پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۵۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۰۱ - ساعت ۴:۴۹
رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی خراسان شمالی عنوان کرد:

ردپای فضای مجازی در تمامی جرایم/توسعه متوازن، موتور کنترل آسیب ها است

رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی خراسان شمالی با تصریح بر این مطلب که موضوع آسیب های اجتماعی یکی از مهمترین دغدغه های نظام است، گفت: تا چند سال قبل رد پای فضای مجازی در برخی از جرایم دیده می شد هم اکنون رد پای این فضای مجازی در تمامی جرایم دیده می شود.
ردپای فضای مجازی در تمامی جرایم/توسعه متوازن، موتور کنترل آسیب ها است,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، سرهنگ حسین جعفری، رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی خراسان شمالی در جلسه رسمی شورای شهر بجنورد با بیان این مطلب همچنین اظهار کرد: در حال حاضر مدیریت فضای مجازی از دست تصمیم گیران خارج شده و فضایی ایجاد شده است که تا حدود زیادی قابل مدیریت نیست.

 

سرهنگ جعفری در ادامه با بیان اینکه هر نظامی یک خطوط قرمز برای خود دارد و موضوع بد پوششی از جمله خطوط قرمز این نظام است، تصریح کرد: به صلاح نیست که بد پوششی به داخل خیابان کشیده شود تا پلیس با آن برخورد کند درحالیکه این موضوع می بایست با انجام برنامه های فرهنگی مدیریت می شد.

 

وی افزود: این در حالی است که فعالان فرهنگی در این زمینه کم کاری کردند و مقابله با این آسیب بر دوش نیروی انتظامی گذاشته شد.

 

وی با تاکید بر این نکته که نگاه نیروی انتظامی و پلیس به آسیب ها، نگاه جامعه محوری و مردم محوری است، گفت: پایه اصلی کنترل آسیب ها، انجام اقدامات پژوهشی و پیشگیرانه است و با برخورد قهری نمی توان آسیب های اجتماعی را کنترل و مدیریت کرد.

 

سرهنگ جعفری همچنین عنوان کرد: درصورتیکه مسئولان و صاحبنظران پای کار نیایند، حل آسیب ها امکانپذیر نیست.

 

وی در بخشی دیگر از سخن خود توسعه همزمان و متوازن بخش های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و سیاسی را موتور کنترل و مدیریت آسیب های اجتماعی برشمرد و گفت: اگر این بخش ها به طور متوازن توسعه پیدا نکنند، جامعه ای افسرده خواهیم داشت.

 

وی همچنین در خاتمه به موضوع امنیت نیز اشاره کرد و گفت: نگاه به امنیت باید عوض شود و به نگاه اجتماعی و فرهنگی تغییر کند.

 

رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: در سرزمینی که اقوام مختلف در کنار یکدیگر زندگی می کنند و دیدگاه ها باید فرهنگی باشد.

 

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک