یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۵۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۰۲ - ساعت ۶:۴۳
جانشین ستاد اربعین خراسان شمالی خبرداد:

پیش بینی حضور ۹ هزار زائر خراسان شمالی در اربعین امسال

جانشین ستاد اربعین استان خراسان شمالی از ثبت نام 5 هزار و 371 زائر از استان خراسان شمالی برای حضور در مراسم اربعین حسینی سال جاری خبر داد و گفت: امسال پیش بینی شده از خراسان شمالی 9 هزار نفر به کربلا اعزام شوند.
پیش بینی حضور 9 هزار زائر خراسان شمالی در اربعین امسال,

به گزارش عصر اترک، مهرداد ابراهیمی،معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی و جانشین ستاد اربعین استان در جمع خبرنگاران از زائران ایرانی به عنوان سفیران جمهوری اسلامی در کشور عراق یاد کرد و ابراز امیدواری کرد، بتوانیم فرهنگ ارزشی ایران اسلامی را در سرزمین عراق به ظهور و بروز برسانیم.

 

وی اظهار داشت: براساس آمار امسال  بیش از 10 میلیون زائر به کربلا معلی از سراسر کشور اعزام می شوند.

 

ابراهیمی به تشکیل 5 جلسه ستاد اربعین در استان با بیش از 50 مصوبه اشاره کرد و اهدا نذورات مردم،کمک به مردم عراق،مردم محور بودن مراسمات را از جمله اقدامات ستاد اربعین خراسان شمالی در کربلا عنوان کرد.

 

وی ایجاد نظم و امنیت برای زائرین و تسهیل تردد را از دیگر اقدامات تسهیل گری برای زائرین ذکر کرد و گفت: زائران خراسان شمالی امسال از مرز چذابه اعزام می شود.

 

جانشین ستاد اربعین استان با تاکید براین که ورود و خروج زائران بدون روادید و ویزا به عراق ممنوع است، گفت:درصورت تخطی مجازات آن 6 ماه تا 3سال حبس است.

 

ابراهیمی هزینه پرداختی زائران به برای اعزام به کربلا، اعم از پاسپورت،ویزا و بیمه را کمتر از 200 هزارتومان اعلام کرد و افزود: امسال هزینه ها به کربلا با دلار انجام نمی شود و به ریال محاسبه می شود.

 

وی از افزایش خدمات بهداشتی زائران به کربلا طی سال جاری خبر داد و گفت: امسال با هماهنگی دانشکده علوم پزشکی استان خدمات دارویی و پزشکی در موکب ها ارائه می شود.

 

ابراهیمی از ثبت نام 5 هزار و 371 زائر از استان خراسان شمالی به کربلا معلی در اربعین سال جاری خبر داد و گفت: تاکنون برای 4 هزار و 503 نفر ویزا صادر شده است و الباقی نیز در حال صدور است.

 

وی خاطرنشان کرد:براساس آمار در اربعین سال گذشته از استان خراسان شمالی 7 هزار و800 زائر اعزام شدند.

 

ابراهیمی پیش بینی امسال زائران خراسان شمالی در اربعین را حدود 9 هزار زائر اعلام کرد.

وی به استقرار سه موکب از استان خراسان شمالی  در کربلا معلی اشاره کرد و اظهار داشت: یک موکب در مرز مهران با همکاری شیروان،فاروج و رازجرگلان آماده شده که در بحث تغذیه روزانه 5 هزار زائر و در بحث اسکان روزانه ظرفیت 5 هزارنفر را برعهده دارند.

 

وی همچنین موکب اصحاب خراسان متعلق به شهر بجنورد و موکب قمر بنی هاشم متعلق به آشخانه را با ظرفیت تغذیه و اسکان 5 هزار زائر را دو موکب دیگر استان اعلام کرد.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی از تخصیص 10 هزار تخته پتو با اعتباری به میزان 400 میلیون تومان از سوی استاندار در اربعین سال جاری برای زائران خبر داد و اظهار کرد: امسال هیچ مشکلی در بحث ناوگان حمل ونقل برای زائران نداریم وتعداد ناوگان حمل ونقل بیش از تعداد زائران خواهد بود.

 

ابراهیمی اظهارکرد: مردم می توانند برای موکب کربلا در بانک انصار به شماره کارت 6273811074394765 و به شماره حساب 4310407870011 ، و برای موکب مهران در همین بانک به شماره کارت 6273811093042056 و شماره حساب 431342165061 کمک های خود را واریز کنند.

 

انتهای پیام/

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک