شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس علمی و فناوری | کد خبر: ۲۷۹۶۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۲۳ - ساعت ۷:۹
سپاه پاسداران:

انتقال بزرگترین بیمارستان صحرایی کشور به کرمانشاه توسط سپاه

سپاه پاسداران، تجهیزات برپایی بزرگترین بیمارستان صحرایی کشور را به کرمانشاه منتقل کرد.
انتقال بزرگترین بیمارستان صحرایی کشور به کرمانشاه توسط سپاه

به گزارش پایگاه خبری شیروان ، به نقل از تسنیم، زمین‌لرزه‌ای به‌بزرگی ۷.۳ ریشتر کرمانشاه و کمی بعد پس‌لرزه ۴.۶ ریشتری حوالی مرز ایران و عراق را لرزاند؛ این زمین‌لرزه در بسیاری از استان‌های غربی کشور احساس شده و آسیب‌هایی به مناطق غربی‌ وارد کرده است.

آخرین آمار تلفات زلزله تااین لحظه: 430 نفر کشته و7460 نفر مصدومین میباشند که بیشتریین خسارات مربوط به شهرستان سرپل ذهاب است.

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره آخرین وضعیت کمک‌رسانی سپاه به مردم زلزله‌زده در غرب کشور گفت: سپاه بعد از زلزله بم دستورالعملی را برای سپاه‌های استانی، فرماندهان نیروها و قرارگاه‌ها درباره امدادرسانی با سرعت در اولین ساعات وقوع حوادث طبیعی، صادر کرده و همین دستورالعمل نیز مبنای اقدامات مجموعه واحدهای سپاه بوده است.

وی افزود: بر همین اساس از دیشب که زلزله اتفاق افتاد، واحدهای سپاه در 3 بخش وارد میدان شده کمک‌رسانی سریع را در دستور کار قرار دادند. در اولین بخش، سپاه با بهره‌گیری از یگان‌های پیاده و نیروهای بسیج بومی، تلاش ویژه‌ای را در جهت امدادرسانی به مردم و یافتن مجروحان و آواربرداری اولیه برای امداد و نجات در دستور کار داشت و کمک قابل توجهی به مردم منطقه شد.

سخنگوی سپاه پاسداران تصریح کرد: در بخش دوم نیز، همزمان واحدهای بیمارستانی ثابت و صحرایی سپاه هم مطابق همان دستورالعمل، برای کمک به سیستم بیمارستانی کشور، فعال شد که نقش قابل توجهی در کاهش آمار تلفات مصدومان شده است.

سردار شریف ادامه داد: در بخش سوم نیز، سپاه پاسداران با بهره‌گیری از واحدهای مهندسی خود در منطقه غرب کشور، کار آواربرداری و بازکردن راه‌های مواصلاتی که براثر زلزله و ریزش کوه در جاده‌ها، را آغاز کرد و با هماهنگی وزارت راه، توانستیم جاده‌ها را باز کنیم. امروز هم ادامه آواربرداری‌ها و کمک به مجروحان را آغاز کردیم.

 

وی درپایان گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه کمک رسانی فوری به زلزله‌زدگان کرمانشاه، تجهیزات برپایی بزرگترین بیمارستان صحرایی کشور را به همت بسیج جامعه پزشکی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، به کرمانشاه منتقل کرد. این بیمارستان صحرایی، پرتابل و قابل انتقال است و شامل چادر و کانکس بوده و از اتاق عمل، امکانات بستری سرپایی و جراحی، زنان و زایمان، داروخانه و آزمایشگاه رادیولوژی، حتی دندانپزشکی و آشپزخانه برخوردار است.

 

انتهای پیام /

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک