چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۷۹۶۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۲۴ - ساعت ۵:۵۴
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی تشریح کرد:

۶۳۰ میلیارد تومان، سهم خراسان شمالی از تسهیلات اشتغالزایی/اعطای تسهیلات، مشروط به گذراندن دوره های آموزشی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: چهار ردیف اعتباری به منظور ارائه تسهیلات برای اشتغالزایی و کارآفرینی به خراسان شمالی، اختصاص یافته است که متقاضیان کارآفرین می توانند برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.
630 میلیارد تومان، سهم خراسان شمالی از تسهیلات اشتغالزایی/اعطای تسهیلات، مشروط به گذراندن دوره های آموزشی,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، حسن نوری، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با گرامی داشت هفته جهانی کارآفرینی اظهار کرد: دولت برای اشتغالزایی و کارآفرینی اختصاص اعتباراتی را در دستور کار قرار داده است که این اعتبارات در قالب تسهیلات به متقاضیان اشتغالزایی و کارآفرینی اعطا خواهد شد.

نوری گفت: سهم خراسان شمالی از محل ردیف اعتباری راه اندازی مشاغل خانگی دریافت 20 میلیارد تومان اعتبار است که در قالب تسهیلات به متقاضیان اعطا خواهد شد.

وی افزود: حداقل اعطای این تسهیلات برای متقاضیان 20 میلیون تومان و برای گروه های پشتیبان نیز تا 150 میلیون تومان با کارمزد چهار درصد است.

وی خاطر نشان کرد: اعطای این تسهیلات منوط به گذراندن دوره های آموزشی مرتبط در محل جهاد دانشگاهی استان است تا متقاضیان برای راه اندازی شغل مورد نظر خود توانمند شوند.

افزون بر این، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی به تسهیلات توسعه روستایی نیز اشاره کرد و گفت: سهم خراسان شمالی برای این ردیف اعتباری 40 میلیارد تومان است که در قالب تسهیلات با کارمزد هشت درصد به متقاضیان اعطا خواهد شد.

وی یادآور شد: حداقل تسهیلات اعطایی از محل تسهیلات توسعه روستایی به هر متقاضی 20 میلیون تومان و حداکثر تسهیلات اعطایی از این ردیف نیز دو میلیارد تومان است.

وی در ادامه برنامه اشتغال فراگیر رسته های پر اشتغال را از دیگر برنامه های دولت برای کمک به کارآفرینی و اشتغالزایی نام برد و گفت: سهم اعتباری خراسان شمالی از این محل 190 میلیارد تومان است که در قالب تسهیلات با کارمزد 18 درصد به متقاضیان اختصاص خواهد یافت.

نوری خاطر نشان کرد: دولت برای اعطای تسهیلات به متقاضیان از این ردیف اعتباری، اعمال یارانه دو تا هفت درصد را نیز مد نظر قرار داده است.

وی همچنین عنوان کرد: در خراسان شمالی 9 رسته شغلی، مشمول دریافت تسهیلات از محل برنامه اشتغال فراگیر رسته های پر اشتغال می شوند که این رسته ها شامل فرش های دست بافت و دست بافته های داری، گیاهان دارویی، گردشگری و صنایع دستی، محصولات باغی و گلخانه ای، پوشاک، صنایع پلاستیکی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، دامپروری و پرورش طیور هستند.

وی همچنین به طرح توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی، مرزی و عشایری نیز اشاره کرد و گفت: سهم خراسان شمالی از این ردیف اعتباری 380 میلیارد تومان است که در قالب تسهیلات با کارمزد شش درصد از محل صندوق توسعه ملی اختصاص داده می شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با اعلام اینکه متقاضیان می توانند برای دریافت این تسهیلات، طرح های خود را به ادارات ذی ربط ارائه دهند، عنوان کرد: اعطای این تسهیلات به متقاضیان، منوط به گذراندن دوره های آموزشی و تایید طرح آنها در کارگروه تخصصی اشتغال استان است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: اولویت پرداخت این تسهیلات به اشخاصی است که توانمند باشند و گواهی آموزشی دریافت کرده باشند.

وی همچنین درباره تامین وثایق به منظور دریافت این تسهیلات یاد شده نیز اظهار کرد: روستاییان می توانند اسناد اموال منقول و غیر منقول خود را به عنوان وثیقه بانکی ارائه دهند همچنین سایرین نیز می توانند مشکل تضامین خود را از محل صندوق ضمانت این اداره کل حل کنند.

وی در بخشی دیگر از سخن خود به نرخ بیکاری در استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون نرخ بیکاری در استان 9.9 درصد است.

نوری همچنین گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر در سطح استان 57 هزار و 244 نفر از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی فعالیت اقتصادی دارند و 37 هزار و 325 نفر از جمعیت دانشجویی و فارغ التحصیل دانشگاهی استان نیز بیکار هستند، هم اکنون نرخ بیکاری این جمعیت در سطح استان 15.6 درصد است.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک