پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۶۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۲۴ - ساعت ۳:۱۶
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مانه و سملقان:

سرانه فضای کتابخانه ای در آشخانه ۲ مترمربع بیشتر از استاندارد جهانی/ عدم نفوذ کتاب در خانواده ها دلیل اصلی بی رونقی کتابخوانی

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی مانه و سملقان گفت: سرانه فضای کتابخانه در شهر آشخانه، 10 متر مربع برای هر 100 نفر است که در مقابل استاندارد 8 مترمربع برای 100 نفر و با توجه به جمعیت 21 هزار نفری شهر آشخانه آمار مطلوبی است، ولیکن بی رغبتی به مطالعه در خانواده ها فراگیر شده است.
سرانه فضای کتابخانه ای در آشخانه 2 مترمربع بیشتر از استاندارد جهانی/ عدم نفوذ کتاب در خانواده ها دلیل اصلی بی رونقی کتابخوانی,

به گزارش عصر اترک به نقل از  پایگاه خبری آشخانه، مجید شاکری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مانه و سملقان در گفتگوی با خبرنگار ما گفت: سرانه فضای کتابخانه در شهر آشخانه، 10 متر مربع برای هر 100 نفر است که در مقابل استاندارد 8 مترمربع برای 100 نفر، با توجه به جمعیت 21 هزار نفری شهر آشخانه آمار مطلوب  قابل توجهی است.

شاکری از پیشرفت فیزیکی 90 درصدی کتابخانه عمومی شهید بهشتی در شهر آشخانه خبر داد و گفت: درحالی که کتابخانه عمومی شهید بهشتی در مکان غیر رسمی خود فعالیت می نماید، در دهه فجر سال جاری، اولین کتابخانه عمومی به مساحت 2200 مترمربع با اعتباری حدود بر 5 میلیارد تومان افتتاح می شود.

وی هم چنین عنوان کرد: کتابخانه روستاهای کشانک، محمد آباد، قره مصلی، زرد و بهکده رضوی نیز با متراژ 120 متر مربع تامین اعتبار شده اند و طی سال های آینده احداث و به بهره برداری خواهند رسید.

شاکری با اشاره به میزان بودجه های تخصیصی به این پروژه، خاطر نشان کرد: تاکنون بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون تومان مصوب شده است، که مضاف بر این 2 میلیارد تومان نیز از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری تامین اعتبار شده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه یکی از برکات سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی 2 برابر شدن زیر ساخت های کتابخانه در سطح استان بوده است که شهرستان ما نیز از این سفر پر خیر و برکت بهره مند شده است.

شاکری با بیان این که سایر کتابخانه های شهری شهرستان مانه و سملقان نیز در دست ساخت و در ردیف پروژه قرار دارند، بیان کرد: ساختمان کتابخانه های عمومی شهرهای قاضی، پیش قلعه و آوا نیز در ردیف پروژه قرار گرفته اند و در سال های 96 و 97 احداث خواهند شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان یکی از دلایل اصلی مطالعه کم کتاب در جامعه را نداشتن فرهنگ مطالعه دانست و گفت: عدم نفوذ کتاب در خانواده ها دلیل اصلی بی رونقی کتابخوانی است، فرهنگ مطالعه از خانواده ها و شخص پدر و مادر شروع‌می شود .

انتهای پیام/ فیروز بخت

 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک