جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۷۹۵۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ساعت ۶:۶

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی به عنوان رئیس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان انتخاب شد

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی با اکثریت آراء به عنوان رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکمنستان انتخاب شد.
رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی به عنوان رئیس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان انتخاب شد,

محمد صمدی،رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک به برگزاری انتخابات هیات موسس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان طی روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: در این رابطه هیات مدیره این اتاق مشترک نیز روز گذشته انتخاب شدند.

وی اظهارکرد: با توجه به فعالیت های موثر و پیگیری های مستمر اتاق بازرگانی خراسان شمالی، رئیس اتاق بازرگانی استان با اکثریت آراء به عنوان رئیس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان انتخاب شد.

وی متذکر شد: اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکمنستان با پیگیری امور بین الملل اتاق ایران در بین اتاق های بازرگانی کشور و اتاق های هم مرز با این کشور که فعالیت بازرگانی و تجاری بیشتری را با ترکمنستان دارند، تشکیل شد.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی ارائه خدمات مشاوره ای توسط کارشناسان و مشاورین اتاق درامور بازرگانی و سرمایه گذاری و تولیدی، حقوقی، حمل و نقل و اموربانکی، ثبت شرکت ها و اقامت و اخذ ویزا و روادید برای فعالان اقتصادی و شناسایی و اطلاع رسانی فرصت های کسب وکار، سرمایه گذاری، مناقصات و مزایده های بازار کشور ترکمنستان را از جمله اهداف تشکیل این اتاق مشترک عنوان کرد.

وی  شناسایی و اطلاع رسانی و مشارکت موثر در نمایشگاه ها، کنفرانس ها، کارگاه های آموزشی، بازدیدهای میدانی در کشور ترکمنستان، شناسایی و اطلاع رسانی و مشارکت در اعزام و پذیرش هیأت های تجاری- نمایشگاهی دو کشور ایران و ترکمنستان، سازماندهی در جهت ایجاد سایت اطلاع رسانی و بانک اطلاعاتی اعضای اتاق مشترک بازرگانی دو کشور و شناسایی موانع و مشکلات و ارائه راهکارهای آن در راستای تجارت و سرمایه گذاری ایران و ترکمنستان با مقامات ذیصلاح را از دیگر اهداف اعلام کرد.

صمدی   از وظایف اتاق مشترک ایران و ترکمنستان را ارائه مشاوره در پروژه های سرمایه  گذاری، پژوهشی، امورتجاری، بازارشناسی و بازاریابی و آموزشی دو کشور، ارائه خدمات داوری توسط مشاور حقوقی اتاق و یا ارجاع به مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران ، شناسایی و اطلاع رسانی از ظرفیت های حوزه گردشگری به خصوص گردشگری سلامت در کشور ذکر کرد.

وی یاد آور شد: این اتاق همچنین فعالیت هایی از قبیل  شناسایی و سازماندهی و اطلاع رسانی از ظرفیت های خدمات فنی و مهندسی و سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی و کشت فراسرزمینی، همکاری مستمر و موثر با اتاق های بازرگانی ایران و استانها، اتاق های تعاون و اصناف، تشکل های بخش خصوصی و سازما نها و مقامات دولتی به منظور شناسایی و معرفی فرصت ها و توانمندی های دو کشور در راستای توسعه و تعمیق روابط اقتصادی میان دو کشور ایران و ترکمنستان را در برنامه کاری خود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی اظهار داشت: اعضای اتاق های هم مرز و همکار با ترکمنستان شامل استان های خراسان رضوی، شمالی، گلستان، مازندران وگیلان و حتی تهران در این اتاق حضور دارند.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی متذکر شد: تشکیل این اتاق مشترک می تواند فعالیت ها در زمینه تسهیلات ویزا و روادید، توسعه اقتصادی، شرکت در نمایشگاه ها، پذیرش و اعزام هیات های تجاری و بازاریابی و رفت و آمدهای تجاری را برای تجار تسهیل کند.

وی تصریح کرد: همچنین تشکیل این اتاق مشترک کمک بزرگی برای توسعه اقتصادی بین دو کشور برای پیگیری مسائل اقتصادی خواهد بود.

صمدی از خراسان شمالی به عنوان یکی از استان های همجوار ترکمنستان یاد کرد که با داشتن حدود 312 کیلومتر مرز مشترک خشکی می تواند دراین خصوص فعالان برای توسعه اقتصادی وهمکاری های متقابل اتاق بازرگانی فعالیت گسترده ای داشته باشد.

وی متذکر شد: کشور ترکمنستان دومین کشور صادراتی خراسان شمالی از میان  22 کشوری است که این استان به آنها  صادرات دارد.

انتهای پیام/

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک