جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۷۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۹/۲۵ - ساعت ۶:۳۹
تاکید نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در روز پژوهش به مسئولان:

اجازه ندهید بوستان پژوهش و اختراعات به خزان بنشیند/تعیین عادلانه سهم پژوهش از بودجه ۹۷

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تاکید بر این نکته که نخبگان و مخترعان برای تبدیل ایده های خود به محصول نهایی با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند، گفت: مسئولان اجازه ندهند که بوستان پژوهش ها،  ایده ها و اختراعات به خزان بنشینند.
اجازه ندهید بوستان پژوهش و اختراعات به خزان بنشیند/تعیین عادلانه سهم پژوهش از بودجه 97,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در روز پژوهش، در جمع شماری از نخبگان و مسئولان سازمان بسیج علمی و پژوهشی خراسان شمالی اظهار کرد: پژوهش، ایده و علم سرمایه های هر سرزمینی هستند که آنها مولد علوم و عامل پیشرفت حوزه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه خود خواهند بود.
حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی در ادامه با بیان اینکه شاهد هستیم نخبگان و مخترعان استان با مشکلات، سنگ اندازی ها و کارشکنی های بسیاری در مسیر تولید علم و تجاری سازی اختراعات خود مواجه هستند، تصریح کرد: این نخبگان و مخترعان سربازان گمنام عرصه علمی و پژوهشی هستند که هنوز در جامعه سرمایه وجودی آنان به طور کامل شناخته نشده است.
وی همچنین عنوان کرد: با توجه به اینکه هر ساله شاهد هستیم سمینارها و همایش هایی درباره تبیین و اهمیت به جایگاه پژوهش و نخبه پروری برگزار می شود، با این وجود، هنوز حمایت از پژوهش و اختراعات در کشورمان در حاشیه قرار دارد.
وی تصریح کرد: متاسفانه هنوز برخی از دست اندرکاران به توانایی پژوهشگران و مخترعان و صاحبان ایده ایمان نیاورده اند.
در عین حال، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی عنوان کرد: مشکلات اقتصادی کشور نیز بر امر پژوهش و حمایت از اختراعات سایه انداخته و این امر موجب شده است تا آنها در مسیر پیشرفت کشور مظلوم بمانند و این در حالی است که وجود نخبگان، صاحبان ایده و مخترعان نعمت های پروردگار در این سرزمین هستند.
وی همچنین با اشاره به اینکه کشور به سوی توسعه پایدار در حال حرکت است، خواستار شد: نخبگان و مخترعان هر چند با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند اما از ادامه اهداف بزرگ خود بازنمانند و همانند رزمندگان به مسیر خود ادامه دهند.
وی در ادامه با بیان اینکه دغدغه و درخواست های شما نخبگان را به گوش مسئولان خواهم رساند، همچنین مسئولان را خطاب قرار داد و گفت: جوانان نخبه و صاحب ایده استان که سرمایه های گران قدر این استان هستند را حمایت کنید و اجازه ندهید این بوستان به خزان بنشیند.
حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی در خاتمه به فصل بودجه بندی سال 97 نیز اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس سهم عادلانه ای از بودجه سال 97 برای امر پژوهش و حمایت از نخبه پروری و اختراعات را در نظر بگیرند.
انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک