پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۵۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۰۶ - ساعت ۴:۴۷

ناهنجاری های مادرزادی مهمترین عامل مرگ کودکان اسفراین است

دبیرکمیته دانشگاهی بررسی مرگ و میر کودکان 1 تا 59 ماهه گفت: ناهنجاری های مادرزادی، مهمترین عامل مرگ کودکان 1 تا 59 ماهه هم در کشور و هم در شهرستان اسفراین است.
ناهنجاری های مادرزادی مهمترین عامل مرگ کودکان اسفراین است,
به گزارش عصر اترک به نقل از  سپهرآیین ،معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسفراین در کمیته دانشگاهی بررسی مرگ کودکان 1 تا 59 ماهه که با حضور رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین و اعضای این کمیته برگزار شد گفت:  بعد از ناهنجاری های مادرزادی ، سوانح و حوادث نیز در رتبه دوم این مرگ و میر ها قرار گرفته است.
دکتر نادر نیک پرست با اشاره به اینکه مرگ این کودکان در سال 95 در شهرستان اسفراین 13 نفر بوده است و نسبت به سال 94 کاهش 80 درصدی داشته است گفت : شاخص مرگ کودکان در شهرستان اسفراین از میانگین کشوری پایین تر است و در حد مطلوبی قرار گرفته است.  
وی مسمومیت کودکان با متادون را از دیگر موارد مرگ کودکان در این شهرستان عنوان کرد و افزود : با برگزاری همایش ها و توزیع پمفلت های آموزشی توانستیم مرگ کودکان با این عامل را کاهش دهیم.
دبیرکمیته دانشگاهی بررسی مرگ و میر کودکان 1 تا 59 ماهه، شاخص مرگ کودکان را به عنوان یکی از شاخص های مهم سلامت برشمرد و افزود : در همین راستا معاونت بهداشتی فعالیت های همچون پشتیبانی فنی و تجهیزاتی از مراکز ، هماهنگی های درون و برون بخشی و آموزش را انجام داده است.
دکتر عباس نیک روش رئیس کمیته دانشگاهی بررسی مرگ و میر کودکان 1 تا 59 ماهه نیز در این جلسه ازمعاونت درمان دانشکده خواست: در راستای تحقق اهداف این کمیته مبنی بر کاهش مرگ کودکان اهتمام ویژه ای داشته باشند و برای استقرار پزشک متخصص اطفال ثابت در شهرستان تلاش نمایند.
انتهای پیام/
 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک