شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۷۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ساعت ۴:۱۰
معاون امور اقتصادی استاندار:

مطالبات دستگاه های بدهکار به تامین اجتماعی احصا شود/ بازرسی دفاتر حقوق و دستمزد اصناف یک ساله شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی گفت:  میزان مطالبات دستگاه های اجرایی  بدهکار به تامین اجتماعی هرچه زودتر احصاء شود تا بدهی دستگاه هایی که ازمحل اعتبارات دولتی ردیف دارند به تامین اجتماعی پرداخت شود.
مطالبات دستگاه های بدهکار به تامین اجتماعی احصا شود/ بازرسی دفاتر حقوق و دستمزد اصناف یک ساله شد,

به گزارش خبرنگار عصراترک، محمود دلپسند در دیدار با مدیرکل تامین اجتماعی استان با اعلام این مطلب نقش سازمان تامین اجتماعی  را در حمایت از واحدهای تولیدی بسیار موثر دانست ومتذکر شد: انتظار ما ازسازمان تامین اجتماعی این است که متناسب با شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و وضعیت  واحدهای تولیدی با نگاه مثبت و حداکثر اختیارات خود در راستای حمایت از آنها برخورد کنند.

وی به برگزاری جلسات کارگروه تسهیل رفع موانع تولید در استان اشاره کرد و از جمله مهمترین مشکلات مطرح شده واحدهای تولیدی استان دراین کارگروه را معوقات بانکی، پرداخت تسهیلات تامین اجتماعی، مالیات، تامین زیرساخت های مانند آب ، برق و گاز عنوان کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی عمده درآمدهای سازمان تامین اجتماعی را از محل بخش خصوصی وصنایع بزرگ در قالب پیمانکاران و کارفرمایان اعلام کرد و افزود: دراین راستا در مباحث برخورد با واحدهای تولیدی ابزار و ملاک ما قانون است اما باید این مقررات را متناسب با شرایط افراد انعطاف دهیم تا میزان تعبیت آنها از قوانین افزایش یابد.

وی از تعاملات  وهمکاری های  مطلوب  تامین اجتماعی با واحدهای تولیدی استان قدردانی کرد و بر ضرورت این تعامل وهمکاری بیش از پیش تاکید کرد وافزود: سازمان با شناخت کافی از اختیارات، منابع و ارتباطات حوزه کاری خود نهایت مساعدت را با مخاطبین به ویژه واحدهای تولیدی استان داشته باشد.

دلپسند یکی از شاخص های توسعه و پیشرفت هر کشوری را جمعیت تحت پوشش بیمه ای آن دانست وگفت: این باعث افتخار است بیش از 50 درصد جمعیت کشورما زیر چتر حمایتی سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.

وی افزود: به هر میزانی که آحاد جامعه زیر چتر حمایتی تامین اجتماعی قرار گیرند به همان میزان نگرانی ها و دغدغه های بیمه شدگان از تامین معیشت آینده کاسته می شود و همچنین انگیزه کاری ومیزان بهره وری آنها افزایش می یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی بااشاره به مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی به سازمان تامین اجتماعی در رابطه با اصناف نیز گفت: براساس مصوبه ای  ستاد اقتصاد مقاومتی مقرر شده سازمان تامین اجتماعی از رسیدگی به سنوات 10 سال گذشته اصناف خودداری کند و براساس قانون صرفا دفاتر یکساله اصناف را بازرسی کند.

وی افزود: اگر بحث حسابرسی واحد های تولیدی پیش از اعلام مصوبه اعلام نظر شده است باید برای بررسی مجدد در مجاری مرتبط  قانونی هیات های بدوی و تجدید نظر مطرح شود .

دلپسند همچنین به مشکلات بازنشستگی پیش ازموعد و مشاغل سخت و زیان آور پرداخت.

حمایت از تولید یکی از رسالت های اصلی سازمان تامین اجتماعی است

محمد علی عباس زاده وحید، مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی نیز دراین دیدار با قدردانی ازهمکاری و حمایت های خوب مجموعه استانداری با تامین اجتماعی استان گفت:  روحیه تعامل و همکاری  دوجانبه از سوی دستگاه هایی اجرایی  رونق  وتوسعه پایدار برای استان به ارمغان خواهد آورد.

وی حمایت از تولید را یکی از رسالت های اصلی سازمان تامین اجتماعی دانست وگفت:هرچه رونق اقتصادی افزایش یابد به طور حتم  سازمان می تواند خدمات بهتر و باکیفیت به بیمه شدگان ارائه دهد.

 عباس زاده با بیان این که پویایی سازمان تامین اجتماعی در حمایت از تولید کنندگان نهفته است دراین رابطه در راستای حمایت از تولید کنندگان به طرح بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب از سوی سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی با ارائه خدمات مناسب و با حمایت های همه جانبه از کارفرمایان می تواند آرامش روانی را در حوزه های اقتصاد ایجاد کند.

عباس زاده  به مطالبات 100 میلیارد تومانی تامین اجتماعی از دستگاه های اجرایی و صنایع بزرگ استان اشاره کرد وعمده ترین مطالبات تامین اجتماعی را مربوط به شهرداری بجنورد با بیش از 20 میلیارد تومان اعلام کرد.

وی با بیان این که سازمان تامین اجتماعی مساعدت وهمکاری لازم با دستگاه ها و کارفرمایان بدهکار را از  اولویت های اصلی خود قرار داده است، افزود: این درحالی است که طبق ماده 50 قانون تامین اجتماعی ، سازمان می تواند نسبت به توقیف اموال منقول و غیرمنقول بدهکاران اقدام کند.

وی دراین رابطه به کمبود نقدیندگی سازمان تامین اجتماعی در پرداخت مستمری ها اشاره کرد و گفت: اگر سازمان تامین اجتماعی نتواند مطالبات خود را دریافت کند به طور حتم با چالش مواجه خواهد شد براین اساس خواستار همکاری از سوی همه دستگاه های اجرایی استان شد.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی به مطالبه 150 هزار میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی از دولت اشاره کرد واظهارداشت: در برنامه ششم توسعه مقرر شده دولت  سالی 10 درصد  بدهی خود را به تامین اجتماعی پرداخت کند درحالی که دولت هنوز نتوانسته به تعهدات خود عمل کند.

عباس زاده از تحت پوشش بودن  بیش از 110 هزار بیمه شده و 13 هزار و 500مستمری بگیر و بازنشسته  دراستان خبرداد وگفت: باتوجه به حجم ترافیکی بالای مراجعه کنندگان، سازمان تامین اجتماعی جز دستگاه های برتر در جلب رضایت مخاطبان و ارباب جوعان محسوب می شود.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک