شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس علمی و فناوری | کد خبر: ۲۷۹۹۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۱ - ساعت ۱۱:۴

فضای مجازی بلای خانمان سوز عصر حاضر

ایجاد ارتباط عاطفی قوی و درک متقابل افراد خانواده نسبت به همدیگر را از مهمترین راهکارهای تحکیم خانواده و تقویت ارتباط اجتماعی افراد جامعه دانست.
فضای مجازی بلای خانمان سوز عصر حاضر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شیروان ،کارگاه آموزش سبک زندگی اسلامی در کانون سمیه با سخنرانی اصغری کارشناس روانشناسی ومسائل اجتماعی خانواده، برگزار گردید.

 اصغری درابتدا به مسئله مربوط به گوینده پرداخت وگفت: اطمینان حاصل کنید که زمان و مکان مناسبی را برای گفتگو انتخاب کرده باشید وحتما به طرف مقابل نگاه کنید و سعی کنید تماس چشمی داشته باشید.

وی در ادامه قوانین مربوط به شنونده را نیز عنوان کرد: هر شی و یاچیزی که باعث حواسپرتی می شود را از خود دور کنید مانند:گوشی،کتاب و در ادامه به گفته های طرف مقابل احترام بگذاریدوآن را تایید کنید، طرف مقابل را به دادن اطلاعات بیشتر تشویق کنیدو برای اطمینان ازصحت مطالب گفته های او را خلاصه کنید.

اصغری توصیه کرد:وقتی درکنار همدیگرهستید،تلفن هایتان راکناربگذاریدوتمام توجهتان رابر روی یکدیگر تمرکزکنید،بیشترپیام هایی که روی تلگرام و واتساپ وامثال آنها می گیریدضرروری نیستند وعکس های اینستاگرام هم فرار نخواهندکرد،وقتی حواستان به گوشی هایتان باشدتنها جسمتان درکنار یکدیگر است واحساس باهم بودن نمی کنید.

وی با اشاره به خیانت های زناشویی وفضای مجازی گفت:یکی از مسائل فراگیر در دنیای امروز، خیانت زناشویی است؛ خیانت، در واقع داشتن هرگونه رابطه عاطفی، روانی، جسمی و جنسی با فردی به غیر از همسر خود است دراین تعریف باید بسیار دقت کرد زیرا خیانت تنها بعد جنسی ندارد.

وی ادامه تصریح کرد،خیانت می تواند بعد روانی داشته باشد، اهمیت این مسئله، متأسفانه به علت فراگیرشدن آن است، که باید به آن توجه داشت، این مسئله با گسترش دسترسی به اینترنت و افزایش ارتباطات  ووسایل ارتباطی در حال شکل گیری است؛ این نوع خیانت در قالب: چت، شبکه های اجتماعی، تلفن، موبایل، ارسال پیامک، و مانند آن پدید آمده است که به اندازه خیانت حضوری می‌تواند ویرانگر باشد.

کارشناس مسائل خانواده علل خیانت را از منظر روانشناسی این گونه بیان کرد: سردی فرد نسبت به همسر، کاهش میزان اوقات با هم، افزایش انتظارات غیر واقعی از طرف مقابل، کاهش رضایت زناشویی، افراط وتفریط در مهرورزی ، مثلث سازی می باشد.

وی ادامه داد: مثلث سازی یعنی بعداز به دنیا آمدن فرزند،مادر یا پدر تمام حواس و مهر ورزی خود را برای فرزند بگذارد ودیگر توجهی به همسر خود نداشته باشد،که در این صورت همسر به دنبال عشق ومهر ورزی دربیرون از خانه می رود و باعث خیانت در خانواده میگردد.

اصغری  در ادامه به یکی از مشکلات تربیت فرزند که در خیلی از خانواده ها اشتباه است اظهار کرد:این مشکل عبارت از این است که به فرزند خود درهنگام روبرو شدن با فردی غیراز اقوام نزدیک مانند:کسبه،راننده سرویس،دوست وهمکاران مادر وپدر میگوییم به خاله یا عموسلام کردی دراین صورت فرزنداحساس امنیت میکندوخیلی راحت با آنها برخورد دارد.

 وی تصریح کرد:مراقب زندگی زناشویی تان باشید،زندگی زناشویی همانندیک  گل زیبا وخوشبو،حساس ونیازمندتوجه ورسیدگی است آن را جدی بگیریم وبرایش سرمایه گذاری کنیم.

انتهای پیام /

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک