پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۷۹۵۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۱۳ - ساعت ۷:۵۶
مشروح سخنرانی های راهپیمایی ۱۳ آبان در شهرستان های خراسان شمالی

درس نهضت امام حسین (ع) ، مقاومت و پایداری در برابر استکبار است/سازمان های بین المللی به برجام پایبند باشند

راهپیمایی یوم الله 13 آبان امروز همزمان با سراسر کشور در 25 نقطه از استان خراسان شمالی با حضور پرشور مردم و مسئولان برگزار شد.
درس نهضت امام حسین (ع) ، مقاومت و پایداری در برابر استکبار است/سازمان های بین المللی به برجام پایبند باشند,

به گزارش عصر اترک به نقل از  سپهرآیین ، مراسم گرامی داشت یوم الله 13 ابان با حضور حد اکثری مسئولین، مردم، دانش آموزان و اقشار مختلف مردم در شهرستان اسفراین برگزار شد.

حجت الاسلام خادمی مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در این مراسم با گرامی داشت 13 آبان گفت : 13 آبان که در تقویم به عنوان روز مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده است یادآور سه واقعه مهم، تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، 13 آبان 1357 که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 در تاریخ معاصر ایران است.

وی در ادامه با بیان نشانه های استکبار گفت: از نشانه های مهم استکبار این است که خود برتر بینی دارد و خود را بالاتر از دیگران می داند و چون خودش را جامعه و قدرت  برتر می داند هیچ وقت پای عهد و پیمان خود ثابت قدم نمی ماند و فقط انقلاب اسلامی و تفکر دینی  ما است که با بهره گیری از نهضت امام حسین (ع) پنجه در پنجه استکبار انداخته است

حجت الاسلام خادمی در ادامه افزود: تا دیروز در دنیا دو قطب غرب و شرق وجود داشت که قطب غربی تفکر اصالت دادن به شکم و قطب شرق نیز تفکر انکار خداوند را داشت و این دوقطب عالم را اداره می کردند و به تعبیر شهید مطهری این دو قطب به منزله یک قیچی بودند که هر چه به هم نزدیک تر می شدند توحید و خداپرستی را قیچی می کردندو در امروز دو تفکر در مقابل یکدیگر هستند که یکی تفکر ناب انقلاب اسلامی ایران است و یکی نیز تفکر استکبار است

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه امروزه هیچ گزینه ای بجز گزینه ی مقاومت در برابر استکبار جواب نمی دهد گفت: انچه که امام حسین (ع) به ما آموخت مقاومت و پایداری در برابر استکبار است که امروزه هم در کشور های عراق، سوریه و بسیاری از کشورها شاهد آن هستیم 

حجت الاسلام خادمی همچنین در رابطه با بد عهدی آمریکا در برجام گفت: در قصه برجام آمریکا رفوزه شد و در پای عهدی که امضا کرده بود نایستاد و این تجربه خوبی برای کسانی بود که همواره می گفتند اعتماد و مذاکره با آمریکا مشکلات را حل می کند.

 

سازمان های بین المللی به برجام پایبند باشند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی همپای اقشار مختلف و شهروندان جاجرم در راهپیمایی ۱۳ آبان حضور یافت و گفت: از سال ۴۲ تا به امروز به برکت مقاومت و ایستادگی ملت توانستیم آنچنان با اقتدار و صلابت در عرصه های مختلف بین المللی ظاهر شویم که امروز رئیس جمهوری آمریکا در مواضع اخیر خود به دنبال یارگیری باشد.

مهرداد ابراهیمی در این مراسم و در جمع راهپیمایان اظهار داشت: امروز، روز استکبار ستیزی است و مردم شهیدپرور شهرستان جاجرم با حضور آگاهانه و پرشور خود در راهپیمایی 13 آبان بار دیگر همراه با ملت ایران با یکپارچگی و اتحاد بر عیله استکبار جهانی شعار دادند.

وی افزود: پیام این حضور آگاهانه دفاع از مواضع برحق جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف همچون بهره مندی از سلاح های متعارف و آزادی های بین المللی است و اینکه شورای امنیت و سازمان های بین المللی بایستی پایند برجام باشند و از حقوق و حقوق ایران دفاع کنند.

وی ادامه داد: این  حضور و ایستادگی و اقدامات اخیر رئیس جمهوری آمریکا بیانگر قدرت نظامی سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی، نیروهای انتظامی و امنیتی و همچنین قدرت نیروهای سیاسی دولت تدبیر و امید و نفوذ سیاسی مقام معظم رهبری در جوامع بین المللی است.

وی تاکید کرد: امروز نقش بی بدیل و انکارناپذیر جمهوری اسلامی ایران در جهان چنان برجسته و مشهود است که کسی نمی تواند این نقش را در تحولات منطقه ای و جهانی نادیده بگیرد.

ابراهیمی با بیان این که سیزدهم آبان سالگرد سه رویداد مهم در تاریخ ایران است، افزود: تبعید امام خمینی به ترکیه در 13 آبان 1343، به خاک و خون کشیدن دانش‌آموزان در 13 آبان 1357 در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت آمریکا در 13 آبان 1358، سه رویداد متفاوت بودند و بنابراین 13 آبان روز مقابله با استکبار نامیده می شود.

 

یک سوم یگانهای رزمی  را  دانش آموزان و فرهنگیان تشکیل می دادند

براتعلی حاتمی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت : 13آبان در تاریخ انقلاب اسلامی به نام شما دانش آموزان نام گزاری شده است که در سال 1357 امام فرموده بودند یاران من آن بچه هایی که در گهواره هستند و این روز به نام آن دانش آموزانی که در دانشگاه تهران به شهادت رسیده اند نام گذاری شد.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزانی که این حماسه را در حمایت از امام آفریدند و سپس دانشجویان مسلمان پیرو خط امام هم در سال 1358 انقلاب دوم را خلق کردند اظهار داشت: همه این حرکات در راستای مبارزه با استکبار جهانی بود همه این حرکت آن زمانی رقم خورد که جوانان ما ، دانش آموزان ما ، نوجوانان ما به صحنه آمدند و حامی امامشان شدند .

وی تصریح کرد: و اگر امروز مقام معظم رهبری در دیدار با دانش آموزان عزیز از آنها به عظمت یاد می کند این را در تاریخ انقلاب اسلامی به نام دانش آموزانمان در آن ایام به ثبت رساندند که این انقلاب با همت شما جوانان در مقابل آمریکا ایستاده است.

حاتمی خاطر نشان کرد : اگر امروز می بینیم در سازمان ملل متحد، ریاست محترم جمهور، از عظمت ،بزرگی و فرهنگ این ملت یاد می کنند این را هم شما آفریدید و این قدرت را شما به مسئولین این نظام داده اید.

وی تصریح کرد: در این ایام هم یار امام را گرامی می داریم و هم اعلام وفاداری می کنیم نسبت به جانشین ایشان مقام معظم رهبری و هم حمایت خودمان را از دولت مردانمان و مسئولینان اعلام می کنیم و به آمریکا و رفتارشان می گوییم ما ملت ایران در همه جای این کشور امروز ندای وحدت سر می دهیم .

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت : در شهرستان مرزی راز و جرگلان ،ترکمن،فارس،کرد،بلوچ،شیعه و سنی همه به عنوان مرزبانانی قهرمان در مقابل دشمنان این ملت ایستاده اند .

وی افزود: همه ید واحده ای هستند که از این انقلاب از این مرز و بوم که با خون شهدای ما آبیاری شده دفاع کنند .

حاتمی در پایان این همایش باشکوه متذکر شد و گفت : همه این عزیزان میدانند که در صفوف مقدم جبهه های جنگ هم به گواهی فرماندهان محترم سپاه یک سوم از یگانهای رزمی را همین دانش آموزان عزیز و فرهنگیان تشکیل می دادند.

انتهای پیام/

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک