سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۶۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۲۹ - ساعت ۳:۹
در خراسان شمالی صورت گرفت؛

۸۴۰۰ نفر تحت پوشش آموزش های طرح ملی خادم قرار گرفتند/استقبال هم استانی ها از کسب آموزش ها برای مقابله با مخاطرات

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با اشاره به اینکه از سال گذشته اجرای طرح ملی خادم به منظور آشنایی هموطنان برای آشنایی به منظور مقابله با مخاطرات طبیعی و انسان ساخت در دستور کار جمعیت هلال احمر کشور قرار گرفته است، اعلام کرد: طی سال جاری در سطح استان هشت هزار و 400 نفر تحت پوشش آموزش های این طرح قرار گرفتند.
8400 نفر تحت پوشش آموزش های طرح ملی خادم قرار گرفتند/استقبال هم استانی ها از کسب آموزش ها برای مقابله با مخاطرات,

سعید مهری، معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک در این باره اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیاری از هموطنان برای کسب آموزش های لازم به منظور مواجه صحیح با مخاطرات بلایای طبیعی ( سیل، زلزله، طوفان و رعد و برق ) و مخاطرات انسان ساخت ( آتش سوزی، حوادث رانندگی، آلودگی هوا و انفجارات ) به نهاد جمعیت هلال احمر مراجعه نمی کنند، بنابراین از سال گذشته اجرای طرح ملی خادم برای ارائه آموزش ها به هموطنان در دستور کار جمعیت هلال احمر در دستور کار قرار گرفته است.

مهری با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح، نیروهای جمعیت هلال احمر به درب منازل مراجعه می کنند و به مدت پنج تا هفت دقیقه خانواده ها را با مخاطراتی که ممکن است آنها را تهدید کنند، توضیح می دهند و بروشورهایی را به منظور آشنایی بیشتر با مخاطرات و روش های صحیح مقابله با آنها در اختیار آنان قرار می دهند، افزود: پس از اینکه گام نخست از این آشنا سازی انجام شد، سپس آنان برای آموزش دوره های کمک های اولیه به نهاد جمعیت هلال احمر دعوت می شوند.

وی همچنین افزود: دوره نخست از آموزش های طرح ملی خادم حتی در مساجد و مدارس نیز ارائه می شوند.

وی در ادامه با اعلام اینکه در سال گذشته در سطح دو شهر بجنورد و اسفراین دو هزار و 126 نفر و در مهر ماه سال جاری نیز هشت هزار و 400 نفر از جمعیت استان تحت پوشش آموزش های طرح ملی خادم قرار گرفتند، تصریح کرد: پس از وقوع زلزله 5.7 ریشتری خراسان شمالی و 7.3 ریشتری کرمانشاه، استقبال مردم از این دوره های آموزشی بسیار زیاد شده است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در این دوره آموزشی چگونگی حفظ و پناه معلولان در مخاطرات نیز آموزش داده می شود.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در بخشی دیگر از سخن خود ارائه به آموزش های دوره کمک های اولیه جمعیت هلال احمر استان به گروه های هدف نیز اشاره کرد و گفت: این دوره های آموزشی به صورت حضوری، نیمه حضوری، غیر حضوری و پایه داوطلبی برگزار می شوند.

وی گفت: این دوره های آموزشی شامل آشنایی با روش های مواجه با مصدوم ( ارزیابی وضعیت سلامت جسمانی مصدوم، سطح هوشیاری مصدوم، ریکاوری مصدوم، احیای قلبی و ریوی مصدوم ، خفگی ها، انجام پانسمان ها، بانداژها، آتل بندی ها، مسمومیت ها، سوختگی ها، فوریت های پزشکی همچنین آشنایی برای مواجه با مخاطرات بلایای طبیعی و انسان ساخت می شوند.

وی اعلام کرد: در سال گذشته 427 دوره کمک های اولیه برای آموزش 19 هزار و 161 نفر و در نیمه نخست سال جاری نیز 156 دوره کمک های اولیه برای آموزش چهار هزار و 317 نفر برگزار شد که کارکنان دولت، داوطلبان و دانشجویان استان در این دوره های آموزشی حضور داشتند.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خراسان شمالی خاطر نشان کرد: مدت دوره های آموزشی کمک های اولیه برای دوره حضوری 22 ساعت، برای دوره نیمه حضوری 15 ساعت و برای دوره غیر حضوری هشت ساعت است.

مهری افزود: دوره های غیر حضوری از طریق سایت اینترنتی خادم و گذراندن دوره هشت ساعت در پایگاه جمعیت هلال احمر انجام می شود.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک