جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گزارش | کد خبر: ۲۷۹۷۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۹/۲۸ - ساعت ۰:۳۲

معیشت تاکسی های بجنورد در مسیر سقوط/ رانندگان را دریابید

افزایش حمل و نقل مسافر توسط خودروهای شخصی، محرومیت از بیمه و فقدان یارانه های دولتی از مهمترین مشکلات صنف رانندگان تاکسی در بجنورد است.
معیشت تاکسی های بجنورد در مسیر سقوط/ رانندگان را دریابید,

به گزارش عصر اترک به نقل از  بجنا؛ بیش از سه دهه پیش یعنی در 26 آذر ماه سال 1362، بنیان گذار کبیر انقلاب ضمن اطمینان بخشی به مردم در زمینه تامین مایحتاج عمومی به مقدار مورد نیاز، کامیونداران و سایر رانندگان را برای مشارکت در تخلیه بنادر جنوب فراخوان کرد که این امر، باعث شد که در سال 1376 شورای فرهنگ عمومی کشور، این روز را روز ملی حمل و نقل نامگذاری کند.

حمل و نقل که سمبلی از پیشرفت بشریت در تکنولوژی و تسریع امور است؛ در کشور ما با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کند؛ به همین دلیل بجنا تصمیم بر آن گرفت که این مشکلات را از زبان افراد فعال در عرصه حمل و نقل عمومی بشنود.

وقتی خبرنگار ما وارد جمع رانندگان تاکسی شد که با کوله باری از مشکلات، همچنان با انرژی به خدمت رسانی به مردم می پرداختند؛ آنها مشکلات خود را بیان کردند.

در ادامه درد دل این افراد را می خوانیم:

یکی از رانندگان تاکسی شهر ما که ترجیح داد خودش را معرفی نکند؛ گفت: نرخ های تاکسیرانی طی دهه اخیر تنها 4 یا 5 بار تغییر کرد؛ آیا این افزایش نرخ، در مقابله با تورم روز افزون، پاشخگوی نیازهای اولیه ما می باشد؟

وی ادامه داد: همانطور که از نام تاکسی های تلفنی پیداست، آنها باید در دفتر آژانس به انتظار مسافر بنشینند؛ اما با دور زدن در شهر، مسافران ما را نیز تصاحب می کنند.

وی افزود: مسئولین پاسخگو باشند که چرا ما، با این همه امتیازات باید ایستگاه نشین شویم؟

مسئولان شهرستان، هیچ حمایتی از ما ندارند

این راننده تاکسی بیان داشت: مسئولان شهرستان، هیچ حمایتی از ما ندارند، هیچ چهارچوب فعالیتی برای تاکسی های تلفنی در نظر نگرفته است که این امر سبب لطمه به کسب و کار ما شده است.

وی تصریح کرد: در حالی که برای دریافت خدمات از شرکت تعاونی، هزینه می پردازیم؛ اما خدماتی به ما ارائه نمی دهند.

وی افزود: از یک برهه زمانی به بعد، بسیاری از رانندگان تاکسی بیمه نشده اند و رانندگان را دچار ترس از پیش آمدهای ناگوار کرده است.

مجاز به تردد در خطوط ویژه نیستیم

جواد دشت بین، یکی دیگر از رانندگان تاکسی شهرمان، گفت: نمی دانم از چه بگویم؛ از تاکسی تلفنی هایی که در ایستگاه های ما مسافران ما را سوار می کنند یا حمایت نکردن هیچ سازمانی از ما.

وی اظهار داشت: علی رغم سایر شهرها، ما مجاز به تردد در خطوط ویژه نیستیم و این مساله باعث افزایش هزینه های ما شده است؛ اگر اوضاع به همین منوال پیش برود ما از پس خرج و مخارج اتومبیل خود هم بر نمی آییم چه برسد به تامین نیازهای زندگی!

حق و حقوقات خود را به موقع دریافت نمی کنیم

علی ایزانلو، یکی از رانندگان خط واخد سازمان اتوبوسرانی، گفت: من و همکارانم حق و حقوقات خود را به موقع دریافت نمی کنیم و گاها این مساله تأخیری بیش از دو ماه داشته است.

وی افزود: برای تسریع در خدمات رسانی به مردم، باید فرهنگسازی شود که آنها کارت خود را پیش از سوار شدن به اتوبوس آماده کنند تا ما بتوانیم در زمان کمتری مسیر خود را طی کنیم.

وی ضمن درخواست از شهردار به منظور حمایت از سازمان اتوبوسرانی، اظهار داشت: از زمانی که حرکت اتوبوس ها دارای زمانبندی شده است، رضایت نسبی شهروندان احساس می شود.

حسن آراسته، راننده خوش رو خط واحد، گفت: عدم پرداخت به موقع حق و حقوقات رانندگان اتوبوسرانی که پس از خصوصی سازی این سازمان صورت گرفته است؛ بزرگترین مشکل ما رانندگان خط واحد می باشد.

وی افزود: امیدوارم با رفع هرچه سریع تر مشکلاتمان توسط مسئولین، بتوانیم با شور و نشاط بیشتری در راه خدمت رسانی به همشهریان عزیز قدم برداریم.

آژانس های تلفنی بایستی بصورت تلفنی خدمات دهی کنند

حمیدرضا شافعی سرپرست سازمان حمل وبار مسافر شهرداری بجنورد در گفتگو با خبرنگار بجنا، در خصوص مشکلات مطرح شده رانندگان تاکسی زرد بجنورد، گفت: آژانس های تلفنی بایستی بصورت تلفنی خدمات دهی کنند که به دلیل مشکلاتی که وجود دارد رانندگان آژانس در شهر گردش می کنند.
وی افزود: یکی از مشکلاتی که وجود دارد و رانندگان آژانس تلفنی از ماندن در دفتر آژانس خودداری می کنند درآمد پایین آنها وتعداد پایین تماس شهروندان برای آژانس است.
وی ادامه داد: اختلاف کرایه بین آژانس های تلفنی و تاکسی زرد اندک است به همین دلیل شهروندان از آژانس های تلفنی در داخل شهر بیشتر استفاده می کنند.
شافعی با اشاره به راهکار حل این مشکل ، اظهار داشت: برای حل این مشکل تا پایان سال خدمات آژانس های تلفنی  با استفاده از نرم‌افزارهای اینترنتی و سیستم سرویس‌دهی هوشمند انجام خواهد شد.

مشکل بیمه ای رانندگان تاکسی حل می شود

وی تصریح کرد: با استفاده از جی‌پی‌اس که با توجه به موقعیت مشترک نزدیک‌ترین خودرو برای مشترک ارسال می‌شود و با اجرای این طرح با استفاده از سیستم نوین خدمات‌رسانی و جابه‌جایی مسافران نیز راحت و سریع‌تر انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: در این طرح شرایط و محدودیت هایی گذاشته شده است و رانندگان آژانس های نباید در شهر گردش کنند و اگر این کار را انجام دهند با آنها برخورد می شود.

سرپرست سازمان حمل وبار مسافر بجنورد با اشاره به مشکل بیمه ای رانندگان تاکسی زرد ، گفت: مشکل عدم بیمه رانندگان، کشوری است و بیمه رانندگان قبلا طبق قرارداد وزارت کشور و تامین اجتماعی انجام می شد اما به دلیل تعداد بالای رانندگان سایت تامین اجتماعی قطع شده است .

وی ادامه داد: طی پیگیری های ما بنا است تامین اجتماعی سایت جدیدی را راه اندازی کند و تمامی اطلاعات رانندگان را در آن ثبت و مشکل بیمه ای رانندگان حل شود.

کمک های دولت به سازمان تاکسی رانی از سال 94 قطع شده است

وی با اشاره به دیگر خواسته رانندگان مبنی بر وجود خط وِیژه تاکسی زرد در بجنورد ، گفت: خط ویژه در طرح جامع ترافیک می باشد و مصوبات آن انجام و باید اجرایی شود اما  به دلیل نبود زیر ساخت لازم در بجنورد تا اکنون این طرح اجرایی نشده است.

شافعی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص انتقاد رانندگان خط واحد مبنی بر حقوق معوقه خود، گفت: اکنون سازمان در وضعیت مالی مناسبی قرار ندارد و کمک هایی که باید از طرف دولت انجام می شد از سال 94 قطع شده است.

وی عنوان کرد: شهردای بجنورد در حد توان خود کمک کرده است و بخشی از حقوق معوقه رانندگان خط واحد پرداخت شده اما برای حل این مشکل لازم است دولت کمک کند چون شهرداری به تنهایی قادر به حل این مشکل نسیت.

انتهای پیام/ براتی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک