شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۶۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۲۷ - ساعت ۴:۸
همزمان با دهه آخر ماه صفر انجام شد؛

حضور ۴۴۰ هیات عزاداری خراسان شمالی در مشهد مقدس

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: امسال همزمان با دهه پایانی ماه صفر، 440 هیات عزاداری از خراسان شمالی به صورت کاروان های پیاده و سواره، در مشهد مقدس حضور دارند.
حضور 440 هیات عزاداری خراسان شمالی در مشهد مقدس,

حجت الاسلام بابا محمد ایزانلو در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: 35 هزار نفر در غالب 320 هیات عزاداری به صورت سواره در مراسم عزاداری رسول اکرم(ص)، اما حسن مجتبی(ع) و امام رضا (ع) شرکت کرده اند.

 

حجت الاسلام ایزانلو افزود: همچنین 20 هزار نفر از مردم استان نیز در قالب 120 کاروان پیاده در این مراسم ها شرکت کرده اند.

 

وی با اشاره به تاثیرات وجود عالم در کاروان های عزاداری در جهت زمینه سازی و تعمیق باورهای دینی و اعتقادی زائران، گفت: در این خصوص از ظرفیت عالمان استان استفاده شده و علاوه بر آن از حضور روحانیون مقیم قم و مشهد نیز بهره گرفته شده است.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان عنوان کرد: نیاز فرهنگی زائران و کاروان هایی که از مسیر خراسان شمالی تردد می کنند از محل چمن بید تا شهرستان فاروج به عنوان خروجی استان، از قبیل روحانی، امام جماعت و غیره تامین شده است.

 

حجت الاسلام ایزانلو در ادامه از دسته روی و عزداری هیات های مذهبی خراسان شمالی و مسئولین استان پیش از ظهر امروز در مشهد مقدس خبر داد.

 

وی خاطر نشان کرد: این عزاداری و دسته روی با تجمع در خیابان بهجت و حسینه بجنوردی ها آغاز و به سمت حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد.

 

انتهای پیام/

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک