چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس علمی و فناوری | کد خبر: ۲۷۹۹۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۲ - ساعت ۷:۴۱
امام جمعه شهرستان شیروان :

توکل برخدا جاده مشکلات را هموار می سازد

امام جمعه شهرستان شیروان،گفت:هرگاه انسان درک کرد که هرچیزی که دارد ازناحیه پروردگار است و دیگران هیچ اند ونمی شود به آنها تکیه کرد، آنگاه به توکل خدامی رسد.
توکل برخدا جاده مشکلات را هموار می سازد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شیروان ،حجت السلام والمسلمین حسین کوثری در خطبه های این هفته به توکل برخدا پرداخت وگفت :خودمان بایدمراقب خودمان باشیم،گناه ومعصیت را ترک کنیم.دستورات پروردگار را رعایت کنیم،هرگاه انسان درک کرد که هرچیزی که دارد ازناحیه پروردگار است و دیگران هیچ اند ونمی شود به آنها تکیه کرد، آنگاه به توکل خدامی رسد.

وی افزود: توکل برخدا2عنصراساسی باید داشته باشدیکی ایمان به خدایعنی معتقدبه خدا،ایمان به علم ورحمت ومهربانی خدا،ایمان به این که ظالم درآخرت باید به جزای خود برسد ودیگری عمل و تلاش است یعنی هروقت هیچ آرزو وامیدی از دیگران نخواستی بدان آن موقع خداوندبه دادت می رسد،باتوجه به ایمان وعمل وتلاش توکل مان به پروردگار باشد.

امام جمعه شهرستان شیروان با اشاره به تجمع تعداد اندکی افراد فرصت‌طلب و هنجارشکن که با بهانه‌های مشکلات اقتصادی، گرانی و بیکاری به‌دنبال اغتشاش و ایجاد ناامنی در جامعه هستند، اظهار داشت: اغتشاش و آسیب‌رساندن به اموال عمومی و مردم از دیدگاه اسلام «محکوم» است.

وی تاکید کرد: باید اغتشاش‌گران بدانند که با بهانه‌کردن مشکلات و معیشت مردم نمی‌توانند به اهداف شوم خود برسند چراکه خود نظام جمهوری اسلامی دغدغه مردم را دارد.

وی با اشاره به پاسخ مردم به اختشاشات اخیر گفت:  مردم ملت ما پاسخ کوبنده وقاطع به دشمن دادند وجواب آنها هزار آفرینی بود که رهبر عزیزمان دادند،مابایدسجده شکر به جاآوریم که توانستیم رضلیت نماینده امام زمان(عج) ،رهبر را به دست آوردیم.

کوثری درادامه خطاب به دولت عنوان کرد: دولت باید ازمادر و پدر رئوف تر باشدومردم هم درمقابل باید به دولت  اعتماد داشته باشندو به شایعات فضای مجازی که دشمنان ایجاد کردند گوش نکنند و اعتمادهم نداشته باشند،آمریکا وعربستان شایعه می کنند که بین مردمان ما جدایی بیوفت.

وی در پایان خطبه ازنمازگزاران خواست تا برای نجات هموطنان نفتکش دعا کنند که ان شا الله بسلامت به آغوش خانواده های خود برگردند.

 

انتهای پیام /

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک