جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس علمی و فناوری | کد خبر: ۲۷۹۵۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۰۱ - ساعت ۱۰:۲۲

جشنواره زعفران در فاروج برگزار می‌شود

فاروج من-مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فاروج بابیان اینکه فاروج اکنون قطب تولید زعفران در منطقه است از برگزاری جشنواره زعفران در شهرستان فاروج خبر داد.

به گزارش فاروج من؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فاروج گفت: در حال حاضر در شهرستان فاروج 1950 هکتار سطح زیر کشت زعفران داریم که این میزان در سال قبل 1600 هکتار بوده است و در حال حاضر همین 1600 هکتار به مرز باردهی رسیده است.

وی در ادامه افزود: در شهرستان فاروج به‌طور میانگین در هر هکتار 560 کیلوگرم برداشت گل و 7 کیلوگرم سرگل زعفران برداشت می‌کنیم، پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری نیز 896 تن گل و 11200 کیلوگرم در شهرستان تولید شود.

احمد کنعانی در گفتگو با خبرنگار راه فاروج گفت: فاروج 75 درصد تولید زعفران استان را تامین می‌کند و به عباراتی قطب تولید این محصول است، در نظر داریم امسال اولین جشنواره زعفران شهرستان فاروج را در تاریخ 6 آبان ماه برگزار کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی شهرستان فاروج به‌عنوان قطب تولید زعفران، ارتقا سطح کمی و کیفی محصول زعفران، ساماندهی بازار خریدوفروش گل زعفران و معرفی زعفران به‌عنوان سوغات شهرستان فاروج است. در حاشیه این جشنواره یک نمایشگاه با موضوع تولیدات و فعالیت‌های کشاورزان و واحدهای فرآوری شهرستان نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

کنعانی در پایان خاطرنشان کرد: اولین جشنواره زعفران فاروج با همکاری و مشارکت فرمانداری شهرستان فاروج، سازمان جهاد کشاورزی و اداره میراث فرهنگی در روز 6 آبان ماه 1396 از ساعت 9 صبح الی 15 عصر برگزار خواهد شد.

 

پایان خبر./77

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک