شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۵۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۷/۱۵ - ساعت ۵:۳۱

مسکن مهر زیر سایه بی‌مهری/امنیت حلقه مفقوده مسکن مهر

مسکن مهر شهرستان فاروج باهدف خانه‌دار شدن قشر کم‌درآمد و نیازمند احداث شد ولی اکنون نبود امکانات مختلف رفاهی و امنیت اموال مهم‌ترین دغدغه ساکنان آن به شمار می‌رود.
مسکن مهر زیر سایه بی‌مهری/امنیت حلقه مفقوده مسکن مهر,

به گزارش عصر اترک به نقل از  فاروج من؛ باوجود گذشت چندین سال از آغاز ساخت پروژه مسکن مهر هنوز عده‌ای از اقشار کم‌درآمد و ضعیف جامعه که برای صاحب‌خانه شدن در این طرح ثبت‌نام کرده بودند چشم‌انتظار تکمیل و تحویل واحدها هستند.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان فاروج در گفتگو با خبرنگار فاروج من گفت: تاکنون 1018 واحد مسکن مهر در شهرستان فاروج ساخته‌شده که از این تعداد 262 واحد مربوط به تعاونی فرهنگیان، 413 واحد مربوط به خود مالکان و 28 واحد مربوط به خودمالکان شهر تیتکانلو و 315 واحد دیگر نیز مربوط به وام‌های 99 ساله است.

محمدیار فرهادی در ادامه افزود: کار ساخت 315 واحد مربوط به وام‌های 99 ساله پایان‌یافته، تمام خدمات زیربنایی آن کامل شده و در اختیار صاحبان آن‌ها قرارگرفته است. در این بلوک‌ها زیرسازی و آسفالت معابر نیز انجام‌شده و روشنایی داخل سایت و مسیر مسکن مهر که از مشکلات مهم ساکنان آن بود نیز با همکاری اداره برق شهرستان فاروج رفع شده است.

وی در ادامه افزود: همه زیرساخت‌های لازم مثل آسفالت معابر، روشنایی، خدمات زیربنایی، اینترنت، پارک و ... در مسکن مهر فاروج انجام‌شده و می‌توان مدعی این شد که مسکن مهر فاروج یکی از بهترین پروژه‌هایی است که در خراسان شمالی اجراشده است.

مسکن مهر فاروج

مشکلات مختلف و اولیه ساکنان مسکن مهر رو به حل شدن است اما بزرگ‌ترین مشکل که تردد و رفت‌وآمد از مرکز شهر به سایت مسکن مهر است هنوز پابرجاست و در گفتگوهای مختلفی که با ساکنان این واحدها داشته‌ایم همه به این مسئله اشاره داشته‌اند.

مسکن مهر شهرستان فاروج به‌واسطه فاصله‌ای که از شهر دارد نیازمند خط تاکسی و واحد است که متأسفانه علا رقم تلاش‌های شهرداری در این زمینه تاکسی‌ها به‌صورت یک‌درمیان فعالیت داشته و اغلب به‌صورت دربستی می‌باشند.

محمدی در گفتگو با خبرنگار فاروج من گفت: در مدتی که در مسکن مهر سکونت دارم همیشه مشکل من تردد و عبور و مرور بوده است، اگر خانواده‌ای وسیله نقلیه شخصی نداشته باشد باید مدت زیادی را در انتظار تاکسی یا مینی‌بوس صبر کند.

وی در ادامه اظهار داشت: در ساعت‌های اولیه شب هم این مشکل بیشتر شده و مجبوریم که دربستی بگیریم. اکثر خانواده‌های ساکن در این ساختمان‌ها از قشر ضعیف جامعه هستند و درآمد چندانی ندارند، برای همین اگر سرویس خطی نباشد این مسیر را پیاده طی می‌کنند.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فاروج گفت: در زمان طراحی و نقشه‌کشی سایت مسکن مهر پیش‌بینی انواع فضاهای مختلف اعم از آموزشی، تجاری، تأسیسات بهداشتی، مذهبی و... انجام‌شده است. سه قطعه برای کاربری آموزشی در این سایت در نظر گرفته‌شده است و اداره راه و شهرسازی آمادگی واگذاری این زمین‌ها برای ساخت را دارد

مهندس زین‌العابدین ابراهیمی در ادامه اظهار داشت: زمین‌هایی که برای کاربری تجاری در نظر گرفته‌شده است قطعه‌بندی شده‌اند و اقدامات اداری آن‌ها صورت گرفته است. این واحدها اکنون دارای سند شش‌دانگ تجاری بوده و پس از مشاهده و قیمت گزاری کارشناس اداره کل مزایده برای واگذاری این واحدها برگزار خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: تسهیلات مسکن مهر به دو صورت بوده است که یک دسته خود مالک زمین بوده و فقط از تسهیلات مسکن مهر برای ساخت استفاده کرده‌اند و دسته دیگر که علاوه بر تسهیلات مسکن زمین نیز از طرف دولت ارائه می‌شد که به‌عنوان مسکن 99 ساله مطرح می‌شود.

مسکن مهر

امنیت اموال حلقه مفقوده زنجیره مسکن مهر

کوهی یکی از شهروندانی است که به مدت هفت ماه در مسکن مهر ساکن است و با اشاره عدم وجود امنیت در این شهرک گفت: جدای از ضعف‌هایی که در ساخت این ساختمان موجود است امنیت زیادی در شهرک وجود ندارد، به‌عنوان‌مثال در نیم ساعت موتور همسایه ما را از جلوی درب خانه دزدیده‌اند، ضبط ماشین خودم را هم بااینکه داخل حیاط پارک بود بردند.

رضوانی در گفتگو با خبرنگار فاروج من گفت: یک ایستگاه پلیس انتظامی در داخل مسکن مهر مهم‌ترین کمبودی است که باید مسئولین به فکر آن باشند، متأسفانه امنیت چندانی برای اموال و خودروهای ما در این شهرک وجود ندارد و در اولین مرحله از مسئولین نیروی انتظامی تقاضا می‌کنیم که این مشکل را در نظر داشته باشند.

وی در ادامه افزود: عدم وجود سوپرمارکت و فروشگاه‌های مواد غذایی نیز یکی از دغدغه‌های ساکنین شهرک است. یک کیوسک برای این کار در شهرک در نظر گرفته‌شده است اما پاسخگوی تمام نیازها نیست و برای تهیه مایحتاج مجبوریم که به داخل شهر مراجعه کنیم.

باقری با اشاره به وجود سگ‌های ولگرد در سطح شهرک مخصوصاً در ساعات شب اظهار داشت: متأسفانه جمع‌آوری زباله‌ها در سطح شهرک وضعیت مناسبی ندارد و همین مسئله باعث شده تا حیوانات و سگ‌های ولگرد در سطح شهرک پرسه بزنند که این امر می‌تواند باعث شیوع بیماری‌های مختلف و یا حتی حمله این حیوانات به ساکنین و مخصوصاً کودکان شود.

مسکن مهر

بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های ساکنین مسکن مهر شهرستان فاروج در بحث امکانات اولیه و خدمات رفاهی برطرف شده و خوشبختانه در این شهرک دیگر شاهد خیابان‌های بدون آسفالت یا پیاده‌روهای خاکی نیستیم که به خاطر این خدمات باید از مسئولین امر تقدیر و تشکر فراوان داشت؛ اما در بسیاری مسائل ریز دیگر مانده که نیاز به همت و تلاش مسئولین برای این رفع آن است.

یک شهروند ساکن این شهرک برای خرید از مایحتاج زندگی ابتدای باید از سگ‌های ولگرد داخل شهرک بگذرد و خود را به شهر برساند البته اگر تاکسی و یا مینی‌بوس در خط مشغول نباشد باید با پای پیاده به داخل شهر آمده و خریدهای خود را انجام دهد. در مسیر برگشت نیز همین منوال دوباره تکرار می‌شود اما با این تفاوت که این بار خریداری‌شده نیز بر دستانی سنگینی می‌کند. حال که به زمستان نیز نزدیک می‌شویم سرد شدن هوا و بارندگی‌ها را نیز باید به این عوامل اضافه کنیم. لزوماً این مسائل می‌تواند به‌راحتی حل شود و شاهد کمتر شدن مشکلات ساکنان این شهرک باشیم

 

 

پایان خبر./77

 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک