جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس علمی و فناوری | کد خبر: ۲۷۹۶۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۲۹ - ساعت ۹:۱۹

بسیج نماد مردم‌سالاری دینی است

فاروج من- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فاروج بسیج را مظهر مردم‌سالاری دینی دانسته و گفت: به مناسبت هفته بسیج نزدیک به 149 عنوان برنامه در نظر گرفته‌شده که با حضور اقشار مختل جامعه اجرا خواهد شد.

سرهنگ پاسدار حسین حقانی دشتی در گفتگو با خبرنگار فاروج من گفت: برنامه‌های ویژه هفته بسیج از 29 آبان ماه شروع می‌شود و تا پنجم آذرماه ادامه دارد که برنامه‌های متعددی در این هفته توسط بسیج سپاه فاروج اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هفته بسیج یادآور خاطرات و رشادت‌های رزمندگان و بسیجیان در دوران دفاع مقدس است، عنوان داشت: بنیان‌گذار انقلاب در پنجم آذرماه 1358 دستور تشکیل بسیج را صادر کردند که امام خمینی (ره) برای تشکیل بسیج اهداف بلندی داشته‌اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فاروج در ادامه اظهار داشت: نزدیک به 149 عنوان برنامه در هفته بسیج در نظر گرفته‌شده است، کلیه کارها و برنامه‌های هفته بسیج با رویکرد اجتماعی طوری برنامه‌ریزی‌شده که در راستای خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی، فضای مجازی و بحث‌های آمادگی رزمایش‌های گردان‌های بیت‌المقدس باشد.

حقانی در ادامه افزود: نشست‌های بصیرتی و معرفتی، مسابقات مختلف ورزشی، فضاسازی فرهنگی و اجتماعی در طول هفته، برگزاری ایستگاه سلامت، برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، دیدار با ائمه محترم جمعه در شهر فاروج و تیتکانلو، دیدار با خانواده‌های شاهد و ایثارگر و... بخشی از این برنامه‌ها است که برای این هفته در نظر گرفته‌شده است.

وی در ادامه افزود: محوری‌ترین برنامه با عنوان همایش شکوه مقاومت برای 5 آذر در نظر گرفته‌شده که در محل سالن ورزشی 9 دی سپاه پاسداران فاروج برگزار می‌شود و سه هدف مشخص نمایش اقتدار بسیج، حفظ انسجام و یکپارچگی و حمایت آحاد بسیجیان از ولایت‌فقیه و فرمانده معظم کل قوا برای آن در نظر گرفته‌شده است.

فرمانده سپاه فاروج با اشاره به اینکه برای هرروز از این هفته نیز یک شعار در نظر گرفته‌شده است گفت: شعار هفته بسیج برای روز دوشنبه ۲۹ آبان بسیج اقتصادِ مقاومتی و سازندگی، سه‌شنبه ۳۰ آبان بسیج محرومیت و خدمات‌رسانی، چهارشنبه ۱ آذر بسیج اعتلای فرهنگی و اجتماعی، پنجشنبه ۲ آذر بسیج اندیشه‌ورزی و تولید علم، جمعه ۳ آذر بسیج مسجد محوری و ولایتمداری، شنبه ۴ آذر بسیج دولتِ مقاومت و استکبارستیزی و یکشنبه ۵ آذر بسیج جهادِ ‌کبیر و عملِ ‌انقلابی در نظر گرفته‌شده است که سعی بر آن بوده تا برنامه‌ها با توجه به شعار آن روز پیش‌بینی شود.

بسیج مظهر مردم‌سالاری دینی است

حقانی بابیان اینکه حضور بسیجیان در دوران دفاع مقدس، بسیج را به اوج اعلا رساند تا در جامعه امروزی خود را به مردم نمایان کند، تصریح کرد: امروزه بسیج در همه عرصه‌های ورود پیداکرده است و از ظرفیت‌های خود در راستای خدمات‌رسانی استفاده می‌کند.

وی بسیج را مظهر مردم‌سالاری دینی دانسته و افزود: اگر بسیج در مبحث علم ورود و تکامل پیدا کند قوی و ریشه‌دار می‌شود که آثار مطلوبی برای جهان اسلام و جامعه انسانی دارد که امیدواریم در این بخش از موفقیت‌های

وی همچنین خاطرنشان کرد: سپاه و بسیج این را وظیفه خود می‌داند که با استفاده از استعدادهای بسیار خوب مردمی به کسانی که علاقه‌مند به انجام کارهای علمی هستند و به‌ویژه جوانان با زمینه‌سازی در این امر بتوانند به بهره بردن و شکوفا کردن استعدادهای آن‌ها در زمینه‌های مختلف کمک کند.

 

انتهای پیام./

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک