پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس علمی و فناوری | کد خبر: ۲۷۹۶۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ساعت ۷:۲۶

استقبال از ۱۴ هزار زائر حرم رضوی در فاروج

فاروج من- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فاروج با اشاره به راهپیمایی مردمی به سمت مشهد مقدس گفت: شهرستان فاروج به‌واسطه اینکه در مسیر پیاده‌روی این هیئت‌ها قرار دارد طی چند روز گذشته از 14 هزار زائر در موکب‌های شهرستان استقبال شده است

سعید علی پور صحرا در گفتگو با خبرنگار فاروج من گفت: طی روزهای گذشته تعداد 14 هزار زائر از شهرستان‌های استان خراسان شمالی، استان‌های شمالی کشور و استان سمنان از شهرستان فاروج گذشته و از خدمات پیش‌بینی‌شده در شهرستان برخوردار شدند.

علی پور با اشاره به توزیع روزانه 4500 وعده غذایی در میان زائران پیاده امام رضا (ع) توسط خیرین گفت: هر شب تعداد 2500 تن نیز در مساجد، حسینیه‌ها و سالن‌های ورزشی شهرستان اسکان داده شدند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان در بابیان اینکه امسال اداره اوقاف و امور خیریه پنج موکب در مسیر زائرین پیاده با کمک خیرین و دستگاه‌های اجرایی برپا کرده است، پتانسیل اسکان زائرین در این اداره نیز نسبت به سال گذشته افزایش داشته و از 2 هزار اسکان به 3 هزار اسکان در شب، طی سال جاری می‌رسد.

وی با اشاره به استقرار روحانیون در موکب‌های شهرستان گفت: مبلغین اعزامی به برپایی برنامه‌های فرهنگی، برگزاری حلقه‌های معرفت، پرسش و پاسخ دینی، مشاوره و ادعیه و عزاداری ویژه زائرین دهه پایانی صفر می‌پردازند.

علی پور در ادامه خاطرنشان کرد: اعزام کاروان‌های شهرستان از دو روز پیش به سمت مشهد مقدس شروع‌شده و از شهرستان فاروج در حدود ۳۵۰۰ نفر به‌صورت پیاده به‌طرف حرم مطهر حرکت کردند.

لازم به ذکر است همه‌ساله هیئت‌های مختلف عزاداری به مناسبت ایام شهادت امام رضا (ع) به‌صورت پیاده رهسپار حرم رضوی می‌شوند که شهرستان فاروج در مسیر اصلی این راهپیمایی قرار دارد.

 

انتهای پیام./

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک