جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۵۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۰۲ - ساعت ۲:۳۵
در گفت و گو با عصر اترک اعلام شد:

اختصاص ۱۹ میلیارد تومان اعتبار برای لایروبی قنات های خراسان شمالی/تجهیز ۲۸ هزار از اراضی کشاورزی استان به سیستم های آبیاری نوین

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: 19 میلیارد تومان اعتبار برای احیای تعدادی از قنات های استان در سال مالی جاری به استان اختصاص خواهد یافت.
اختصاص 19 میلیارد تومان اعتبار برای لایروبی قنات های خراسان شمالی/تجهیز 28 هزار از اراضی کشاورزی استان به سیستم های آبیاری نوین,

بهروز عربی، مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: 714 رشته قنات در استان وجود دارند که 629 رشته آن دایر هستند.

 

عربی با بیان اینکه کاهش بارندگی های سال های پیشین موجب شده است تا 10 درصد از میزان حجم آب موجود در این قنات ها کاهش پیدا کند، عنوان کرد: با این وجود، حفظ این سفره های آب زیرزمینی برای ماندگاری کشاورزی بسیار حائز اهمیت است.

 

وی با تاکید بر این نکته که لایروبی و مرمت قنات ها برای حفظ این سفرهای آب زیرزمینی در دستور کار این سازمان است، اعلام کرد: در سال مالی جاری 19 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات سفر رهبری،استانی و آستان قدس  برای احیای تعدادی از قنات های استان اختصاص خواهد یافت.

 

وی در بخشی دیگر از سخن خود به اجرای سیستم های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی استان نیز اشاره کرد و گفت: 50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مستعد تجهیز به این سیستم ها هستند که تا پایان سال گذشته 22 هزار هکتار از سطوح کشاورزی استان به این سیستم مجهز شده اند.

 

عربی خاطر نشان کرد: در سال گذشته 36 میلیارد و 400 میلیون تومان کمک بلاعوض برای تجهیز شش هزار هکتار از سطوح کشاورزی استان به سیستم آبیاری نوین اختصاص یافت که این تجهیز در حال اجرا است.

 

وی همچنین افزود: برای سال مالی جاری نیز اختصاص 55 میلیارد و 300 میلیون تومان کمک بلاعوض به استان بابت تجهیز سطوح کشاورزی استان به سیستم های آبیاری نوین مصوب شده است.

 

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: به طور کلی تا پایان سال جاری سطوح کشاورزی تجهیز شده به سیستم های آبیاری نوین در استان به 28 هزار هکتار خواهد رسید.

 

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک