شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۶۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۱۶ - ساعت ۷:۱۳
طی شش ماه نخست امسال

میزان تولد، ازدواج و وفات در شهرستان مانه و سملقان افزایش یافت

رئیس اداره ثبت احوال مانه و سملقان با اعلام میزان آمار تعداد متولدین، فوتی ها و ازدواج در شش ماهه نسخت امسال در مقایسه با سال گذشته، از افزایش آن ها خبر داد.
میزان تولد، ازدواج و وفات در شهرستان مانه و سملقان افزایش یافت,

به گزارش عصراترک به نقل از پایگاه خبری آشخانه ؛ رضا مکرمی رئیس اداره ثبت احوال شهرستان مانه و سملقان در گفتگوی با خبرنگار پایگاه خبری آشخانه، با مقایسه به آمار تعداد متولدین سال 95 و 96، بیان کرد: تعداد ولادت های که درسال 95 و 96 در شش ماهه نخست  به ثبت رسیده است به ترتیب 477 و 514 نوزاد است که در مقایسه با سال گذشته 8 درصد افزایش یافته است.

مکرمی افزود: نسبت جنسی بین دختران و پسران نیز 88 است بدین معنی که از این تعداد 88  مورد ولادت مربوط به پسرها و 100 مورد نیز مربوط به دختران به ثبت رسیده است.

وی هم چنین تصریح کرد: این تعداد ثبت شده فقط یک سوم موالید شهرستان مانه و سملقان است و دو سوم آن به شهرستان بجنورد مراجعه و ثبت می کنند.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان با بیان این که میزان ازدواج شش ماهه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته 31 درصد افزایش یافته است، خاطر نشان کرد: تعداد 822 ازدواج در سال جاری منعقد گردید که از این تعداد 485 ازدواج در نقاط روستایی و 337 ازدواج در نقاط شهری به ثبت رسیده است.

وی افزود: در سال گذشته از 627 ازدواج در شش ماهه نخست، 361 ازدواج روستایی و 266 ازدواج شهری بوده است.

این مسئول شهرستانی در خصوص نرخ میانگین سن ازدواج گفت: میانگین سن ازدواج آقایان 25.9 سال و خانم ها 20.9 سال گزارش شده است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان مانه و سملقان از بیشترین فراوانی نام های مقدس نوزادان خبر داد و گفت: 5 نام اول نوزادان متولد شده پسر به ترتیب فراوانی ابوالفضل، امیر حسین، امیر علی، محمد طاها و یاسین و نام های منتخب دختران نیز فاطمه، بهار، زهرا، اسرا و یسنا در صدر نام های نوزادان در شش ماهه نخست امسال است که همگی از اسامی مقدس و اسلامی هستند.

مکرمی با اشاره به تعداد فوت شدگان امسال، خاطر نشان کرد: در سال جاری 221 نفر درشهرستان فوت شده اند که نسبت جنسی زنان و مردان در وفات 114 است به بیان دیگر به ازای فوت هر 100 زن، 114 مرد فوت کرده است.

انتهای پیام/ فیروز بخت

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک