شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۹۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۳ - ساعت ۱۰:۴۲
رئیس جهاد دانشگاهی کشور خبر داد:

اجرای طرح پژوهشکده صنایع غذایی با منشا دام در خراسان شمالی

رئیس جهاد دانشگاهی کشور: اجرای طرح ایجاد پژوهشکده صنایع غذایی با منشا دام در خراسان شمالی رئیس جهاد دانشگاهی کشور به اهمیت امنیت غذایی و دام در کشور اشاره کرد وگفت: براین اساس تصمیم گرفتیم در خراسان شمالی باتوجه به ظرفیت خوبی که دراین زمینه دارد درحوزه صنایع غذایی به صورت پایلوت اجرای طرح ایجاد پژوهشکده صنایع غذایی با منشا دام را راه اندازی کنیم.
اجرای طرح پژوهشکده صنایع غذایی با منشا دام در خراسان شمالی,

 


به گزارش خبرنگار عصراترک، طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست خبری با خبرنگاران خراسان شمالی یکی از زمینه های شاخص دراین استان را ایجاد پژوهشکده صنایع غذایی با منشا دامی عنوان کرد.
وی به اهمیت امنیت غذایی و دام در کشور اشاره کرد وگفت: براین اساس تصمیم گرفتیم در خراسان شمالی باتوجه به ظرفیت خوبی که دارد درحوزه صنایع غذایی به صورت پلویوت دراین استان ایجاد پژوهشکده  صنایع غذایی با منشا دام راه اندازی کنیم.
طیبی افزود: در استان خراسان شمالی و دیگر استان ها بنا داریم در زمینه توانمندی پزشکی جهاد دانشگاهی در زمینه سلول های درمانی، سرطان، نازایی، زخم های بدخیم و تولید داروهای گیاهی به مردم ارائه خدمات درمانی داشته باشیم.
وی از اجرای طرح اشتغال آفرینی در روستاها از سوی جهاد دانشگاهی خبرداد وگفت: جهاد دانشگاهی طی همکاری با وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی قراراست مجری طرح اشتغال آفرینی در روستاها باشد.
وی افزود: مقرر شده مطالعات لازم انجام شود و مزیت های استان ها در زمینه کارآفرینی در روستاها شناسایی شود و به افراد متقاضی آموزش های لازم ارائه شود و تسهیلاتی در قالب وام نیز در اختیار این افراد قرار گیرد.
رئیس جهاد دانشگاهی یکی دیگر از شاخص های مهم دراستان خراسان شمالی  را در بحث  اصلاح نژاد درختان گردو درکشور بیان کرد وگفت: براین اساس این استان را  به عنوان پایلوت مهم برای اجرای این طرح انتخاب شده است .
طیبی به سیاست های جدید حوزه جهاد دانشگاهی اشاره کرد واظهار کرد: به همین منظوردر جهاد دانشگاهی فناوری هایی که به مرحله بلوغ رسیدن  و درمراکز خصوصی و شرکت های وابسته به جهاد به مردم خدمات ارائه می دهند 60 درصد سهام به افرادی تخصیص می یابد که  فناوری تولید می کنند.
وی بیان داشت: تاکنون حدود 16 شرکت وابسته به جهاددانشگاهی مصوبه قطعی آن برای ایجاد شرکت های دانش بنیان اخذ شداست و این تعداد نیز در دست بررسی هستند.
طیبی پژوهش درکشور را فقط برای تولید مقاله ندانست وگفت: پژوهش باید پژوهش محور و برای  حل مشکلات کشور باشد و نتیجه پژوهش نیز باید تبدیل به فناوری شود و در قالب محصول و خدمات به جامعه ارائه شود.
وی  با بیان این که  جهاددانشگاهی برای اجرای برنامه ها با کمبود شدید بودجه و منابع مالی مواجه است اظهار داشت: امسال نیز تخصیص ها به جهاد نسبتا کم بوده است و خواستار افزایش اعتبارات دولتی جهاد دانشگاهی شد.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور به تصویب 7 ماموریت جهاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد واظهارکرد: جهاد به دنبال اجرایی شدن این ماموریت ها است تا در طرح های بزرگ و تکرار پذیر کشور بازار را به راحتی در اختیار بازار خارجی قرار ندهد و درمقابل در انتقال فناوری با مدیریت درست جهاد دانشگاهی این ماموریت ها را به خوبی اجرا کند.
رئیس جهاد دانشگاهی کشور در رابطه به این که سلول های بنیادین برای روی چه بیماری هایی انجام می شود ،گفت: سلو های بنیادین برای روی قرنیه چشم، زانو، قلب و پوست انجام می شود که به شدت در حال توسعه است.
طیبی با بیان این که اقتصاد کشور هنوز به مرحله دانش بینان نرسیده و دانش بنیان نیست، گفت: بهر حال اگر زمانی بخواهد دانش بنیان شود و کارهای فناوری داشته باشد  آنگاه از جایگاه و ارزش جهاد دانشگاهی مطلع می شود.
رئیس جهاد دانشگاهی کشور به  انعقاد تفاهم نامه کلی امروز صبح جهاد دانشگاهی  با استاندار خراسان شمالی اشاره کرد ومبلغ کل تفاهم نامه در بندهای مختلف را 20 میلیارد تومان اعلام کرد .
وی افزود: در بخش مشاغل خانگی یک میلیارد تومان، کلینگ تخصصی درحوزه خانواده 10 میلیارد تومان، پژوهشکده صنایع غذایی با منشا دامی 5 میلیارد تومان و تکمیل مجتمع مرکز رشد بجنورد 3 میلیارد تومان شامل می شود.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک