جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۳۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۶/۰۷ - ساعت ۴:۳۵
 مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی اعلام کرد:

هشدار شیوع "تب کریمه کنگو" در عید قربان/ تشکیل ۸۳ اکیپ نظارت دامپزشکی

مدیرکل اداره دامپزشکی خراسان شمالی با تاکید بر ذبح دام در کشتارگاه ها ومراکز تحت نظارت ناظرین بهداشتی دامپزشکی ، درباره احتمال شیوع تب کریمه کنگو هشدار داد.
هشدار شیوع

به گزارش  عصر اترک، احمدی، مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی در جمع خبرنگاران استان از تشکیل 83 اکیپ دامپزشکی در سطح استان در ایام عید قربان خبرداد و گفت: این اکیپ شامل 41 دکتر دام پزشک، 69 بازرس بهداشتی است.

 

وی در رابطه با بیماری مشترک انسان و دام تحت  عنوان تب کریمه کنگو درایام عید قربان هشدار داد وگفت:این بیماری از طریق گوشت گرم و کشتارخارج از چرخه نظارتی اتفاق می افتد.

 

وی گفت: یک سری الزامات بهداشتی و کنترلی و قرنطینه ای از سوی سازمان دامپزشکی در سطح کشور در راستای پیشگیری از این بیماری صورت گرفته است.

 

احمدی افزود: براین اساس باتوجه به این که در ایام عید قربان حجم زیادی کشتار در سطح شهر اتفاق می افتد به شهروندان توصیه می شود حتما ذبح دام را درکشتارگاه ها و مراکز تحت نظارت ناظرین بهداشتی دامپزشکی انجام شود.

 

وی با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو ازطریق دام به راحتی به انسان منتقل می شود،  تصریح کرد:  دراین راستا دامپزشکی استان آمادگی لازم درجهت ارائه خدمات رایگان کشتاردام، حضور بازرسین بهداشتی و ناظرین شبه شرعی وحمل رایگان کشتار دام به درب منازل را دارد.

 

احمدی با بیان این که بیمارها به صورت جدی انسان و دام را تهدید می کند، از شهروندان تقاضا کرد با رعایت نکات بهداشتی و اصول ایمنی اولیه بهداشتی کمترین مواجه با بیماری را داشته باشند.

 

وی افزود: حتی اگر افرادی برای ذبح دام به کشتارگاه ها مراجعه نکردند حتما موقع کشتار از دستکش، عینک، ماسک استفاده کنند و زمان ذبح دام گوشت و لاشه دام به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری کنند و بعداز گوشت آن استفاده کنند.

 

وی متذکر شد: حتی المقدور هم شهروندان از خوردن جگر خام و نیمه پخته به جد پرهیز کنند.

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی از تشکیل 83 اکیپ دامپزشکی در سطح استان در ایام عید قربان خبرداد و گفت: این اکیپ شامل 41 دکتر دام پزشک، 69 بازرس بهداشتی است.

 

وی با بیان این بیشترین اکیپ دامپزشکی در شهرستان راز و جرگلان مستقر هستند ، گفت: آغاز عملیات نظارتی از صبح پنج شنبه 9 شهریورماه بازرسی قبل از کشتار انجام می شود و کلیه خدمات از سوی دامپزشکی  در48 ساعت به شهروندان به صورت رایگان ارائه می شود.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک