعیت رو به رشد و مهاجران وارده به شهر است.

در شهرستان اسفراین دو شهرک بزرگ با نام های فرهنگیان و جانبازان در انتهای خیابان امام رضا وجود دارد که از همان سال های ابتدایی تاسیس تا به امروز، ساکنان این شهرک ها با مشکلات زیادی مواجه بوده اند.

باقری یکی از ساکنین شهرک فرهنگیان که چند سال است در آن سکونت دارد می گوید: یکی از مشکلات اساسی این شهرک ها نبود خط تاکسی و خرابی پیاده روی آن است.

وی می گوید در بسیاری از موارد به دلیل درست نبودن پیاده رو ها مردم مجبور هستند که از خیابان اصلی رفت و آمد کنند که این باعث خطرات زیادی از جمله تصادف با خودرو برای عابرین پیاده می شود.

خانم امیری با گلایه از نبود فضای سبز در شهرک ها می گوید: این شهرک ها بخصوص در مناطق مسکن های مهر هیچ فضای سبزی نداشته و حتی مکانی برای بازی کودکان در آن ها پیش بینی نشده است.

وی ادامه می دهد: در بعضی از شب ها که تاکسی ها به داخل شهرک نمی آیند ما مجبور هستیم مسیر را پیاده تا منزل بیاییم که در اکثر اوقات سگ های ولگرد را مشاهده می کنیم که باعث ایجاد ترس در شهرک ها می شود. 

قربانی از ساکنین شهرک سلمان فارسی می گوید: این شهرک دارای مشکلات زیادی از جمله آسفالت نبودن کوچه ها،جمع اوری نکردن زباله و ... می باشد که چندین بار نیز برای رفع این مشکلات پیگیری کرده ایم و به نتیجه ای نرسیده ایم.

مسلم نوری شهردار اسفراین در رابطه با مشکلات مطرح شده گفت: متولی اصلی شهرک ها اداره مسکن و شهرسازی است که معمولا بعد از کامل شدن زیر ساخت های شهرک ها توسط اداره راه و شهرسازی ،تحویل شهرداری می شوند که بعد از آن خدمات رسانی شهرداری صورت می گیرد.

وی با انتقاد از زیر ساخت های شهرک فرهنگیان و جانبازان گفت:متاسفانه در سال های گذشته بدون اینکه زیر ساخت این دو شهرک توسط راه و شهرسازی  ساخته شود تحویل شهرداری شده است و شهرداری نیز متعهد بوده است که به عنوان پیمانکار یکسری اقداماتی را در آن جا انجام دهد که اداره راه و شهرسازی بدهی خود را پرداخت نکرده است.

شهردار اسفراین در رابطه با عدم وجود فضای سبز در منطقه شهرک ها گفت: در محدوده شهرک پارک خطی ساخته شده است و در دیگر مکان های شهرک نیز باید این فضای سبز ایجاد شود.

وی با بر شمردن اهمیت  ساخت پیاده رو از سوی شهرداری  افزود: در بحث پیاده رو در شهرک مشکلاتی وجود دارد که شهرداری نیز به اندازه وسع خود در سال گذشته اقداماتی را در این شهرک ها انجام داده است و از اهداف و سیاست های اصلی شهرداری ساخت پیاده رو است تا انسان محوری را جایگزین ماشین محوری کند و لازمه تحقق این سیاست توجه ویژه به پیاده رو ها است که مردم رغبت به پیاده روی داشته باشند..

نوری با گلایه از کم کاری برخی تاکسی داران مسیر شهرک تصریح کرد: تاکسی داران موظف به ارائه خدمات در محدوده شهرک هستند و اگر هر یک از شهروندان تخلفاتی در این زمینه مشاهده کردند به واحد حمل و نقل شهرداری گزارش دهند تا با آن ها برخورد صورت گیرد.

وی با اشاره به جمع آوری سگ های ولگرد نیز گفت: جمع آوری سگ های ولگرد به پیمانکار واگذار شده است و شهروندان در صورت مشاهده سگ ولگرد می توانند با سامانه 137 شهرداری تماس گیرند تا در اسرع وقت نسبت به جمع آوری آن ها اقدام شود.

شهردار اسفراین در رابطه با مشکلات شهرک سلمان فارسی گفت: این شهرک خارج از محدوه شهری و خدماتی شهرداری است و طبق قانون شهرداری نمی تواند خدماتی در آنجا ارائه دهد و فرمانداری برای رفع مشکلات این شهرک در تلاش است تا با گرفتن کد آبادی ، این منطقه را به عنوان یک آبادی معرفی کند.

وی در انتها با بیان اینکه  جمع آوری زباله در در شب ها صورت می گیرد اظهار کرد: از همه مردم درخواست داریم در ساعت هایی که ماشین جمع آوری زباله ها در محله آن ها حضور دارد اقدام به گذاشتن زباله در درب منزل کنند چرا که متاسفانه در برخی اوقات شاهد این هستیم که مردم در طول روز زباله را در درب منزل گذاشته اند.

انتهای پیام/

 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک