جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۷۹۵۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۰۴ - ساعت ۲:۹
قربانی:

اعتبارات توازنی مناطق محروم صفر شده است/دولت می خواهد توپ یارانه را به زمین استانداران بیندازد

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتبارات توازنی، برای رونق بخشی به مناطق کمتر توسعه یافته تعریف شده، اعلام کرد: طی دو سال اخیر اختصاص این اعتبارات به استان های کمتر توسعه یافته صفر شده و هیچ اعتباری به این استان ها اختصاص نیافته است.
اعتبارات توازنی مناطق محروم صفر شده است/دولت می خواهد توپ یارانه را به زمین استانداران بیندازد,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، علی قربانی، نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای برنامه ریزی استان اظهار کرد: بر اساس قانون، مصوب شده است که باید سه درصد از کل بودجه عمومی کشور و سه درصد از منابع درآمدی حاصل از صادرات نفت و گاز کشور به عنوان اعتبارات توازنی به مناطق کمتر توسعه یافته کشور اختصاص داده شود تا این مناطق نیز رشد کنند.

قربانی با اعلام اینکه طی دو سال اخیر اختصاص این اعتبارات به مناطق محروم صفر شده و هیچ اعتباری به این استان ها اختصاص نیافته است، عنوان کرد: بنده نقد این موضوع را به رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ( محمد باقر نوبخت ) گوشزد کردم که او در پاسخ اعلام کرد از سال آینده اعتبارات توازنی را متناسب با اعتبارات تملکی در نظر خواهیم گرفت.

افزون بر این، وی به عرضه اوراق مشارکت نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر موضوع اوراق مشارکت به یکی از مشکلات اصلی کشور تبدیل شده است.

وی گفت: در حالی مبلغ اوراق مشارکت در سال آینده از 21 هزار میلیارد تومان به مبلغ 33 هزار میلیارد تومان افزایش می یابد که کل بودجه کشور در سال آینده 33 هزار میلیارد تومان نیز نمی شود.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: چگونه این اوراق مشارکت در سال آینده باید نقد شود!

قربانی درباره اعطای یارانه ها نیز عنوان کرد: در هیات دولت مطرح شده است که توزیع یارانه هر استانی به استانداران استان ها واگذار شود که به عقیده بنده دولت درصدد است توپ اعطای یارانه ها را به زمین استان ها بیندازد تا استانداران به دنبال دهیار، شورا، فرماندار و معتمدان ببفتند و در نهایت نیز مردم و مسئولان به جان یکدیگر افتند.

همچنین در این جلسه، محمد رضا صالحی، استاندار خراسان شمالی نیز بر لزوم اصلاح قانون هدفمندسازی یارانه ها تاکید کرد و گفت: از این جراحی قانونی، اسقبال و در راستای اجرای آن نیز کمک خواهیم کرد.

صالحی همچنین از آماده سازی مقدمات یک سرمایه گذاری جدید در استان خبر داد و گفت: مقدمات سرمایه گذاری برای احداث یک واحد تولیدی لاستیک ( بارز ) به مبلغ هزار و 500 میلیارد تومان در شهرک صنعتی اسفراین در حال آماده سازی است.

به گزارش عصر اترک، در این جلسه، پیشنهاد برگزاری جشنواره پنیر پوستی از تولید عشایر خراسان شمالی در استان به منظور معرفی این محصول، برندسازی و تجاری سازی آن مصوب شد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه مصوب شد که کارگروه اقتصادی استان مبلغ برگزاری این جشنواره را برآورد کند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک