جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۶۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۹/۰۱ - ساعت ۹:۴۶
رئیس جهاد کشاورزی استان تهران در پاسخ به فارس

سبزی و صیفی در استان تهران با آب آلوده آبیاری نمی‌شود/ ۵۰ درصد از آب تهران در بخش کشاورزی مصرف می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: هیچ سبزی و صیفی در جنوب تهران با آب فاضلاب یا آب آلوده آبیاری نمی‌شود و اگر چنین چیزی مشاهده شود آن را قلع و قمع می‌کنیم.
سبزی و صیفی در استان تهران با آب آلوده آبیاری نمی‌شود/ ۵۰ درصد از آب تهران در بخش کشاورزی مصرف می‌شود,

به گزارش خبرنگار کشاورزی خبرگزاری فارس،‌ علی‌اشرف منصوری ظهر امرو در حاشیه همایش کشت گلخانه‌ای، تولید و اشتغال پایدار در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه زمانی حجم زیادی از سبزی و صیفی‌جات کشت شده در شهرری و دشت ورامین با آب فاضلاب آبیاری می‌شد و اکنون در چه وضعیتی قرار داریم، با رد این موضوع گفت:‌ به صراحت اعلام می‌کنم که سبزی و صیفی آلوده که با آب فاضلاب آبیاری شود نداریم و تماماً با آب سالم آبیاری می‌شوند.

وی تصریح کرد: اگر بازرسان جهاد کشاورزی استان تهران موردی را مشاهده کنند با دستور قضایی تمام آن را قلع و قمع می‌کنند اگر چه قبول داریم که تا سال‌های پیش حدود 470 هکتار از زمین‌های جنوب تهران با آب آلوده آبیاری می‌شد ولی اکنون دیگر به صفر رسیده است. 

منصوری در بخش دیگری از سخنان خود در مورد وضعیت آب کشاورزی در استان تهران گفت: با آنکه وزارت نیرو می‌گوید 90 درصد از آب مصرفی در کشور مربوط به بخش کشاورزی است اما سهم استان تهران در بخش کشاورزی  در واقع کمتر از 50 درصد از آب مصرفی است و طی سال‌های اخیر به دلیل کاهش آب‌های سطحی و بارندگی کم یکی از چالش‌های جدی ما در استان تهران مقوله آب است چرا که سطح آب‌های زیرزمینی بین یک تا 3 متر کاهش داشته است. 

وی یکی از مهم‌ترین چالش‌های استان تهران را وجود آب‌های نامتعارف برشمرد و افزود: این در حالی است که اگر این آب‌ها تصفیه شود فکر کنم چیزی حدود 8 مترمکعب در ثانیه آب تصفیه شده در اختیار بخش کشاورزی قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران به ضرورت توسعه کشت گلخانه‌ای برای کاهش مصرف آب اشاره کرد و گفت: 30 درصد گلخانه‌های جدیدی که در کشور تأسیس شده در استان تهران است که رقمی حدود 246 هکتار می‌باشد.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک