شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گفتگو | کد خبر: ۲۷۹۹۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ساعت ۳:۴۲
در گفت و گو با عصر اترک مطرح شد:

باباموسی دیگر ظرفیت پذیرش زباله را ندارد/ راه اندازی کارخانه کمپوست همیاری مردم را می طلبد

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه حدود 35 سال است که زباله های شهر بجنورد در منطقه باباموسی دفن می شوند، این منطقه دیگر ظرفیت پذیرش زباله را ندارد و جابجایی محل دفن زباله به مکانی جدید بسیار ضروری است.
باباموسی دیگر ظرفیت پذیرش زباله را ندارد/ راه اندازی کارخانه کمپوست همیاری مردم را می طلبد,

علی اصغر مطهری،مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در گفت و گو با عصر اترک اظهار کرد: از حدود 35 سال قبل تاکنون زباله های شهر بجنورد بر اساس عرف و بدون مطالعه برای دفن به منطقه باباموسی منتقل شدند.

به گفته مطهری، در حال حاضر هم به لحاظ ظرفیت پذیرش و هم به لحاظ شرایط اقلیمی کنونی، منطقه باباموسی دیگر ظرفیت پذیرش زباله های بیشتری را ندارد، بنابراین باید با جابجایی محل دفن زباله، زباله ها را در محل جدیدی دفن کرد.

وی افزود: ادامه دفن زباله ها در منطقه باباموسی در آینده برای مناطق پایین دست و شهر بجنورد نیز پیامد خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که دفن این زباله ها در منطقه باباموسی بر منابع آبی شهر بجنورد چه تاثیری گذاشته است؟ تصریح کرد: خوشبختانه هنوز پیامد خاصی برای منابع آبی این شهر اتفاق نیفتاده است، با این وجود، دفن زباله ها در کوه باباموسی باید متوقف شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در بخشی دیگر از سخن خود درباره راه اندازی کارخانه کمپوست اظهار کرد: چند سال قبل پس از اینکه تنها کارخانه کمپوست استان واقع در شهرستان بجنورد تعطیل شد، مسئولان امر انتخاب یک زمین جدید برای احداث کارخانه ای دیگر را در دستور کار قرار دادند.

وی گفت: برای انتخاب جانمایی جدید، مشاور هشت پهنه را در شهرستان بجنورد مطالعه و در نهایت با توجه به الزامات و فاکتورهای محیط زیستی از میان هشت پهنه، پهنه ای در حوالی روستای نجف آباد را انتخاب کرد.

وی افزود: این پهنه در کارگروه مدیریت پسماند استان تایید، مصوب و به مسئولان ذی ربط ابلاغ شد تا آنان یک گزارش ارزیابی از این پهنه تهیه کنند.

مطهری گفت: پس از اینکه گزارش ارزیابی این پهنه انتخاب شده، تهیه شد به اداره کل محیط زیست استان سپرده شد تا این اداره کل پس از بررسی این گزارش، نظر نهایی خود را اعلام و مجوز محیط زیستی را صادر کند.

وی گفت: اداره کل محیط زیست استان در بررسی گزارش علاوه بر منابع آبی همچنین بر نحوه مدیریت کارخانه کمپوست و دفع پسماند نیز به طور جدی توجه کرده است.

وی تصریح کرد: راه اندازی کارخانه کمپوست جدید شهر بجنورد در حوالی نجف آباد بسیار ضروری است که راه اندازی آن به تعامل مردم با این پروژه بستگی دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی افزود: با توجه به اینکه برای اجرای صحیح این پروژه از مسئولان سازمان شهرداری تعهد محضری گرفته شده است، حال صحیح نیست که مردم این منطقه در برابر مطالعات انجام شده مانع ایجاد کنند.

انتهای پیام/

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک