جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۷۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ساعت ۰:۵۹

نوسان قیمت میوه در بازار شب یلدای راز و جرگلان

رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان راز و جرگلان گفت : طبق روال همه ساله از چند روز مانده به شب یلدا قیمت اقلام پرتقاضا نظیر هندوانه، انار ،خرمالو و آناناس با نوسان چشمگیری روبروست.
نوسان قیمت میوه در بازار شب یلدای راز و جرگلان,

رسول جعفریان کیکانلو رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهارکرد: در راستای نظارت بر بازار فروش میوه، گشت های مشترک توسط دستگاه های اجرایی صنعت و معدن و تجارت ، شبکه بهداشت، اماکن انتظامی و شهرداری برنامه ریزی شده که در جهت نظارت و کنترل قیمت در واحد های صنفی عرضه میوه شروع بکارکردند.

جعفریان افزود: همچنین شهروندان راز و جرگلانی می توانند شکایات خود در خصوص گرانفروشی و سایر موارد را  به سامانه 124 اعلام کنند.

وی افزود:  میوه فروشان موظف هستند درصد سود مصوب تعاونی میوه فروشان رعایت کنند و در صورت رعایت نشدن این مصوبه با متخلفین  برخورد قانونی خواهد شد.

حمید حشمتی، مسئول فروش میوه و تره بار گفت: در شهرستان راز و جرگلان میوه هایی از جمله آناناس، خرمالو،انار و لیمو شیرین از قیمت بالایی برخوردار است و از کم فروش ترین میوه ها هستند و پرتغال ، سیب ، نارنگی و کیوی از پرفروشترین میوه هاست .

وی افزود:درصد سودی که  برای فروشنده باقی می ماند فقط 20 درصد است و به علت زیاد بودن میوه فروشی در این شهرستان 10 درصد از سود به میوه فروشان تعلق می گیرد.

حشمتی خاطر نشان کرد:نرخ مصوب میوه ها طبق اتحادیه صنفی ،انار درجه یک کیلویی 9500 تومان ،پرتغال کیلویی 2000 تومان ،نارنگی کیلویی 2500 تومان و سیب دماوند درجه یک کیلویی 5500 تومان است.

انتهای پیام/

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک