چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۷۹۶۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۳۰ - ساعت ۲:۱۹
به علت نباریدن باران؛

نیمی از سطوح مزارع خراسان شمالی زیر بار کشت پاییزه قرار نگرفتند

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: بر اساس دستور العمل وزارت جهاد کشاورزی به خراسان شمالی مقرر شد که در فصل کشت پاییزه امسال 200 هزار و 189 هکتار از سطوح کشاورزی استان به کشت محصولات گندم، جو و کلزا اختصاص داده شوند که به علت نباریدن باران فقط 98 هزار و 497 هکتار از این سطوح زیر بار کشت پاییزه قرار گرفته اند.
نیمی از سطوح مزارع خراسان شمالی زیر بار کشت پاییزه قرار نگرفتند,

محمد نقی کاظمیان، مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: هر ساله وزارت جهاد کشاورزی برای استان ها میزان سطوحی که باید زیر بار کشت محصولات قرار بگیرند را ابلاغ می کند که با آغاز فصل کشت پاییزه امسال نیز میزان سطوحی که باید در خراسان شمالی زیر بار کشت محصولات پاییزه قرار بگیرند به استان ابلاغ شد.

کاظمیان در این باره گفت: بر اساس ابلاغ وزارت جهاد کشاورزی، در فصل کشت پاییزه امسال مقرر شد که گندم آبی در سطح 49 هزار هکتار و گندم دیم نیز در سطح 99 هزار هکتار کشت شوند که به علت نباریدن باران در مهر و آبان ماه امسال فقط 23 هزار و 500 هکتار گندم آبی و 53 هزار هکتار گندم دیم کشت شدند.

وی خاطر نشان کرد: به علت نباریدن باران، گندم دیم به صورت خشکه کاری کشت شد تا در صورت بارش باران گیاهان سبز شوند.

وی افزود: در مزارعی که گندم آبی کشت شد یا از آب چشمه، یا قنات، یا چاه برخوردار بودند و یا اینکه در مجاورت رودخانه دائمی و یا در مسیر سدها قرار داشتند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در ادامه یادآور شد: در فصل کشت پاییزه سال گذشته، کشت 49 هزار و 75 هکتار گندم آبی و کشت 101 هزار و 762 هکتار گندم دیم به خراسان شمالی ابلاغ شد که این سطوح ابلاغی نیز کشت شد.

وی در بخشی دیگر از سخن خود به کشت جو نیز اشاره کرد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی کشت جو آبی در سطح 23 هزار و 550 هکتار و کشت جو دیم در سطح 21 هزار و 549 هکتار را به استان ابلاغ کرده است که طی مهر و آبان امسال به علت نباریدن باران جو آبی در سطح 14 هزار و 205 هکتار و جو دیم نیز در سطح چهار هزار و 285 هکتار کشت شدند.

وی خاطر نشان کرد: در فصل کشت پاییزه سال گذشته، کشت جو آبی در سطح 22 هزار هکتار و کشت جو دیم در سطح 21 هزار هکتار به استان ابلاغ شد که این سطوح ابلاغی نیز کشت شدند.

کاظمیان همچنین با اشاره به کشت پاییزه محصول کلزا در استان اعلام کرد: وزارت جهاد کشاورزی کشت محصول کلزا در سطح هفت هزار هکتار را به استان ابلاغ کرد که به علت نباریدن باران فقط سه هزار و 507 هکتار زیر بار کشت قرار گرفته است.

وی افزود: بر اساس دستور العمل ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی در فصل کشت بهاره سال آینده 750 هکتار از اراضی استان به کشت بهاره کلزا اختصاص داده شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در خاتمه درباره کشت چغندر قند پاییزه نیز اعلام کرد: با توجه به اینکه کارخانه قند برای خرید محصول اعلام آمادگی نکرد بنابراین، چغندرکاران استان نیز امسال به کشت پاییزه چغندر قند اقدام نکردند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک