جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۵۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۰۲ - ساعت ۴:۴۴

آمار طلاق در شیروان کاهش یافت

مدیر کل ثبت احوال استان خراسان شمالی گفت: 206واقعه طلاق درشش ماه اول امسال در شهرستان شیروان به ثبت رسید که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.
آمار طلاق در شیروان کاهش یافت,

به گزارش عصر اترک به نقل از  پایگاه خبری شیروان علی زاهدی نیا افزود: ثبت احوال در تحقق دولت الکترونیک موثر است و سازمان ثبت احوال تمام تلاش خود را می‌کند تا این کار را با موفقیت انجام دهد. تولید و انتشار آمارهای جمعیتی جزء وظایف ثبت احوال است و اینها مهمترین اطلاعاتی هستند که در اختیار تصمیم سازان کشور قرار می‌گیرند

رئیس سازمان ثبت احوال استان عنوان کرد: کارت هوشمند ملی کلید دولت الکترونیک است و باید برای ترغیب مردم در راستای تعویض کارت‌هایشان و تبدیل آن به کارت هوشمند تلاش کنیم تا این کار را به روزهای آخر سال نیندازند و امیدواریم که تا پایان سال 97 یا پیش از آن این پروژه ملی را به سرانجام برسانیم.

وی در خصوص رویداد های حیاتی شهرستان شیروان افزود: درشش ماه نخست امسال هم چنین هزار و چهل نفر مورد واقعه ازدواج درشیروان ثبت شد که نسبت به همسنجی با سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
وی هم چنین به میزان ثبت ولادت در شیروان اشاره کرد و گفت: 729 واقعه ولادت در شش ماه امسال در این استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.
وی بیان داشت: نرخ ولادت در کشور 19 و پنج دهم درصد است یعنی به ازای هر یکهزار نفر 20 نفر به جمعیت کشور اضافه می شود که این نرخ 24 و یک دهم درصد است یعنی به ازای هر یکهزار نفر 24 نفر به جمعیت این استان اضافه می شود.

زاهدی نیا همچنین به ثبت طلاق در شیروان اشاره داشت که در سال 95 در مجموع215نفر و در شش ماه امسال  206نفر واقعه طلاق ثبت شد که این آمارها به ترتیب نسبت به شش ماه سال قبل کاهش داشته است.

وی ابراز داشت: در شش ماه امسال 652ازدواج ها شهری 388 ازدواج ها روستایی  و میانگین اختلاف سنی بین زوج و زوجه4 سال و یک ماه گزارش شده است.
وی همچنین به فراوانی نام های انتخابی درشیروان اشاره کرد و گفت: نام های فاطمه ، یسنا و زهرا برای دختران و نام های محمد، محمد و امیر علی و کمان برای پسران بیشترین انتخاب والدین این شهرستان  برای نام های نوزادانشان بوده که درشش ماه امسال به ثبت رسیده است.
وی در پایان با قدردانی از تلاش خبرنگاران و اصحاب رسانله در عرصه اطلاع رسانی شفاف و صادقانه اظهارکرد: همراهی اصحاب رسانه با دستگاه ها، دولت و نظام می تواند بذر نشاط و امید در جامعه داشته باشند که در استان شاهد این فعالیت هستیم.
علی زاهدی نیا در پایان خاطر نشان کرد: سازمان ثبت احوال تنها مرجع رسمی انتشار آمارهای حیاتی است و دراین عرصه بستر مناسبی برای پوشش خبری اصحاب رسانه است.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک