پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۷۹۹۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۶ - ساعت ۶:۱۱

اولین اقدام برای تولید محصولات گلخانه‌ای در شرکت کشت ‌و صنعت اسفراین کلید خورد

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت اسفراین گفت: اولین اقدام برای تولید محصولات گلخانه‌ای در این شرکت کلید خورد.
اولین اقدام برای تولید محصولات گلخانه‌ای در شرکت کشت ‌و صنعت اسفراین کلید خورد,
به گزارش عصر اترک به نقل از  سپهرآیین ، دکتر حمید برکی گفت:شرکت کشت و صنعت اسفراین در اولین گام به منظور تولید محصولات گلخانه‌ای، اقدام به ساخت یک واحد هزار متری برای پرورش آلوئه‌ورا کرده است.
 
وی ادامه داد: با توجه به افزایش روز افزون واحدهای صنایع غذایی، دارویی و آرایشی بهداشتی و با توجه به محدودیت کمی و کیفی منابع آب و خاک در اختیار شرکت، تولید آلوئه‌ورا می‌تواند به عنوان یکی از محصولات الگوی کشت جدید شرکت مدنظر قرار گیرد.
 
برکی تولیدات گلخانه‌ای را یکی از راه‌های اصلی برون‌رفت از وضعیت کنونی حاکم بر کشاورزی کشور که کاهش کیفیت و کمیت منابع آبی می‌باشد عنوان کرد.
 
وی با بیان این که پیش‌بینی می‌شود سالانه حدود ۷۰ تُن برگ آلوئه‌ورا در این واحد گلخانه‌ای تولید شود، افزود: این محصول به بازارهای داخلی و خارجی به صورت خام و یا فرآوری شده عرضه خواهد شد.
 
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت اسفراین ادامه داد: پاجوش آلوئه‌ورا محصول دیگری است که در کنار برگ آلوئه‌ورا از گیاه مادری تولید می‌شود و به فروش می‌رسد.
 
برکی اضافه کرد: امید می‌رود با برنامه‌های مدون افزایش تولیدات گلخانه‌ای در شرکت کشت و صنعت اسفراین، بتوان با مشکل کمبود منابع آب و شوری آب و خاک که بزرگترین چالش پیش رو برای این شرکت به شمار می‌رود، کنار آمد.
وی اشاره کرد احداث گلخانه‌های 1000 متری مذکور در مقیاس پایلوت می‌باشد و در صورت اخذ نتایج اقتصادی پیش‌بینی شده، به تدریج در سال‌های آینده توسعه خواهد یافت.

انتهای پیام/

 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک