شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۷۹۶۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۲۰ - ساعت ۶:۲۵
در راستای ادامه خشکسالی و دغدغه بحران آب؛

کشت های کشاورزی تخصصی می شوند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با توجه به ادامه خشکسالی و دغدغه بحران آب در کشور، گفت: وزارت جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه ای به بازبینی الگو های کشت ورود کرده اند تا انجام کشت های کشاورزی در هر منطقه تخصصی شوند.
کشت های کشاورزی تخصصی می شوند,

محمد جواد تشکری یزد، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفت و گو با عصر اترک در همین باره اظهار کرد: با توجه به اینکه بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، دولت به تحویل آب به کشاورزان مبتنی بر الگوی کشت مکلف شده است، بنابراین وزارت جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه ای کشور نسبت به بازبینی الگوی کشت در هر منطقه ورود کرده اند تا راهبرد اجرای الگوی کشت در هر منطقه و تحویل آب کشاورزان مشخص شود.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون این راهبرد در کارگروه کشت وزارت جهاد کشاورزی در حال بررسی و تدوین است، تصریح کرد: تا پایان سال جاری راهبرد الگوی کشت در هر منطقه از کشور تعیین تکلیف می شود.

 

وی افزود: این بدان معنی است که الگوی کشت در هر منطقه تخصصی می شود تا بر همان اساس متناسب با الگوی کشت مشخص شده، آب به کشاورزان تحویل داده شود.

 

تشکری در بخشی دیگر از سخن خود با اشاره به اینکه خراسان شمالی 60 از آب های موجودش، آب های سطحی و 40 درصد دیگر از آب هایش، آب های زیرزمینی هستند، عنوان کرد: سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نیز در تعامل و همکاری با شرکت آب منطقه ای استان طرح تعادل بخشی آب های زیرزمینی را در دستور کار قرار داده است.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: بنابراین در همین راستا، کشاورزان موظف می شوند آبیاری کشت های خود را براساس الگوی کشت های تخصصی که مشخص خواهند شد، تنظیم کنند.

 

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک