چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۴۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۷/۰۳ - ساعت ۲:۵۹
در جلسه رسمی شورای شهر بجنورد عنوان شد:

باغچقی: استعلام از مدارک شهردار، علت جابجایی مدیر اداری شورا/محمدی: استعلام، وظیفه یک کارمند جزء نبود

در جلسه رسمی شورای شهر بجنورد که شب گذشته برگزار شد، دو عضو این شورا نسبت به انتقال مدیر اداری مالی شورای شهر به شهرداری بجنورد با تصمیم رئیس این شورا و بدون اخذ مصوبه شورا انتقاد کردند که رئیس شورای شهر بجنورد نیز در پاسخ به این انتقادات گفت: این تصمیم، جابجایی نبوده بلکه یک کوچک سازی بوده است.
باغچقی: استعلام از مدارک شهردار، علت جابجایی مدیر اداری شورا/محمدی: استعلام، وظیفه یک کارمند جزء نبود,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، علیرضا باغچقی، رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای شهر بجنورد در نطق پیش از دستور این جلسه رسمی که مدت پنج دقیقه به او فرصت صحبت داده شد، اظهار کرد: با گذشت تنها یک ماه از شروع دوره پنجم شوراهای شهرها، شاهد هستیم که رئیس شورای شهر بجنورد این جابجایی را در سیستم اداری شورا انجام دادند.

باغچقی افزود: این در حالی است که این تصمیم بدون هماهنگی اعضای این شورای شهر انجام شده  است و سایر اعضای شورا از این تصمیم بی اطلاع بوده اند.

وی تصریح کرد: تصمیمات در شورا درباره جابجایی نیروها باید جمعی اتخاذ شود و در قانون شوراها و آیین نامه داخلی شوراها تعریف نشده است که تصمیم گیری درباره جابجایی نیروهای دبیرخانه و نیروهای پرسنلی شورا تنها بر عهده ریاست شورا است.

وی عنوان کرد: این جابجایی در شرایطی رقم خورده است که شورا مصوبه ای برای این جابجایی نداشته و رئیس این شورا با تصمیم خود این نیروی تحصیلکرده بخش اداری شورا را به شهرداری منتقل کرده و  درباره این تصمیم خود هیچ گونه مشورتی با سایر اعضای شورای شهر انجام نداده است.

باغچقی گفت: آیا با حذف نیروهای با تجربه و متخصص شورا ضعیف نمی شود؟

وی افزود: شورای ضعیف فرصت بسیار خوبی را برای ایجاد هرج و مرج در شهرداری بوجود می آورد و سرانجام شاهد شهرداری های خودکامه خواهیم بود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مطلع شدم که مهدی معلم، مدیر امور اداری و مالی شورای شهر بجنورد که به شهرداری منتقل شده اند، بنابر وظیفه قانونی اش، شرط امضای معرفی نامه روح الله براتیان، شهردار منتخب این شورا را اخذ استعلام از مدارک او عنوان کرده اند.

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای شهر بجنورد افزود: هر چند که روح الله براتیان یکی از شهرداران منتخب دوره چهارم شورای شهر بجنورد بودند و به عنوان دانشجوی دکتری معرفی شده بودند، با این وجود، با بررسی های انجام شده از مدرک تحصیلی او، مدرک تحصیلی او به دیپلم تنزل پیدا نمی کرد.

وی گفت: مطلع شده ام که امسال در فرم معرفی نامه روح الله براتیان به وزارت کشور، مدرک فوق دیپلم او قید نشده است و به نظر می رسد قصد بر این بوده که حکم شهرداری او با همان فرم معرفی نامه اش که در سال 92 در دوره چهارم شورای شهر بجنورد به وزارت کشور ارسال شده بود، اخذ شود، زیرا اگر شخصی که سابقه شهردار شدن را در سابقه کاری اش داشته باشد، می تواند با مدرک دیپلم نیز حکم شهرداری اش را از وزارت کشور اخذ کند و نیازی به اخذ مدارک دانشگاهی نیست.

سید محسن موسوی، رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر بجنورد نیز در این جلسه علاوه بر اینکه خواستار پخش زنده جلسات رسمی شورای شهر بجنورد شد همچنین بر جابجایی مهدی معلم، مدیر حوزه اداری مالی این شورا بدون مشورت با سایر اعضای این شورا انتقاد کرد.

وی اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی شوراهای شهرها، نظارت بر عملکرد شهرداری است و این در حالی است که حذف نیروهای اداری شورا زمینه و بستر نظارت بر تصمیم گیری ها را کند و دچار مشکل می کند.

موسوی افزود: مدیر امور مالی، شخصی با سابقه مدیریتی بالا در مجموعه شهرداری و شورای شهر بجنورد بوده اند و درخواست دارم که بر اساس قانون موضوع جابجایی او در جلسه رسمی شورای شهر بجنورد بررسی و تجدید نظر شود درحالیکه این تصمیم رئیس شورای شهر بدون اخذ نظر از سایر اعضای این شورا انجام شده است.

مهدی محمدی، رئیس شورای شهر بجنورد نیز در پاسخ به این انتقادات اظهار کرد: در مورد جابجایی انجام شده، وزن اینکار را خیلی متناسب با وقت جلسه رسمی شورا نمی بینم.

محمدی افزود: وقت نمایندگان منتخب مردم در این شورا را که باید به امورات شهر رسیدگی کنند را تا به این حد تنزل نمی دهم که در ارتباط با این جابجایی توضیح بدهم.

وی در ادامه عنوان کرد: در پاسخ به صحبت های علیرضا باغچقی یادآوری می کنم که در سال 94 نیروهای شورا حدود چهار الی پنج نفر بودند که به یکباره به 13 نفر افزایش یافتند و این در حالی بود که افزایش تعداد پرسنل شورا در آن سال بدون اخذ مصوبه از شورا انجام شد.

وی در ادامه با تصریح بر این مطلب که این جابجایی در حوزه اختیارات ریاست شورا بوده است، اعلام کرد: این تصمیم، جابجایی نبوده بلکه کوچک سازی بدنه شورا بوده است و بنده به عنوان رئیس شورا به این تصمیم رسیدم که برای اجرای بهتر کارها نیاز دارم که یک مقدار بدنه شورا را سبک کنم و در این باره بیش از این توضیح نمی دهم.

محمدی در ادامه تاکید کرد: پیگیری استعلام شهردار در شرح وظایف رئیس شورا بوده نه در شرح وظایف یک کارمند جزء که بخواهم در این باره با یک کارمند جزء مشورت کنم.

وی همچنین در بخشی دیگر از سخن خود، عنوان کرد: مصاحبه خواهم کرد و خواهم گفت که برنامه ریزی شده است تا شورا را به حاشیه بکشانند، درحالیکه من نسبت به شان شورا مسئول هستم و تحت تاثیر هیچ گونه شانتاژی قرار نخواهم گرفت.

وی گفت: این چه شانتاژ بازی است که حالا باید یک ساعت توضیح بدهم که چرا کارمند جابجا کرده ام.

رئیس شورای شهر بجنورد افزود: از این پس هم کارمند جابجا خواهم کرد.

وی همچنین درباره پخش زنده جلسات رسمی شورای شهر بجنورد نیز اعلام کرد: با این ایده موافق هستم که البته باید زیرساخت های آن نیز فراهم شود.

محمدی افزود: برای تحقق این مطالبه باید کمیته ای تشکیل تا زیرساخت های آن فراهم شود.

علیرضا باغچقی، رئیس کمیسیون خدمات و زیست شهری شورای شهر بجنورد نیز در پاسخ به صحبت های رئیس شورای شهر بجنورد نیز گفت: اینکه می گویید در شان جلسه شورا نیست! سوال من از شما این است که این شان جلسه کجا است که هر موقعی که قرار است صحبت شود و عضوی بخواهد قضیه ای را مطرح کند، شما می گویید در شان جلسه نیست!

باغچقی تصریح کرد: اینکه می گویید جابجایی کارمندان در حدود اختیارات رئیس شورا است در کجای قانون و آیین نامه داخلی شوراها تعریف شده است؟ شاید ما سواد آن را نداریم که این قانون را درک کنیم.

وی گفت: برادرم، ما فقط به شما اخطار آیین نامه ای داده ایم.

وی افزود: شما درباره جابجایی نیروها اگر قانون جدیدی دارید که ثبت شده است، نشان دهید و به ما یادآوری کنید، این نمی شود که اعضای شورا انتقادی را به شما وارد کنند و شما بگویید از حدود اختیارات رئیس شورا بوده است.

رئیس کمیسیون خدمات و زیست شهری شورای شهر بجنورد افزود: شما فقط در حد اختیارات قانونی تعریف شده برای ریاست شورا می توانید عمل کنید و خواستار هستم که تصمیمات بدون مشورت با اعضای شورا را اتخاذ نکنید.

باغچقی تاکید کرد: بالاخره باید این رفتارهای دیکتاتور مابانه را از شورا حذف کنیم یا خیر؟

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
ناشناس | 1396/07/03
0
2
معلم کارش درسته
نام :
ایمیل
نظر
تیمور غلامی | 1396/07/03
0
0
تیمور غلامی اندر حکایت ریاست شورای شهر و کارمند جزء شورای شهر جدید دو ماهه نشده اما متاسفانه در خبرگزاری ها سخنی از رئیس شورای شهر مرکز استان نقل شد که در ماه پیروزی خون و عدالت بر توهین و تحقیر و ظلم ، هر دلی را به درد می آورد . ایشان از مدیر ویا به عبارتی معاون اداری مالی شورا با عنوان " کارمند جزء " نام می برند ؟؟؟؟!!!! براستی در این شورا جدید چه تحول بنیادینی رخ داده که از افراد نه حتی مدیر بلکه حتی کارمند بدون سمت باید با عنوان کارمند جزء یاد بکنیم آن هم نه در خفا بلکه در جلسه رسمی شورا وبا حضور اعضا و میهمانان بسیار!!!! واقعا این رسم مسلمانی ست یا شیوه های انتقاد و نمی دانم هرچه که بشود اسمش را گذاشت عوض شده و این ادبیات رایج ریاست پارلمان و شورایی است که همیشه افتخارش به آن است که مردمی ست و توسط مردم انتخاب می شود ؟! آیا واقعا مردم چنین تصوری از این برگزیدگان بزرگوار دارند ؟؟؟؟!!! واما....اما سخنی با رئیس محترم شورای شهر مرکز استان شما خیلی خوب می دانید به بزرگواری که دارید چنین نسبتی می دهید 1- دانشجوی ترم 3 دکترای مدیریت در تهران است . 2- مشاور عالی شهردار بوده 3- عضو کمیته انضباطی شهرداری ست 4- نماینده دو دوره کارگران و کارمندان شهرداری ست 5- بازرس سازمان آرامستان هاست و.... ایشان 20 سابقه کار در شهرداری در سمت های مختلف دارد و به حقیقت توانست که سیستم سنتی شورای شهر را بالاخره اتوماسیونی کند براستی و بواقع حقش همین است که حالا توسط بزرگواری ، آن هم در کسوت ریاست شورای شهر این گونه در حضور دیگران مورد عتاب و خطاب قرار گیرد . مردم بزرگوار قطعا چنین رفتارهایی را از یاد نخواهند برد و اما در چنین ماهی نمی دانم که در پیشگاه الهی ........بگذریم یادداشتی بود از سر درد که باید نوشته می شد و امید که سببب خیر شود تا توسط ریاست محترم شورای شهر جبران مافات شود اگر چه توهین به دیگران آن هم بی دلیل و در نزد دیگران جبران ناپذیر است وتنها کلام پایانی یا حق
نام :
ایمیل
نظر
ناشناس | 1396/07/03
0
0
اقای محمدی شورای شهر بجنورد مثل اینکه با همدستی اقای براتیان استفاده کافی رو از پروزه هماهک نبردن ودنبال درامدهای دیر هستند ای کاش اترک نیوز بررسی میکرد که اقای براتیان از اقای شهراوا چقدر یهم خواهی کرد تا پروزه اون انجام بشه
نام :
ایمیل
نظر
ناشناس | 1396/07/03
0
0
اقای باغچقی اگه بی خیال مافیای شورای شهر نشی این اقایون به برخی پول میدند تا کمپینگ حمایت ازشون راه بندازند
نام :
ایمیل
نظر
ناشناس | 1396/07/03
0
0
وقتی براتیان با حمایت برخی مدرک فوق دیپلمش بشه کارشناسی معلوم که اوضاع چه خواهد شد
نام :
ایمیل
نظر
ناشناس | 1396/07/03
0
0
باید بچه های مومن وخدا ترس از امورات جاری دور بشن تا راحت تر بتونند از بیت المال استفاده کنند
نام :
ایمیل
نظر
ناشناس | 1396/07/03
0
0
مافیای شورای شهر وشهرداری از چند ماه قبل برنامه ریزیهای ور انجام دادند
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک