شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۷۹۸۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ساعت ۰:۴۶
عضو شورای شهر راز:

سدسازی در راز از مهاجرت جوانان این شهرستان جلوگیری می کند

عضو شورای اسلامی شهر راز گفت: ایجاد سد در شهر راز یکی از عوامل جلوگیری از مهاجرت جوانان و کشاورزان این منطقه به سایر شهرها در پی خشکسالی های مکرر در این منطقه است.
سدسازی در راز از مهاجرت جوانان این شهرستان جلوگیری می کند,

سید حاتم حاتمی، عضو  شورای شهر راز در گفتگو با خبرنگار عصر اترک، با اعلام این مطلب اظهار کرد: شهر راز بعنوان مرکز شهرستان رازو جرگلان طی سال های گذشته بخاطر خشکسالی های پیاپی شاهد مهاجرت جوانان و کشاورزان به سایر شهرها بوده است.

وی افزود: سایه کوچ بر سر شهروندان این شهر در حالی سایه افکنده که بخش اعظمی از منابع آب های زیرزمینی ،  جنگلها، ومراتع به علت عدم آینده نگری کافی ونگاه سطحی به منابع طبیعی ومهار نکردن سیلاب ها دراین شهر به یک بحران زیست محیطی  تبدیل شده واکثر باغات و درختان این شهر خشک شده است.

حاتمی تاکید کرد: در صورت ادامه خشکسالی وبی تفاوت بودن به مهارروان آبها وسیلابهای این شهر ضمن تهدید ونابودی بخش کشاورزی باید شاهد خالی شدن این شهرمرزی از سکنه، مهاجرت و تجمع غیر منطقی جمعیت در شهر های دیگر بود.

وی حاشیه نشینی ودر نتیجه بروز چالش های اساسی زیست محیطی وتنش ها ومسائل اجتماعی عدیده ای ازقبیل بیکاری و فقر را از دیگر پیامدهای مهاجرت عنوان کرد.

عضو شورای شهر راز تنها راه نجات این شهر از خشکسالی  را ایجاد یک سد برای مهار آبها وسیلابها دانست و گفت: احداث سد دراین منطقه مزایای زیادی ازجمله مزایای اقتصادی ، زیست محیطی ، اجتماعی ، تفریحی، کنترل سیل های ویرانگر، تامین نیازهای آبی را در برخواهد داشت.

حاتمی تصریح کرد: احداث سد در شهر راز علاوه بر تامین آب مورد نیاز کشاورزان از بروز سیل های ویرانگر و نابود کننده  که هر ساله در این شهر اتفاق می افتد وباعث تخریب مزارع می شود، جلوگیری می کند و باصرفه ترین راه تامین وذخیره آب است.

وی ادامه داد: باتوجه به تغییرات آب وهوایی وچرخه هیدرولوژیکی ، سدها ومخازن ذخیره آب نقشی انکار ناپذیر در ارتقا رفاه وجلوگیری از قحطی ایفا می کنند بطوری که با ذخیره آب در طول دوره بارندگی و مدیریت آب ها در پشت سد می توان به راحتی دوره کم آبی وخشکسالی را گذراند و مشکلات را رفع کرد.

وی خاطر نشان کرد: خواسته اهالی شهر راز ازمسئولین محترم داریم این است که با توجه به اینکه شغل اصلی مردم این شهرکشاورزی بوده  وخشکسالی باعث بروز مشکلات فراوانی برای شهروندان وجوانان وکوچ اهالی شده با ایجاد سد برروی یکی از رودخانه های شهر راز از مهاجرت این مرزداران غیور که همیشه حافظ مرزهای این منطقه هستند، جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک