سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۵۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۷/۲۶ - ساعت ۶:۵۲
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرد:

پوشش محصولات گوشتی ۲۰ استان تحت برند حلال داخلی/دعوت از سرمایه گذاران برای تولید ژلاتین

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور گفت: با توجه به اینکه در سال گذشته اولین نشان و برند حلال داخلی برای عرضه محصولات گوشتی تولید داخل کشور صادر شد، هم اکنون محصولات گوشتی 20 استان برای عرضه به بازار تحت پوشش این برند داخلی قرار گرفته اند.
پوشش محصولات گوشتی 20 استان تحت برند حلال داخلی/دعوت از سرمایه گذاران برای تولید ژلاتین,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، حجت الاسلام و المسلمین کلانتری، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه، در این باره اظهار کرد: طی سال های گذشته، ایران برای صادرات محموله های گوشتی اش به بازار خارجی از برند حلال کشورهایی از جمله مالزی و ترکیه استفاده می کرد.

حجت الاسلام و المسلمین کلانتری تصریح کرد: در همین راستا، طی دو سال گذشته با پیگیری های بسیار موافقت نامه ای با سازمان استاندارد ایران امضاء شد و سرانجام در سال گذشته اولین برند حلال برای عرضه محصولات گوشتی در کشور ارائه شد و محصولات گوشتی 20 استان برای عرضه به بازار تحت پوشش این برند داخلی قرار گرفتند.

وی یادآور شد: در حال حاضر این برند تشویقی است و سازمان دامپزشکی کشور درصدد است پیشنهاد اجباری شدن این برند را به شورای عالی استاندارد ارائه دهد تا در آینده محصولات گوشتی کشور بدون نشان حلال به بازار عرضه نشوند.

وی همچنین گفت: این برند حلال داخلی در کشورهایی از جمله مالزی پذیرفته شده اند.

حجت الاسلام و المسلمین کلانتری در بخشی دیگر از سخن خود درباره ژلاتین وارداتی نیز اظهار کرد: در سطح دنیا اغلب محصول ژلاتین از پوست خوک، پوست گاو و استخوان گاو تهیه می شوند که ژلاتین تولیدی از پوست خوک ارزانترین این محصول است.

وی با بیان اینکه در داخل کشور ایران، در حال حاضر فقط یک واحد تولیدی ژلاتین فعال است، عنوان کرد: عمده نیاز بازار به این محصول از طریق واردات تامین می شود.

وی درباره حلال یا غیر حلال بودن مصرف این محصول وارداتی به کشور نیز گفت: این سوال را باید وزارت بهداشت پاسخ دهد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور افزود: بر اساس آمار و اطلاعات کسب شده، بیان شده است که 90 درصد از ژلاتین تولیدی در دنیا حلال نیست.

وی با تاکید بر این نکته که تولید ژلاتین از پوست و استخوان گاو نیز نیاز به انجام نظارت های شرعی دارد، تصریح کرد: از واردکنندگان داخلی درخواست می کنیم ژلاتین هایی را وارد کنند که محصول اولیه آنها نظارت شده باشند.

حجت الاسلام و المسلمین کلانتری همچنین عنوان کرد: از سرمایه گذاران می خواهیم که در زمینه تولید محصول ژلاتین در داخل کشور ورود کنند تا به این نیاز داخلی پاسخ داده شود.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک