پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۷۹۵۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۱۰ - ساعت ۶:۰

انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک اتاق بازرگانی خراسان شمالی با پاکستان

اتاق بازرگانی خراسان شمالی تفاهم نامه همکاری با رییس اتاق مشترک  پاکستان در 7 بند منعقد کرد.
انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک اتاق بازرگانی خراسان شمالی با پاکستان,

به گزارش عصر اترک، متن تفاهم نامه همکاری رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی  با رییس اتاق مشترک  بازرگانی پاکستان به شرح دیل آمده است.

در راستای تمایل و اراده دولت جمهوری اسلامی ایران و کشور دوست و برادر پاکستان بر تقویت پیوندهای دوستی و برادرانه از طریق توسعه همکاری های تجاری و نظر به اشتراکات تاریخی فرهنگی و مذهبی فی ما بین ،بدینوسیله آقای محمد صمدی رئیس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی خراسان شمالی/بجنورد و آقای والی محمد رئیس اتاق مشترک  بازرگانی ایران و پاکستان که من بعد طرفین خوانده می شوند با هدف بهره برداری بهینه از ظرفیت های دو استان خراسان شمالی و استانهای مختلف کشور پاکستان و به منظور توسعه روابط دوستانه دو کشور ، موارد ذیل را در روز دوشنبه مورخ 08/08/96 مصادف با 30 اکتبر توافق نمودند:

 

بند 1 - طرفین اظهار داشتند که  منبعد  برای توسعه همه جانبه مناسبتهای سودمند ،فعالیتها و همکارهای خویش را در زمینه های  اقتصادی و تجاری و بازاریابی ادامه دهند.

 

بند 2- برای اعزام وپذیرش هیأتهای طرفین اقدام لازم به عمل آورده شود.منجمله هیأت رسمی هر دو طرف بعدازتشریف  فرمایی به فرودگاه(کشور مخاطب) تا زمان خروج  میهمان همدیگر محسوب می شوند.

 

بند3- طرفین برای تدوین و برگزاری نمایشگاه در ایران و نمایشگاه خراسان شمالی در پاکستان اقدامات لازم را به عمل می آورند.

                                                                                

بند 4- در زمینه راه اندازی مبادله اطلاعات تجاری واقتصادی و بازرگانی توافق نمودند.

 

بند5- توافق  گردید در زمینه صادرات  و واردات کالاهای مختلف بوسیله بازرگانان هردو کشور اتاقها نقش اساسی را  داشته باشند.

 

بند6- برای رشد و توسعه تجارت، طرفین تمام اقدامات لازم را   به عمل می آورند تا بازرگانان هر دو کشور همکاری و فعالیتهای لازم را داشته باشند. بازدیدهای تجاری و اقتصادی و داد و ستدبازرگانان هردو کشور همواره برگزار و برقرارگردد.

بند 7- طرفین توافق نمودند که برای رشد مناسبتهای تجاری و اقتصادی  در آینده  بین دو کشور، دوست و همزبان ،شورای  همکاری تجار و بازرگانان و صادرکنندگان خراسان شمالی وتاجران  پاکستانی تشکیل شود(کارگروه) و تمامی برنامه های همکاری مورد تأیید و بررسی طرفین قرار گیرد.

طرفین برای تحقق عملی موارد فوق سعی کافی مبذول خواهند داشت تا با امضای تفاهمنامه بین اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خراسان شمالی(بجنورد ) و همتایان پاکستان موضوعات مطرح شده مورد پیگیری، عملی و اجرایی قرار گیرد.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک