چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۷۹۹۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - ساعت ۲:۵۳
مدیر عامل اتحادیه مرغداران خراسان شمالی اعلام کرد:

جوجه هایی که با قیمت های نجومی پروار شدند با قیمت های نزولی بر سر سفره ها نشستند

مدیر عامل اتحادیه مرغداران خراسان شمالی گفت: در حالی در دوره جوجه ریزی آذر-دی ماه امسال قیمت نهاده ها نجومی بالا رفت که هم اکنون قیمت خرید مرغ در بازار استان از محصول تولیدی این دوره مرغداران استان با افت قیمت روبرو شده است.
جوجه هایی که با قیمت های نجومی پروار شدند با قیمت های نزولی بر سر سفره ها نشستند,

علی اصغر عباسپور، مدیر عامل اتحادیه مرغداران خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: یک سالن مرغداری 10 هزار قطعه ای جوجه ریزی در یک دوره تولید خود حدود 45 تن خوراک برای پرورش جوجه ها و تبدیل آنها به مرغ مصرف می کند.

عباسپور با اشاره به دوره جوجه ریزی 45 روزه ای که امسال طی آذر تا دی ماه جاری پشت سر گذاشته شد، تصریح کرد: متاسفانه مرغداری ها در این دوره جوجه ریزی با افزایش قیمت نجومی نهاده ها به ویژه قیمت نجومی ویتامین ها مواجه شدند.

وی عنوان کرد: قیمت نهاده ها و خوراکی های مورد نیاز مرغداری ها برای پرورش جوجه ها در این دوره جوجه ریزی در مقایسه با ماه های پیشین از سال جاری با افزایشی مواجه شد که در گذشته این نوع افزایش قیمت سابقه نداشت.

وی افزود: در این دوره جوجه ریزی آذر- دی ماه از سال جاری قیمت ذرت تا 40 درصد و سویا تا 25 درصد همچنین قیمت ویتامین ها نیز تا هفت برابر افزایش یافتند که موجب شد هزینه تولید مرغداری ها نیز تا 30 درصد افزایش پیدا کند.

عباسپور در ادامه اظهار کرد: این در حالی است که با پایان این دوره جوجه ریزی، حال قیمت فروش مرغ ها با افت قیمت در بازار روبرو شده است.

وی گفت: در حال حاضر قیمت مرغ های تولیدی مرغداران استان در بازار فروش در هر کیلو با قیمت چهار هزار و 550 تومان تا چهار هزار و 600 تومان است.

وی عنوان کرد: قیمت خرید مرغ از مرغداران در زیر قیمت چهار هزار و 800 تومان کاملا ضرر و زیان برای مرغداران است.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران خراسان شمالی افزود: البته در نظر داشته باشیم که مرغداری ها در هر دوره جوجه ریزی با تلفات جوجه ریزی در طول دوره تولیدی خود نیز مواجه هستند که به ضرر و زیان های مالی مرغداران افزون می شود.

با این وجود، وی در خاتمه به نیاز بازار عید نوروز به مرغ نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه تجربه نشان داده است که قیمت نهاده ها در کشور غیر قابل پیش بینی است.

عباسپور عنوان کرد: هم اکنون در آستانه دوره جدید جوجه ریزی، مرغداری ها با کاهش تدریجی قیمت نهاده ها روبرو شده اند که مرغداران استان امیدوار هستند قیمت نهاده ها افزایش پیدا نکنند و قیمت فروش مرغ نیز منصفانه قیمت گذاری شود.

انتهای پیام/

 

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک