پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۷۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ساعت ۰:۴۶
در صحن شورای شهر بجنورد مطرح شدند؛

انحلال شهرداری مهر بجنورد بدون اخذ مصوبه شورای شهر/کسری درآمد ۵۲ درصدی شهرداری بجنورد در نیمه نخست امسال

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به انحلال شهرداری مهر بجنورد به دستور شهردار جدید، بر انحلال این شهرداری بدون اخذ مصوبه شورای شهر بجنورد انتقاد کرد.
 انحلال شهرداری مهر بجنورد بدون اخذ مصوبه شورای شهر/کسری درآمد 52 درصدی شهرداری بجنورد در نیمه نخست امسال,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، سید محسن موسوی، رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بجنورد در شب گذشته در جلسه رسمی شورای شهر بجنورد در این باره اظهار کرد: در گذشته فعال سازی شهرداری مهر زیر مجموعه شهرداری های کشور بر اساس مصوبه هیات دولت انجام شد که این مصوبه به عنوان یک سند ملی در راستای ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی شهرها  در دستور کار قرار گرفت.

موسوی در ادامه با بیان اینکه در سطح کشور شهر بجنورد دومین شهری است که یک سوم جمعیت آن حاشیه نشین هستند و در سکونتگاه های غیر رسمی سکونت دارند، تصریح کرد: شهردار جدید بجنورد، طی این مدت کوتاه پس از انتصابش، شهرداری مهر را منحل کرد بدون اینکه مصوبه شورای شهر بجنورد را اخذ کرده باشد و شورای شهر را در این تصمیم دخالت داده باشد.

وی بر لزوم مدیریت و ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی شهر بجنورد تاکید کرد و گفت: شهرداری مرکزی بجنورد باید بر رسیدگی به مناطق حاشیه نشین این شهر اهتمام داشته باشد و این موضوع را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

در ادامه، بهمن جباری، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بجنورد نیز گزارش عملکرد درآمد و هزینه شهرداری بجنورد طی شش ماه نخست سال جاری را قرائت کرد و گفت: با توجه به اینکه بودجه سال 96، 130 میلیارد تومان مصوب شده بود که بر اساس این مصوبه، بودجه شش ماه نخست سال جاری شامل 65 میلیارد تومان می شد، حال بر اساس گزارش ارائه شده، در این گزارش آمارها حکایت از آن دارند که جمع کل بودجه وصولی شهرداری بجنورد در شش ماه نخست سال جاری 30 میلیارد و 932 میلیون تومان بوده است.

وی افزود: این بودجه وصولی در شش ماه نخست سال جاری بیانگر کاهش 48 درصدی درآمد وصولی و کسری درآمد 52 درصدی شهرداری بجنورد طی این مدت بوده است.

جباری گفت: طی شش ماه نخست سال جاری پنج میلیارد و 600 میلیون تومان بابت هزینه های جاری، 16 میلیارد و 100 میلیون تومان بابت هزینه خدمات شهری و 17 میلیارد تومان نقدی بابت هزینه های عمران شهری از سوی شهرداری بجنورد صرف شده است.

وی همچنین افزود: شهرداری بجنورد برای انجام پروژه های عمران شهری در بجنورد 22 میلیارد و 800 میلیون تومان را به صورت تعهدی هزینه کرده است.

در این جلسه همچنین بهمن جباری، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بجنورد نامه ارسالی سرپرست پیشین شهرداری بجنورد در تاریخ 21 آبان ماه مبنی بر جابجایی 40 میلیون تومان در بودجه سال جاری برای خرید خودروی سوزوکی ویتارا برای شهرداری بجنورد به عنوان خودروی ویژه شهردار که زانتیا است را قرائت کرد و گفت: این نامه در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بجنورد بررسی و سپس برای تصمیم گیری به صحن شورا ارسال شد.

به گزارش عصر اترک، ابراهیم امانی، عضو شورای شهر بجنورد درباره این درخواست جابجایی حساب در بودجه شهرداری بجنورد اظهار کرد: وقتی شهرداری بجنورد با کاهش درآمد وصولی روبرو است و نتوانسته است برای بسیاری از پروژه های عمرانیش، ریالی هزینه کند، بنابراین منطقی نیست که مبلغی بابت خرید خودروی سوزوکی ویتارا و جایگزینی آن با خودروی زانتیا برای شهردار هزینه شود.

سید محسن موسوی، رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در این باره عنوان کرد: بنده نیز با این جابجایی حساب در بودجه بابت خرید خودروی پیشنهادی مخالف هستم.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی شهرداری بجنورد به صرفه جویی مالی و گشایش در افزایش درآمدهایش نیاز دارد.

علیرضا باغچقی، عضو شورای شهر بجنورد نیز گفت: با توجه به اینکه این نامه در دوره سرپرست پیشین به شورای شهر بجنورد ارسال شده است، بنابراین پیشنهاد می کنم که نامه به شهرداری ارجاع شود تا شهردار جدید پس از ملاحظه این نامه ، تمایل و نظر خود را بر خرید این خودرو اعلام کند تا پس از اعلام نظر وی، این درخواست در صحن شورا به رای گذاشته شود.

به گزارش عصر اترک، اعضای شورای شهر بجنورد بر ارجاع این نامه یاد شده به شهرداری بجنورد و اعلام نظر شهردار جدید بر آن موافقت کردند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک