جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۶۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۲۷ - ساعت ۲:۵۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز:

مناظرات امام رضا(ع) شبهات بسیاری از دانشمندان را رفع می‌کرد

کرج - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: مناظرات علمی و معنوی امام رضا (ع) توانست شبهات بسیاری از دانشمندان را درزمینهٔ علمی و معنوی رفع کند.
مناظرات امام رضا(ع) شبهات بسیاری از دانشمندان را رفع می‌کرد,

حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام رضا (ع)، اظهار کرد: جلسات مناظره امام رضا (ع) راه هدایت و رهایی از جهل را به بشریت می‌آموزد.

وی گفت: مأمون قصد داشت که با برگزاری جلسات مناظره در تمامی زمینه‌ها چه علمی و معنوی امام رضا (ع) را تحقیر کرده و کم‌سواد جلوه دهد درصورتی‌که بعد از مناظره دانشمندان حاضر در جلسه به دانش وسیع و گسترده این امام رئوف اعتراف می‌کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز تأکید کرد: دانش امام رضا (ع) در فنون مختلف سبب رویارو شدن این امام بزرگ با فرقه‌های مختلف در بحث مناظراتی می‌شد که توسط مأمون برپاشده بود و امام با حلم و بردباری تمامی نقشه‌های مأمون را نقش بر آب می‌کرد علمای فرقه‌های مختلف وقتی پی به علم امام می‌بردند در مقابل ایشان تواضع کرده و به اسلام گرایش پیدا می‌کردند.

حجت‌الاسلام مسعودی گفت: سیره تربیتی امام رضا (ع) زبانزد خاص و عام بود در مقابل فقرا و نیازمندان همان تواضعی را نشان می‌داد که برای بزرگان انجام می‌داد.

وی گفت: مناظرات علمی و معنوی امام رضا (ع) توانست شبهات بسیاری از دانشمندان را درزمینهٔ علمی و معنوی رفع کند و دانشمندانی که درزمینهٔ های علمی کم می‌آوردند از این امام مهربان مدد می‌جستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز تأکید کرد: امام رضا (ع) نسبت به طبابت و تندرستی و بهداشت فردی و اجتماعی اهتمام ویژه‌ای داشتند و نکات بسیار جالبی در این زمینه در کتاب طبابت این امام بزرگ که معروف به طب الرضا است، آمده است.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک