جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۵۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۷/۲۰ - ساعت ۳:۱۰
فرماندار گرمه:

شهرستان گرمه طی سال های اخیر از بلاهای طبیعی در امان بوده است

فرماندار شهرستان گرمه گفت: شهرستان گرمه طی سالهای اخیر از خسارت های مربوط به بلاهای طبیعی در امان بوده است.
شهرستان گرمه طی سال های اخیر از بلاهای طبیعی در امان بوده است,

به گزارش عصر اترک به نقل از پایگاه خبری گرمه، علی محمدزاده فرماندار گرمه گفت: آشنایی مردم با حوادث و ارایه آموزش های لازم به آنها از مهم ترین عوامل در کاهش اثر بلایایی طبیعی از جمله سیل و زلزله است.

وی افزود: بلایای طبیعی همه جوانب زندگی بشر را تحت تاثیر قرار می دهد، که قطعا آموزش امداد و نجات در میان افراد جامعه لازم و ضروری است .

محمدزاده بیان داشت: وقوع حوادث و بلایای طبیعی را می توان از مهمترین دغدغه ها و نگرانی های زندگی بشر به خصوص مردم کشورهای در حال توسعه است.

وی افزود: بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی سازمان های جهانی، طی 20 سال گذشته بیش از 3 میلیون نفر در اثر بلایای طبیعی در جهان جان خود را از دست داده و زندگی بیش از یک میلیارد نفر تحت تأثیر این بلایا قرارگرفته است.

مسئول ستاد مدیریت بحران شهرستان گرمه اظهارکرد: ارایه آموزش به شهروندان و همکاری آنها می تواند تاثیر بسزایی در کاهش اثر بلایای طبیعی داشته باشد، اطلاع رسانی و آموزش می تواند قطعا خسارت های ناشی از این حوادث را تا میزان قابل توجهی کاهش دهد.

وی از دستگاه های امداد و نجات شهرستان خواست تا با آموزش نیروها و به روز کردن تجهیزات، همواره برای مقابله با بلایای طبیعی از جمله زلزله آمادگی کامل باشند.

فرماندار گرمه در ادامه گفت: خوشبختانه شهرستان گرمه طی سال های اخیر، در همه زمینه های مربوط به بلاهای طبیعی تقریبا میتوان گفت در امان بوده و بجز مواردی انگشت شمار، آسیب جدی خاصی به منابع و مناطق سطح شهرستان وارد نشده است.

به گفته وی راه‌های روستایی نیز در زمان حوادث طبیعی از اهمیت زیادی برخور دار است، در حوادث طبیعی بیشتر محورهای روستایی مسدود می شود.

محمدزاده با بیان اینکه در برخی روستاها واحدهای مسکونی استحکام لازم را در برابر حوادث طبیعی ندارند، گفت: باید با پرداخت تسهیلات به این افراد در راستای مقاوم سازی واحدهای مسکونی اقدام شود.

وی از دهیاران و شهرداران منطقه خواست با ساخت واحدهای مسکونی غیرمجاز در شهرها و روستاها برخورد کنند، واحدهای مسکونی تازه ساز باید مهندسی احداث شود./انتهای پیام

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک