جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس ورزشی | کد خبر: ۲۷۹۴۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۶/۲۸ - ساعت ۱:۴۷

برگزاری جشنواره اسب اصیل ترکمن در شهرستان راز و جرگلان

بخشدار غلامان از برگزاری دومین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن در روستای تازه قلعه از توابع شهرستان راز و جرگلان خبر داد.
برگزاری جشنواره اسب اصیل ترکمن در شهرستان راز و جرگلان,

محمد الهی ، بخشدار غلامان در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد:  دومین جشنواره اسب اصیل ترکمن با شرکت 150 رأس اسب اصیل ترکمن از استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، گلستان، اصفهان و کردستان  در روستای تازه قلعه برگزار می شود.

 

الهی با بیان اینکه بزرگترین آسیب صنعت اسب در استان معرفی نشدن آن است، گفت: شهرستان راز و جرگلان به لحاظ علاقه مندان به این صنعت و همچنین پتانسیل تولید و پرورش اسب بسیار غنی است اما تاکنون به درستی معرفی نشده است.

 

وی یکی از از اهداف برگزاری چنین جشنواره هایی را  شناسایی و معرفی جایگاه وی‍ژه اسب اصیل ترکمن، تشویق دامداران و اسب داران به تولید نژاد خالص و  حمایت از صنعت پرورش اسب در خراسان شمالی و شهرستان راز و جرگلان عنوان کرد.

 

الهی تاکید کرد: امروزه در دنیا پرورش اسب به‌عنوان صنعتی درآمدزا، اشتغال‌زا و ارزآور موردتوجه قرار دارد و به سبب شهرت راز و جرگلان به‌عنوان ذخیره‌گاه ژنتیکی اسب اصیل ترکمن، استان خراسان شمالی و شهرستان راز و جرگلان نیز این ظرفیت را دارا است و این موضوع می‌تواند به‌عنوان محرکهٔ توسعه این استان مطرح شود.

 

وی ادامه داد: در این جشنواره 150 راس اسب اصیل ترکمن در 10 دور شامل کره‌های نریان و مادیان پای مادر، نریان و مادیان یک‌ساله، نریان و مادیان دوساله، نریان های بزرگ‌تر از سه سال، مادیان‌های سه تا پنج سال و سیلمی ها ارزیابی و داوری می شوند.

 

الهی خاطر نشان کرد: دومین جشنواره اسب اصیل ترکمن به همت دهیاری و اعضای شورای اسلامی روستای تازه قلعه با حمایت بخشداری غلامان، فرمانداری راز و جرگلان، هیات سوارکاری استان، میراث فرهنگی، سازمان ورزش و جوانان، استانداری، بسیج و مرزبانی برگزار می شود.

 

به گزارش عصر اترک، شهرستان‌های راز و جرگلان و مانه و سملقان به عنوان شهرستان‌های مرزی خراسان شمالی از مراکز پرورش و تکثیر اسب اصیل ترکمن در کشور هستند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک