شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۶۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۲۹ - ساعت ۶:۳۱
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بجنورد خبرداد:

اجرای ۴۰ برنامه در دهه وقف امسال در بجنورد/۲۵ وقف جدید دربجنورد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد از اجرای حدود 40 برنامه فرهنگی دردهه وقف امسال در این شهرستان خبرداد و گفت: از دهه وقف سال گذشته تا به امروز 25 وقف جدید در بجنورد به ثبت رسید ه است.
اجرای 40 برنامه در دهه وقف امسال در بجنورد/25 وقف جدید دربجنورد,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، حجت الاسلام عظیم آسوده، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بجنورد در جمع خبرنگاران استان از اجرای حدود 40 برنامه فرهنگی در دهه وقف شهرستان بجنورد طی سال جاری خبرداد و ازجمله این برنامه ها را نواختن زنگ وقف،دیدار با امام جمعه بجنورد ونماینده ولی فقیه دراستان، فرماندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، افتتاح نمایشگاه دهه وقف وبرپایی ایستگاه همه واقف باشیم عنوان کرد.

وی از دیگر برنامه های دهه وقف شهرستان بجنورد را  برگزاری اجرای نیت موقوفات، برپایی ایستگاه سلامت، ایستگاه حفظ مجازی قرآن کریم، برگزاری دعای کمیل یابود شهدا و واقفین خیراندیش، برگزاری مراسم دعای ندبه یاد بود شهدا و واقفین و ... عنوان کرد.

حجت الاسلام آسوده به افتتاح پروژه های عمرانی بقاع مبترکه و موقات شهرستان بجنورد دردهه وقف امسال  اشاره کرد و از جمله پروژه های قابل بهره برداری این شهرستان دردهه وقف را موقوفه شمشیر گران درمساحتی به متراژ 150 متر با کاربری مسکونی و خدماتی و موقوفه  ثروتی در 2 بنای تجاری و خدماتی  اعلام کرد.

وی بااشاره به اینکه از دهه وقف سال گذشته تاکنون 25 وقف جدید در بجنورد به ثبت رسیده است، اظهارکرد: باتوجه به این که  مشاوره وقف در دستور کار اداره اوقاف است غالبا نیت ها براساس آسیب ها و نیازمندی های روز شناسایی و براساس آن وقف ها را هدایت می شود.

وی غالب وقف  ها را موضوعات شهادت امام حسین (ع) اعلام کرد و گفت: خوشبختانه از زمان  راه اندازی مشاره وقف رویکرد مردم به نحوه احسن تغییر یافته و براساس نیازمندی های روز شهر وقف ها انجام می شود.

وی از برگزاری آیین  لبیک یا رسول الله  در مراسم رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی در روز جمعه 28 آذر خبرداد وگفت: این مراسم ساعت 9 صبح با حضور اقشار مختلف برگزار می شود.

وی برگزاری آیین لبیک یا رسول الله را در امامزاده های شاخص شهرستان بجنورد ازجمله امامزاده محمد باقر روستای اسفیدان ، امامزاده ابراهیم روستای کلاته سهراب، امامزاده سطلان محمد روستای لنگر برشمرد.

انتهای پیام/ب

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک