پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۷۹۶۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ساعت ۶:۳۰
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی:

محدود کردن فعالیت مرزنشینان در یک کالا توجیه اقتصادی ندارد/کاهش سهمیه عرضه برنج شرکت های تعاونی مرزنشین

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی به تعداد 41 قلم کالای وارداتی مرزنشینان استان اشاره کرد و تاکید کرد: محدود کردن فعالیت مرزنشینان در یک کالا توجیه اقتصادی ندارد.
محدود کردن فعالیت مرزنشینان در یک کالا توجیه اقتصادی ندارد/کاهش سهمیه عرضه برنج شرکت های تعاونی مرزنشین,

به گزارش خبرنگار عصراترک، محمود دلپسند،معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی در جلسه شورای ساماندهی مرزنشینان استان با اعلام این مطلب متذکر شد: حمایت از مرزنشینان در راستای قانون براساس تسهیلات ذکر شده انجام می شود.

 

وی با تاکید براین که محدود کردن فعالیت مرزنشینان در یک کالا توجیه اقتصادی ندارد،گفت: مرزنشینان استان بایستی در حوزه های دیگر ورود پیدا کنند و نقش خود را در تعاونی ها به درستی ایفا کنند.

 

دلپسند به تشریح اهداف تشکیل شرکت های تعاونی مرزنشینان پرداخت ومتذکر شد: ایجاد و تشکیل تعاونی فقط با نامگذاری آن معنا ندارد بلکه باید اتحاد افراد در تعاونی ها به لحاظ مشارکتی فراهم شود.

 

وی بر ورود و استفاده از پتانسیل افراد توانمند و خلاق در شرکت های تعاونی مرزنشینان تاکید کرد.

 

واردات 522 هزار دلار کالا توسط شرکت های تعاونی مرزنشین طی 7 ماهه امسال

قربانی،رییس بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان شمالی نیز در این جلسه از واردات 522 هزار دلار کالا  از سوی شرکت های تعاونی مرزنشینان استان طی 7 ماهه نخست امسال خبر داد و تعداد کالاهای وارداتی توسط  شرکت های تعاونی مرزنشین استان را 41 قلم کالا عنوان کرد.

 

قربانی بیشترین کالای وارداتی و باصرفه اقتصادی شرکت های تعاونی خراسان شمالی را محصول برنج اعلام کرد و گفت: متاسفانه امسال این محصول با کاهش عرضه در بازار مواجه شده است.

وی  سهمیه  هر خانوار از عرضه برنج مزرنشینان استان را  در سال 25 کیلو  با معافیت 70 درصد ذکر کرد در حالی که قبلا سهمیه عرضه برنج مرزنشینان برای هرخانوار در سال 50 کیلو با معافیت 100 درصد بوده است.

 

وی به صادرات  5 میلیون و 781 هزار دلار کالا شرکت های تعاونی مرزنشین در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: در سال گذشته 3 میلیون و810 هزار دلار واردات از سوی شرکت های تعاونی مرزنشین استان انجام شده است.

 

قربانی با اعلام اینکه در حال حاضر 11 شرکت تعاونی مرزنشین در استان فعالیت می کند،اظهار کرد: هم اکنون برای 31 هزار و  441 خانوار مرزنشین کارت الکترونیکی صادر شده است.

 

وی عدم وجود نقدینگی کافی شرکت های تعاونی مرزنشینان به منظور فعالیت های اقتصادی،عدم تامین زمین احداث انبار برای اتحادیه مرزنشینان،نداشتن کدپستی اختصاصی برای مرزنشینان وتحمیل هزینه های بالای اخذ کدپستی از ادارات پست را ازجمله مشکلات شرکت های مرزنشین عنوان کرد.

 

انتهای پیام/ب

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک