شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس علمی و فناوری | کد خبر: ۲۷۹۶۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۱۹ - ساعت ۱۱:۴۷

قانون واژه‌ای بی‌معنا برای موتورسیکلت‌سواران

موتورسیکلت از وسایل نقلیه پرخطر است و موتورسوران به دلیل استفاده نکردن از کلاه ایمنی تصادفات منجر به فوت زیادی را رقم می‌زنند
قانون واژه‌ای بی‌معنا برای موتورسیکلت‌سواران

به گزارش پایگاه خبری شیروان ، عبدالرضا عزیزی در گفت‌وگو باخبرنگار ما، با اشاره به اینکه موتورسواران متخلف در آمار تصادفات رانندگی سهم بالایی دارند، افزود: این افراد با سبقت‌های خطرناک و حرکات غیرقانونی سلامت خود و دیگران را به خطر می‌اندازند، موتورسیکلت از وسایل نقلیه پرخطر است و موتورسوران به دلیل استفاده نکردن از کلاه ایمنی تصادفات منجر به فوت زیادی را رقم می‌زنند، پلیس باید با افرادی که با بی‌توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی سلامت خود و هموطنان را به خطر می‌اندازد و موجبات سلب آرامش شهروندان می‌شوند با جدیت برخورد کند.

وی ادامه داد: قانون واژه‌ای بی‌معنا برای موتورسیکلت‌سواران است، تردد غیرقانونی و بی‌ضابطه برخی موتورسواران متخلف در کلانشهر تهران بسیار دیده می‌شود، سبقت‌های خطرناک، حرکات نمایشی، تضییع حقوق عابران، رانندگی با سرعت بالا، استفاده نکردن از کلاه ایمنی، عبور از چراغ قرمز از جمله تخلفات بسیار موتورسوران است که باید از سوی نیروی انتظامی مورد توجه واقع شود.

نماینده مردم شیروان و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشتر موتورسواران به هیچ قانونی پایبند نیستند و در معابر عمومی و پیاده‌راه‌ها جولان می‌دهند، تصریح کرد: بنابراین نیروی انتظامی باید با افرادی که از قوانین سرپیچی می‌کنند به طور جدی برخورد کند.

عزیزی، با اشاره به تردد موتورسیلکت‌های کاربراتوری و فرسوده در تهران تاکید کرد: موتورسیکلت‌های بنزینی در آلودگی هوا و بروز تخلفات رانندگی نقش مهمی دارند، به صورت جدی نیاز است موتورسیکلت‌های برقی جایگزین موتورسیکلت‌های بنزینی شوند.

 

تخلفاتی که منجر به توقیف موتورسیکلت می‌شود، براساس ابلاغیه‌ای که به ماموران پلیس شده، ماموران ما تنها در برابر مشاهده ۴ تخلف، مجاز به توقیف موتورسیکلت متخلفان هستند و این ۴ تخلف عبارتند از عبور از چراغ قرمز، عبور از معابر در خلاف جهت مجاز، عبور از خطوط ویژه و نداشتن کلاه ایمنی. باید قانون جامع، قاطع و روشنی در برخورد با موتورسواران متخلف وضع شود و مشخص کند با موتورسوار متخلف و در شرایط مختلف چگونه باید برخورد شود. البته برخورد با تخلفات مورتورسواران همواره در طول سال ادامه داشته است، این طرح، طرح جدیدی نیست اما این بار ماموران پلیس با توان بیشتری در آن حضور دارند. بدیهی است پلیس به طور جدی و بدون اغماض با خودروها و موتورسیکلت‌های متخلف در خطوط ویژه برخورد می‌کند و اگر سازمانی قصد دارد از خط ویژه استفاده کند باید با مجوز کتبی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ باشد و فقط داشتن چراغ گردان، مجوزی برای تردد در خط ویژه نیست. در این باره نماینده مردم شیروان و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم برخورد جدی و دائمی پلیس با موتورسواران متخلف، گفت: لازم است با ساماندهی موتورسواران اجازه تردد به آنها در هر نقطه‌ای از سطح شهر داده نشود، زیرا آلودگی زیست‌محیطی و صوتی زیادی را موجب می‌شوند.

 

انتهای پیام /

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک