شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۴۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۶/۲۶ - ساعت ۶:۹

روایت زندگی اسفبار مادر شهید اسفراینی؛ حال و روز "بی بی ایجادی" خوب نیست

روستای سرخ قلعه در 45 کیلومتری شهرستان اسفراین محل زندگی " بی بی ایجادی" مادر شهید هفتاد ساله است که این روزها روایت وضعیت اسفناک زندگیش در فضای مجازی پخش شده است.
روایت زندگی اسفبار مادر شهید اسفراینی؛ حال و روز
به گزارش  عصر اترک به نقل از سپهرآیین، زندگی در شرایط سخت در روستاها مسئله جدیدی نیست اما اینبار داستان فرق می کند، روایت زندگی مادری است که فرزندش را برای امنیت و آرامش امروز ما فدا کرده است، همان فرزندی که شاید اگر این روزها زنده بود وضعیت مادرش بهتر از این ها بود.
با تماس تلفنی آدرس خانم ایجادی را از دخترش می گیریم و راه روستا خراب است به روستا می رویم ابتدای روستا وقتی آدرس را می پرسیم به بالای کوهی اشاره می کنند.
بعد از رسیدن به خانه این مادر شهید هفتاد ساله، با خانه ای مواجه می شویم که حتی تصور زندگی کردن در این خانه هم برای خیلی ها سخت است، موش ها در میان سقف خانه این طرف و آن طرف می رود، بخش هایی از دیوارها و سقف خانه ریخته است.


بعد از احوال پرسی با خواهر و مادر شهید ، خواهر شهید می گوید که مادرم فارسی نمی تواند، صحبت کند.
می گوید: مادر شهید خاکشور به همراه او در روستای سرخ قلعه زندگی می کند، پدر خانواده در سال 82 به دلیل بیماری فوت کرده است.

وی ادامه می دهد: در سال های قبل که مادرم مریض نبود دیمه کاری داشتیم ولی در حال حاضر به دلیل اینکه مادرم از کار افتاده است و بیماری هایی که دارد ، نمی توانم ترکش کنم هیچ منبع درآمدی نداریم.


این خواهر شهید ادامه می دهد: مادرم فشار خون ، پا درد و کمر درد دارد برای همین چند باری به اداره بنیاد شهید رفتم و هر بار چون جواب سر بالا داده اند، دیگر نرفتم.
می گوید: مادرم از کار افتاده است، از بنیاد شهید، فرم پرستاری از ماردم را به من دادند و گفتند به عنوان پرستار مادر این فرم را پر کنم و بعد از اینکه پر کردم چون پرونده پزشکی مادرم پیدا نشد، گفتند که ما هیچ کاری نمی توانیم برای شما بکنیم.


وی در مورد وضعیت منزل مسکونی هم می گوید: خانه ی ما قدیمی و پر از سوراخ موش و مار است و از دست مار و موش به امان آمده ایم و هیچ کاری هم نمی توانیم بکنیم .
می گوید: چند بار از بنیاد شهید به منزل ما آمده اند و قول هایی را نیز داده اند ولی هیچ کدام را عملی نکرده اند.
این خواهر شهید ادامه می دهد: مادرم آرزوی سفر کربلا دارد و چون پولی نداریم به آرزویش نرسیده است از مسئولین خواهش می کنم اگر امکان دارد آرزوی مادرم را برآورده کنند و اگر امکان دارد برای مادرم خانه ای درست کنند.


به گزارش سپهر آیین ، شهید علی خاکشور متولد 1342 در روستای سرخ قلعه که در تاریخ 65/02/21 در منطقه سومار به شهادت رسیدند.
انتهای پیام/

 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک