شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۸۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۰۷ - ساعت ۱:۲۱

مشکلات پنجشنبه بازار اسفراین تمامی ندارد

پنجشنبه بازار اسفراین به عنوان بزرگترین بازار روز شهرستان دارای مشکلات زیادی از جمله نبود نظارت ،عدم ساماندهی غرفه ها،عرضه محصولات غیر بهداشتی و گرانی برخی اجناس است.
مشکلات پنجشنبه بازار اسفراین تمامی ندارد,

در شهرستان اسفراین نیز همانند بسیاری از شهرهای ایران و خراسان شمالی بازار روزی با نام پنجشنبه بازار وجود دارد کهذدر کنار پایانه مسافر بری شهرستان برپا می شود.

این بازار که در گذشته یکشنبه بازار بود در حال حاضر با مصوبه ای به پنجشنبه بازار تبدیل شده است و هر هفته در روز پنجشنبه فروشنده و تولید کنندگان زیادی از شهرهای اسفراین ،بجنورد،شیروان و سبزوار به عرضه محصولات خود می پردازند.

فروشندگان بازار روزها پس از پایان روز زباله‌های محصولات خود را کنار  محل استقرار خود می ریزند و در عرض چند ساعت محله‌ای پر از زباله را ایجاد می کنند، که علاوه بر آلودگی و بوی بد، منظره بسیار نامناسبی را در کنار پایانه مسافر بری ایجاد می کنند.

این بازار که به عنوان بزرگترین بازار روز شهرستان به حساب می آید اغلب فروشندگان اجناس بی کیفیت خود را به هر قیمتی که بخواهند به عنوان جنس اصلی و یا با کیفیت به خریدار می فروشند.

يکشنبه بازار در شأن مردم نيست

يکي از شهروندان مي گويد: با وجود اين که شرايط پنجشنبه بازار نسبت به گذشته بهتر شده است اما شرايط رفاهي اين مجموعه در شأن بازاريان و شهروندان نيست
.وي خاطر نشان مي کند: شهرداري بايد مسئول ويژه اي را براي مديريت بازارهاي روز به خصوص پنجشنبه بازار قرار دهد تا بتواند از پس مشکلات برآيد.

اغلب محصولات تولیدی که در این بازار به فروش می رسد از جمله فراورده های لبنی و ماهی بدون بسته بندی و تاریخ مصرف است و به دلیل خاکی بودن قسمتی از بازار گرد و خاک زیادی بر روی اجناس می نشیند.

یکی دیگر از مشکلات پنجشنبه بازار نبود فضای مناسب و مسقف است که همواره بسیاری از فروشندگان این بازار را در فصول مختلف با مشکل مواجه کرده است.

بي رغبتي به حضور در بازار هفتگي

يکي از غرفه داران اين بازار مي گويد: اجاره يک ماه غرفه را زودتر پرداخت مي کنيم اما شرايط نامناسب بازار در فصل بارندگي سبب مي شود شهروندان به حضور در بازار هفتگي رغبت نداشته باشند.

نصرالله احمدی معاون خدمات شهری شهرداری اسفراین می گوید: پنجشنبه بازار اسفراین در اختیار بخش خصوصی است و جمع آوری زباله بر عهده پیمانکار است که در چند ماه گذشته به دلیل جمع آوری نکردن زباله ها دو بار جریمه نقدی شده است.

وی می گوید: هیچ قانونی برای در اولویت بودن فروشندگان اسفراینی وجود ندارد و هرکسی می تواند غرفه های آن را اجاره کند.

سعید بخشنده مدیر مهندسی سلامت محیط و کار دانشکده علوم پزشکی می گوید: بسیاری از مواد غذایی که در این بازار به صورت بسته بندی به فروش می رسد چون هیچ اطلاعی از نحوه بسته بندی،تاریخ تولید و محل تولید آن محصول نداریم به همین خاطر این نوع محصول مورد تایید ما نیست.

وی می گوید: محل عرضه و برپایی این بازار به دلیل اینکه مسقف نیست و اطراف آن خاکی می باشد گرد و خاک بر روی بسیاری از محصولات لبنی که بسته بندی نیست می نشیند و این گرد و خاک حامل بسیاری از میکروب ها است که نیاز است برای عرضه این نوع محصولات یخچالی تهیه شود.

بخشنده در رابطه با ساماندهی این بازار نیز می گوید: همه مسئولین دست اندر کار باید برای ساماندهی آن فکری کنند چرا که  این بازار باید اطراف آن آسفالت و لوله کشی آب بهداشتی  شود و برای عرضه فراورده های حساس از جمله ماهی و فراورده های لبنی ار یخچال های مناسب استفاده شود.

انتهای پیام/

 

 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک