شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۴۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۶/۱۹ - ساعت ۵:۵۱

کالاهای ایرانی گرانتر از اجناس خارجی/گرمه لوازم التحریر ایرانی ندارد

یکی از فروشندگان لوازم التحریر گرمه ای بیان داشت: در اکثر فروشگاههای لوازم التحریر گرمه تقریبا میتوان گفت بدلیل گران بودن کالای ایرانی نسبت به نمونه های خارجی، و استقبال ضعیف مردم، جنس ایرانی نداریم.
کالاهای ایرانی گرانتر از اجناس خارجی/گرمه لوازم التحریر ایرانی ندارد,

به گزارش عصراترک به نقل از گرمه، عرصه محصولات کودک و نوجوان سال ها است رنگ و بوی ایرانی ندارد، عرصه ای که تنوع فعالیت در آن بسیار زیاد است و در کنار سودآوری مناسب می تواند یک فعالیت فرهنگی محسوب شود، زیرا در روند رشد کودکان بسیار اثرگذار است.

متاسفانه بی توجهی به بخش فرهنگ در عرصه تولیدات مربوط به سال تحصیلی طی دهه های اخیر موجب شده است عملا بازار این محصولات از دست تولید کنندگان داخلی محدودی که در کشور وجود دارد خارج شود.

خبرنگار پایگاه خبری گرمه به بهانه فرارسیدن سال تحصیلی جدید و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تشویق به خرید و استفاده از محصول داخلی و حمایت از تولید ملی در گزارشی میدانی با مراجعه به چند فروشگاه لوازم التحریر پای صحبت مردم و اصناف مختلف نشست تا نظرات آنها را درباره خرید کالای ایرانی جویا شود. 


رضا باقری مدیر فروشگاه لوازم التحریر فرهنگ شهر گرمه در رابطه با کیفیت کالای ایرانی گفت: ما که لوازم تحریرهای ایرانی خیلی کم استفاده میکنیم، اما همین چند قلم جنس ایرانی که داریم تقریبا کیفیت مناسبی دارند.

وی در مورد چگونگی استقبال مردم از لوازم التحریر ایرانی ابراز داشت: مردم بعضی وقتها از ما اجناس ایرانی را طلب می کنند، اما بعد از اینکه جنس را معرفی و قیمت کالا را مطرح می کنیم، در اکثر اوقات مشتری از خرید این کالا منصرف می شود، و به سمت کالاهای ارزان قیمت خارجی متمایل می شود؛


صادقی یکی از اولیاء دانش آموزان گرمه ای ضمن گلایه از گران بودن قیمت کالاهای ایرانی نسبت به اجناس خارجی گفت: بنده بعد از شنیدن فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به تاکید بر حمایت از کالای ایرانی و برای لبیک گفتن به توصیه ایشان به همراه فرزندم با شوق و رغبت و عزم جدی برای خریدن لوازم التحریر ایرانی به بازار آمدیم، اما پس از مراجعه به چند فروشگاه متوجه شدم که مغازه های شهر گرمه تقریبا اصلا جنس ایرانی مورد نظر ما را ندارند و مغازه هایی هم که داشتند، انصافا کالاهای ایرانی شان نسبت به جنس خارجی خیلی گرانتر بود، که این مساله باعث دلسردی و از دست دادن انگیزه لازم برای خرید ما شد.

وی ادامه داد: اگر مسئولین ما تدبیر و برنامه بهتری برای سامان دادن به این مساله انجام دهند و کالای ایرانی را از لحاظ قیمت به کیفیت مطلوب برسانند، قطعا مردم هم از کالای ایرانی بیش از پیش و با انگیزه بهتری برای خرید کالای ایرانی قدم بر میدارند.


حسن زاده یکی از دبیران مدارس گرمه در همین رابطه به خبرنگار ما گفت: فرهنگ‌ سازی در خانواده می ‌تواند به فرهنگ ‌سازی در جامعه برای استفاده از کالای تولید داخل بینجامد و اینچنین چرخه اقتصاد به حرکت درآید. 

وی با بیان اینکه راه حل دیگر این است که محصول ایرانی بتواند از نظر قیمت با کالای خارجی رقابت کند، افزود: علت اینکه نمی توانیم در قیمت با محصولات خارجی رقابت کنیم این است که به عنوان مثال کشور چین که محصول خود را ارزان عرضه می کند، کالا را در حجم انبوه تولید می کند و این طبیعی است که هزینه ها و به تبع آن میزان قیمت پایین می آید.

این معلم گرمه ای یادآور شد: باید محصولاتی را که صرفه اقتصادی برای کشور ندارند، تولید نکنیم، در تولید محصولات علاوه بر بازار داخلی به بازار خارجی و صادرات نیز توجه داشته باشیم و حجم تولید را افزایش دهیم تا بتوانیم در قیمت نیز با محصولات خارجی رقابت کنیم.


وی اضافه کرد: همچنین برای ترویج فرهنگ خرید کالای ایرانی باید کیفیت محصول بالا باشد؛ یکی از دلایل گرایش به خرید کالای خارجی، خدمات پس از فروش است که شرکت های خارجی می دهند؛ برای رفع این مشکل باید شرکت های داخلی ضمانت پس از فروش با مدت زمان بالا بدهند اگر این کار انجام شود، مردم جنس ایرانی می خرند./انتهای پیام

خبرنگار: محمدصادق بابائی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک